U posljednje su vrijeme sve češći slučajevi da proizvođači pakiraju svoje proizvode u manjim količinama, no ne i za manju cijenu. Proizvođači takvu shrinkflaciju pravdaju diktatom tržišta - kažu da kupci kupuju češće, a manje. Dodaju da je smanjen broj članova obitelji pa se traže manja pakiranja. No zanimljivo je da se u trgovinama najprije prodaju ona veličine XXL.
Potrošači su najprije zamijetili smanjenje gramaže čokolade, a sada se to događa s gotovo svim proizvodima: izgled i ambalaža su ostali isti, no proizvodu je smanjena težina. Neki kupci ističu da se smanjila i kvaliteta mnogih proizvoda.
- Ovdje nema nekih propisanih standarda, ali se ide na to da su potrošači navikli na određene gramaže, sada im se sugerira da su kupili isto s manjom gramažom, rekla je za N1 Sanja Keretić iz udruge “Varaždinski potrošač”.
Naime, proizvođači nisu ni dužni upozoriti kupce na promjenu gramaže, već samo jasno istaknuti masu proizvoda na pakiranju. U Francuskoj, primjerice, trgovci moraju obavještavati kupce o smanjivanju pakiranja proizvoda koje ne prati odgovarajuće sniženje cijena. Naši trgovci ističu da bi im to stvorilo dodatne troškove.
- Možemo zaključiti da je to u jednom momentu bilo korisno, ali da sada ipak s time pretjerano i da se tu treba zaustaviti, odnosno ne smanjivati više gramažu, kaže za N1 konzultant za trgovinu Dragan Munjiza.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....