SLOŽEN PROJEKT

Najdugovječniji natječaj: U siječnju deveti pokušaj otvaranja ponuda za novi ulaz u Split

Umjesto preskupim žalbama, ponuditelji investitore zatrpavaju besplatnim pitanjima i tako odugovlače
 Paun Paunović/CROPIX

Projekt "Vučevica", izgradnja novog ulaza u Split u sklopu kojeg je potrebno izgraditi 6,85 kilometara ceste od čvora Vučevica na autocesti Zagreb - Split do Kaštel Kambelovca na državnoj cesti DC8, polako dobiva status najdugovječnijeg projekta Hrvatskih cesta.

Natječaj za ovaj projekt, koji uključuje i izgradnju tunela Kozjak dugog 2545,7 metara procijenjene vrijednosti 625 milijuna kuna bez PDV-a, objavljen je još 30. prosinca 2021., a ponude će vjerojatno biti otvorene do 23. siječnja 2023 - gotovo 13 mjeseci nakon raspisivanja natječaja.

To će biti deveti pokušaj otvaranja ponuda, što je u recentnoj povijesti najveći broj odgoda otvaranja ponuda za neki infrastrukturni projekt. U Hrvatskim cestama tvrde da se otvaranje prolongira jer se "radi o vrlo složenom i kompleksnom projektu s opsežnom projektnom dokumentacijom, što je uzrokovalo i veliki broj upita zainteresiranih gospodarskih subjekata, a naručitelj u dogovoru s projektantima izrađuje objašnjenja i priprema izmjene.

Neočekivano kašnjenje

Također, nadmetanje je objavljeno u periodu kada je bilo potrebno izraditi adekvatan način izračuna razlike u cijenama te se čekalo da Vlada predloži metodologiju što se i dogodilo u lipnju". Prema neslužbenim informacijama, do sada je za ovaj natječaj stiglo oko 240 pitanja koja su postavljale tvrtke iz Kine, Turske, S. Makedonije, Slovenije, Grčke, Austrije i Srbije.

Drugi kompleksan projekt je izgradnja dionice čvor Mravince - čvor TTTS duljine 2,5 km sa spojnim cestama na splitskoj obilaznici. Natječaj za izgradnju te dionice objavljen je u siječnju ove godine, a procijenjena vrijednost projekta je 281,900.000 kuna bez PDV-a. Rok za dostavu ponuda odgađan je osam puta, a novi datum za otvaranje je 21. prosinca. Za ovaj natječaj do sada je stiglo više od 40 pitanja.

1200 pitanja o pruzi

S obzirom na najnovije izmjene Zakona o javnoj nabavi, zbog kojih je podnošenje žalbi drastično poskupjelo, čini se da su zlonamjernici koji žele odugovlačiti natječaje našli novi način - postavljanja besplatnih pitanja na koje se mora odgovoriti. Naši sugovornici tvrde kako su iskustva različita, ali se može reći da je i to jedan od modela za kupovanje vremena. Na pojedinim projektima, kažu, u prvih tjedan-dva dolaze stručna, tehnička pitanja, a nakon toga ona koja služe za odugovlačenje. Primjerice, na jednom natječaju došlo je na desetke pitanja o karakteristikama automobila koji će se koristiti na gradilištu te o specifikacijama alata.

"Najbolje je kada počne ponavljanje pitanja na koja je već odgovoreno. Kad više ne znaju što bi pitali, krenu se ponavljati, a mi na sve moramo odgovoriti", kažu nam. U HŽ Infrastrukturi su tako u natječaju za izgradnju pruge Križevci - Koprivnica - državna granica morali odgovoriti na 900 pitanja, dok je za prugu Hrvatski Leskovac - Karlovac prije otvaranja ponuda stiglo 1200 pitanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 13:30