NIZ NEODGOVORENIH PITANJA

Nadrealna presica kakva se rijetko viđa: Direktor ZTC-a priznao da ne vlada firmom koju vodi, a to je tek početak

Direktor ZTC-a Zdravko Klanac danas je i službeno priznao kako ne vlada situacijom u tvrtki kojoj je na čelu

Zdravko Klanac i Mario Banožić

 Zeljko Puhovski/Cropix

Ministar obrane Mario Banožić danas je održao sastanak s predstavnicima Zrakoplovno-tehničkog centra i CERP-a o stanju u toj tvrtki te o dinamici isporuke preostalih protupožarnih aviona koji se u toj tvrtki još uvijek nalaze na servisu.

Nakon održanog sastanka njegovi sudionici su stali pred novinare. Tijekom novinske konferencije potpuno je razgolićen nestručni sustav upravljanja tom tvrtkom, ali i nadzor nad njezinim radom. Ovog puta pred novinarima se uz ministra obrane i direktora ZTC-a pojavila i predstavnica CERP-a, institucije koja je nadležna za rad Zrakoplovno tehničkog centra.

Pokušavajući obraniti poziciju CERP-a u ovom slučaju Jadranka Čengija Šarić, direktorica sektora za restrukturiranje i prodaju, zapravo je dokazala da CERP nije radio svoj posao. CERP je u ovom slučaju vlasnik tvrtke, a Čengija Šarić je svu odgovornost za nadzor rada pokušala prebaciti na Nadzorni odbor. Ipak, ustvrdila je kako su tek prije dva dana od Nadzornog odbora zatražili izvještaj o stanju u tvrtki.

Kasna reakcija CERP-a

Dakle, iako se o lošem stanju u tvrtki te kašnjenju u isporuci aviona zbog čega će biti ugrožena protupožarna sezona javno govori već najmanje šest mjeseci, u CERP-u su tek 1. kolovoza od Nadzornog odbora zatražili izvještaj. Dakle, sve do prije tri dana nije ih zanimalo je li Uprava tvrtke odradila svoj temeljni posao, a to je priprema zrakoplova za protupožarnu sezonu.

Zanimljivo da je nekoliko sati prije sastanka u MORH-u CERP medijima poslao priopćenje u kojem navode kako je Nadzorni odbor taj koji nadzire vođenje polova ZTC-a te podnosi glavnoj skupštini izvješće o obavljenom nadzoru vođenja poslovanja društva. Dakle, u potpunosti sa sebe skidaju odgovornost za stanje u tvrtki, iako je na novinskoj konferenciji sama Čengija Šarić decidirano priznala kako je CERP vlasnik tvrtke.

Direktor ZTC-a Zdravko Klanac danas je pak i službeno priznao kako ne vlada situacijom u tvrtki kojoj je na čelu. Ustvrdio je kako nema pojma je li mu dio radnika koji su na bolovanju zapravo radi u inozemstvu. Nakon javnih objava o tome nije poslao izvanrednu inspekciju radnicima koji su na bolovanju da se utvrdi gdje su. Također je priznao da je on dozvolio da njegovi radnici u hangarima tvrtke popravljaju privatni automobil nekih djelatnika.

Doduše, zaboravio je kazati da je riječ o automobilu jednog visokopozicioniranog zaposlenika. Klanac je također pokušao obmanuti javnost kazavši kako oni isporučuju potpuno ispravne zrakoplove. No, na upit kako komentira činjenicu da je MORH prije dva dana službeno objavio da je tek isporučeni Air Tractor morao ponovo na popravak ipak je priznao da su djelatnici ZTC-a hitno morali otići u Zadar kako bi uklonili kvar. Na pitanje zašto se to dogodilo samo je slegnuo ramenima.

Nepoštivanje rokova

Začudio se zašto ga novinari uopće pitaju je li nepoštivanje rokova za isporuku protupožarnih aviona te činjenica da 2. kolovoza nisu isporučeni svi avioni ugrožavanje nacionalne sigurnosti. On sam tvrdi da ne zna je li time ugrožena nacionalna sigurnost, što je malo čudno za osobu koja je ne tako davno obavljala dužnost ravnatelja Vojno sigurnosno obavještajne agencije.

Novinska konferencija pokazala je da su u ovom slučaju u najtežoj situaciji Ministarstvo obrane i njegov ministar. Ministarstvo obrane vlasnik je aviona, naručili su i platili njihovo servisiranje i nisu im vraćeni u ugovoreno vrijeme. Pritom MORH nema nikakve ovlasti nad Upravom tvrtke niti može niti smije njome upravljati. Ministar Banožić više je puta istaknuo kako ga u ovom trenutku jedino zanima isporuka preostalih aviona koji su na servisu, za što je Ministarstvo obrane ove godine izdvojilo 30 milijuna kuna.

Posebno je istaknuo kako u ovom trenutku nije vrijeme za smjenu Uprave tvrtke, niti penalizaciju zbog neizvršenih radova jer bi to sigurno dovelo do usporavanja procesa popravka i isporuke aviona, a vatrogascima su oni nasušno potrebni. Banožić stoga pozivanje na odgovornost i eventualnu smjenu vodećih ljudi ZTC-a ostavlja za vrijeme nakon završetka protupožarne sezone.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 17:31