‘povijesni događaj‘

Nakon 25 godina, potpisan kolektivni ugovor za pomorce u linijskom obalnom prometu

Ugovorom se uređuju radni i socijalni standardi temeljem kojih se sklapaju ugovori o radu pomoraca s brodarima

Ilustracija

 Tom Dubravec/Cropix

Kolektivni ugovor za pomorce na brodovima koji obavljaju prijevoz u linijskom obalnom pomorskom prometu, primjenjivat će se od 1. rujna, a u četvrtak su ga potpisali predstavnici Hrvatske udruge brodara Mare Nostrum, Sindikata pomoraca Hrvatske i Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske.

Kolektivni ugovor za pomorce potpisan je nakon 25 godina jer je posljednji kolektivni ugovor za pomorce u kabotaži potpisan još 1998.

Njime se uređuju radni i socijalni standardi temeljem kojih se sklapaju ugovori o radu pomoraca s brodarima, kako je propisano Zakonom o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, a povećavaju se pomorski dodatak, hranarina i plaće pomoraca.

Planira se proširenje kolektivnog ugovora na cjelokupnu djelatnost linijskog prijevoza, kako bi se primjenjivao na sve hrvatske pomorce i pomorce drugih država članica europskog gospodarskog pojasa, koji plove na brodovima u linijskom obalnom pomorskom prometu u Hrvatskoj, s ciljem osiguranja iste razine radnih i socijalnih prava.

Butković: To je povijesni događaj, pregovori su dugo trajali

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je da je riječ o povijesnom događaju, da su pregovori dugo trajali.

Rekao je da se kolektivni ugovor zaključuje u dobroj vjeri, radi promicanja održavanja socijalnog dijaloga i skladnih odnosa između Udruge i sindikata, a temelje se na obostranom uvažavanju interesa i prava.

Butković je naglasio da je riječ o povećanju materijalnih prava pomoraca te osiguranju istih polazišta i iste razine radnih i socijalnih prava hrvatskih pomoraca u liberaliziranoj tržišnoj utakmici te da je to veliki korak u zaštiti naših brodara i pomoraca.

Dodao je da je ponosan što su pregovori uspješno završeni na dobrobit najvažnijeg resursa hrvatskog pomorstva – pomoraca.

Nastavljamo s aktivnostima gradnje infrastrukture, modernizacije flote, najvećih zadaća našeg najvećeg brodara Jadrolinije, rekao je Butković dodavši da je u tom smislu važno iskoristiti sva sredstva koja su na raspolaganju.

Sopta: Cilj nam je da se potpisani ugovor proglasi Granskim kolektivnim ugovorom

Predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta, koji je potpisao kolektivni ugovor u ime udruge Mare Nostrum, je naglasio da se kolektivni ugovor potpisuje u vrijeme kada je zaštita prava hrvatskih pomoraca u posebnom fokusu i nužno potrebna te je rezultat timskog rada i napora svih strana u pregovorima.

Odgovarajući na novinarsko pitanje, rekao je da je cilj da Ministarstvo rada potpisani kolektivni ugovor proglasi granskim te da se to ministarstvo očitovalo kako se termin nacionalnog kolektivnog ugovora više ne koristi nego je riječ o granskim ugovorima, koji se proširuju na sve brodare koji obavljaju kabotažu u Hrvatskoj. Očekuje se da će se uskoro ostvariti uvjeti za proglašenje granskog kolektivnog ugovora, koji će biti obvezujući za sve, naglasio je.

Aljinović: Neke su stavke lošije za pomorce od KU iz 1998., no poboljšavaju im se prava i materijalni status

Voditelj pregovaračkog tima SPH-a Antun Aljinović rekao je da je novi kolektivni ugovor u nekim stavkama lošiji za pomorce od onog iz 1998., potpisanog osam godina prije stupanja na snagu Konvencije o radu pomoraca, posebice s aspekta radnog vremena, dana godišnjeg odmora i subote kao neradnog dana.

Kazao je da mu je ipak drago da je prihvaćen dobar dio prijedloga SPH koji poboljšavaju materijalni status i prava pomoraca te da je pozitivno i to što će s pojedinačno s brodarima biti ispregovarani posebni dodaci, koji će dodatno poboljšati uvjete rada.

Dodao je da SPH inzistira da se posebni dodaci ispregovaraju do početka primjene kolektivnog ugovora.

Očekujemo da će, s obzirom na to da nije prihvaćeno da se kolektivni ugovor nazove nacionalnim, odlukom Ministarstva rada i socijalne skrbi kolektivni ugovor dobiti proširenu primjenu i postati standard kojeg će se pridržavati svi brodari koji žele raditi ili konkurirati na linijama u javnom prijevozu, rekao je Aljinović.

Anton Miculinić iz Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske zahvalio je svim pregovaračima i potpisnicima ugovora.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 19:38