SHRINKFLACIJA

Na policama za istu cijenu sve manja pakiranja, znate li kako trgovci to opravdavaju? ‘Kupci su sami krivi...‘

Proizvođači nisu ni dužni upozoriti kupce na promjenu gramaže, već samo jasno istaknuti masu proizvoda na pakiranju

Ilustrativna fotografija





































 

 Nikola Vilic/Cropix/Cropix

U posljednje su vrijeme sve češći slučajevi da proizvođači pakiraju svoje proizvode u manjim količinama, no ne i za manju cijenu. Proizvođači takvu shrinkflaciju pravdaju diktatom tržišta - kažu da kupci kupuju češće, a manje. Dodaju da je smanjen broj članova obitelji pa se traže manja pakiranja. No zanimljivo je da se u trgovinama najprije prodaju ona veličine XXL.

Potrošači su najprije zamijetili smanjenje gramaže čokolade, a sada se to događa s gotovo svim proizvodima: izgled i ambalaža su ostali isti, no proizvodu je smanjena težina. Neki kupci ističu da se smanjila i kvaliteta mnogih proizvoda.

- Ovdje nema nekih propisanih standarda, ali se ide na to da su potrošači navikli na određene gramaže, sada im se sugerira da su kupili isto s manjom gramažom, rekla je za N1 Sanja Keretić iz udruge “Varaždinski potrošač”.

Naime, proizvođači nisu ni dužni upozoriti kupce na promjenu gramaže, već samo jasno istaknuti masu proizvoda na pakiranju. U Francuskoj, primjerice, trgovci moraju obavještavati kupce o smanjivanju pakiranja proizvoda koje ne prati odgovarajuće sniženje cijena. Naši trgovci ističu da bi im to stvorilo dodatne troškove.

- Možemo zaključiti da je to u jednom momentu bilo korisno, ali da sada ipak s time pretjerano i da se tu treba zaustaviti, odnosno ne smanjivati više gramažu, kaže za N1 konzultant za trgovinu Dragan Munjiza.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. prosinac 2024 22:25