Jedrenjak Atlantia, na kojemu su se ugljičnim monoksidom otrovali talijanski turisti pri čemu je jedan smrtno stradao, iznajmljen je u Hrvatskoj. Vlasnik broda Atlantia Zoran B. (24), kao i kapetan Jerko M. (27) uhićeni su i nakon ispitivanja pušteni na slobodu uz kaznene prijave za dovođenje u opasnost.
Izvor tragedije krije se u benzinskom generator-agregatu marke Ford, model FG-9250e, koji nije namijenjen brodskoj upotrebi, nego upotrebi na otvorenom prostoru. No, osumnjičeni dvojac navedeni je agregat sa zračnim hlađenjem ugradio u prostor brodske strojarnice, prekršivši čl.148. stavak 4. i čl. 385. st.1 Pomorskog zakonika.
Nekoliko čarter tvrtki ima u svojoj ponudi ovu luksuznu jedrilicu sagrađenu 1992. godine. Riječ je o guletu dužine 21 metar, s bazom u blizini Splita, koji može primiti do 10 gostiju u pet kabina.
No, na stranici Trip Advisor već su se prošle godine pojavile negativne ocjene i razočarani komentari turista, na što je odgovorila i obitelj u čijem je vlasništvu brod kazavši da su oni novi vlasnici i da više neće biti problema na koje se turisti žale. Nažalost, izazvali su još veće probleme.
Kanadski turist je u ljeto 2018. godine s još sedam osoba iznajmio Atlantiju za krstarenje Dalmacijom i kao osoba koja ima iskustva s brodovima, na stranici je ostavio dugačku argumentiranu recenziju. Krstarenje su, kaže, platili 3.400 eura (25.000 kuna) po paru, odnosno 100.000 kuna. S obzirom da su po slikama i opisu shvatili da se radi o starijem brodu, nisu očekivali najmoderniji luksuz, no brod nije zadovoljio ni neke osnovne standarde.
Kao prvo, komunikacija je bila grozna i nitko posadi broda nije prenio zahtjeve gostiju. A onda nakon prvog šoka, iznenadilo ih je stanje broda.
- Saznali smo da su se vlasnici broda promijenili prije nekoliko godina, a prethodni su potpuno zanemarili njegovo održavanje. Spremnici otpadnih voda nekoliko puta su se prelili i ispunili kabine užasnim smradom koji nas je tjerao na povraćanje, očito ih se trebalo isprazniti jer su bili puni fekalija. U dvije kabine odvod u zahodskim školjkama uopće nije radio. Ledomat ne radi ako brod nije spojen na struju na kopnu jer brodski agregat očito nema dovoljno snage, pa je nemoguće dobiti više od dvije kockice leda. Aparat za kavu ne radi dobro i potrebno mu je 30 minuta za pola šalice. Tuševi imaju toplu vodu u samo tridesetak posto slučajeva, pa se pripremite za tuširanje hladnom vodom. Pogodio nas je i jaki pljusak pa je voda prodrla u jednu od kabina, izlijevala se kroz svjetla na stropu. Sve na policama potpuno se smočilo. Uglavnom, toliko toga nije funkcioniralo, ne mogu se svega ni sjetiti. Dva jarbola pokazivala su znakove truljenja otprilike na polovici. Oštećenja su prebojana, ali teško je utvrditi u kakvom su stanju. Ako bi se slomili, pali bi ravno na palubu - napisao je gost Kanađanin potpisan nadimkom HansJF.
Nisu bili zadovoljni ni uslugom kuhanja jer su im uglavnom servirali ribu iako je nekoliko gostiju napomenulo da ne može jesti ribu svaki dan dok su neki naveli alergiju na morske plodove.
- Da sam vlasnik čartera, ne bih iznajmljivao ovaj brod dok sve ne renoviram i dok sve ne počne raditi kako treba. Ne krivim posadu, nego vlasnika jer nije održavao brod i čarter kompaniju koja nije provjerila što nudi - zaključio je ogorčeni gost. Kasnije je nadodao da im je čarter kompanija ponudila financijsku nadoknadu od 700 eura čime su se jednu večer dobro proveli.
U siječnju ove godine gospodinu je netko odgovorio u ime obitelji Bauk, vlasnika broda.
- Atlantia ima novog vlasnika od 2019. Žao nam je što ste imali tako loše iskustvo s brodom. Poduzeli smo sve korake kako bi našim gostima osigurali najbolje praznike. Atlantia za sezonu 2019. ima novu posadu, interijer i eksterijer su osvježeni, a unaprijeđeni su i tehnički detalji. Srdačan pozdrav, obitelj Bauk, novi vlasnici Atlantije - napisali su.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....