PROMETNI VJEŠTAK

‘Motorist koji je ubio mladu majku u Sućurcu letio je 50 metara. Tragedije će se događati češće, zbog gadnog razloga!‘

Komentirajući tragičnu nesreću u Kaštel Sućurcu, Husinec je objasnio okolnosti nesreće te upozorio kako je poginuli motociklist bio recidivist

Dipl. ing. Goran Husinec prokomentirao je seriju teških nesreća

 Cropix/

Vozači kamiona počinju se drogirati da bi izdržali duge vožnje. To je velik problem, upozorio je prometni vještak Goran Husinec govoreći o seriji teških nesreća koje su proteklih dana šokirale Hrvatsku. Ustvrdio je kako je zakonski okvir za kažnjavanje dobar, ali da do problema dolazi kod provedbe zakona.

Husinec predviđa kako će ovakvih nesreća biti sve više. Pojasnio je da je razlog za to nedostatak mladih vozača.

- Nažalost, događat će se sve češće. Vozača kamiona i autobusa nedostaje. Mi više nemamo mladih vozača koji bi završili prometnu školu i vozili kamion i autobus do mirovine, rekao je za HRT.

image

Goran Husinec

Zeljko Puhovski/Cropix

- To danas nisu vozači, nego neke druge struke, ljudi koji se u 40-im i 50-im godinama prekvalificiraju u vozača kamiona i autobusa. Oni to ne namjeravaju voziti do mirovine, nego godinu, dvije, tri - kao odskočna daska da odu u Europu gdje je bolje plaćeno, dodao je.

- Vozači kamiona počinju se drogirati da bi izdržali duge vožnje. To je velik problem, ustvrdio je.

‘Bojim se da će ovog biti više, pogotovo s autobusima‘

Prometni vještak je ustvrdio kako je samo puka sreća spasila putnike od pogibije.

- Putnici su imali jako veliku sreću. Vozač je vozio na tempomatu. On nije ni vidio da će udariti u kolonu ili je malo zaspao i bio dekoncentriran. Njemu su pedale pobjegle i on, kada je prvi put udario - više nije mogao naći pedalu kočnice da uspori taj nalet, rekao je.

- Bilo je puno sreće da nije direktno udario u neko vozilo gdje je bilo ljudi i da nije ubio ljude. Bojim se da će ovog biti više, pogotovo s autobusima, upozorio je.

Nedostatak kvalificirane radne snage

Husinec je ponovio da je u Hrvatskoj velik deficit vozača kamiona.

- Mi smo u strašnom deficitu. Vozači dolaze s istoka, ovdje se uče voziti i nakon dvije godine iskustva idu u ostatak EU-a, rekao je.

Na pitanje je li moguće da mlađi od 18 počnu voziti kamione, odgovorio je da se prvo mora steći iskustvo.

- Nažalost, ništa od toga. Čovjek od 17 godina mora steći iskustvo. Čovjek je tada premlad i preneiskusan. Moraju navršiti 18 godina i uz nekog mentora početi voziti, nastavio je.

image

Teska prometna nesreća/Ilustracija

Nenad Opacak/Cropix

Kako je pojasnio, u tim slučajevima se na duže rute uzimaju dva vozača koji se izmjenjuju.

- Problem je plaće i uvjeta rada. Stvar je takva da je to zanimanje u Europi jako traženo. Moramo biti svjesni da moramo svima povisiti plaće, a pogotovo za ta deficitarna zanimanja, dodao je.

O nesreći u Kaštel Sućurcu: Strašna doza obijesti, letio je 50 metara

Komentirajući tragičnu nesreću u Kaštel Sućurcu, Husinec je objasnio okolnosti nesreće te upozorio kako je poginuli motociklist bio recidivist.

- Motociklist je prošao kroz crveno. To je strašno. On je morao u automobil udariti s izuzetno velikom brzinom da ga okrene na krov. Kao prvo, to je strašna doza obijesti, rekao je.

- Navodno je motociklist letio više od 50 metara. Prije je tri puta zaustavljan pod utjecajem alkohola. Jako puno prekoračenja brzine i onda se pitamo gdje smo pogriješili, kazao je.

- Negdje u sustavu bio je propust, slučajan ili namjeran, napomenuo je.

‘Oduzmete mu motocikl, on tuži državu, sud mu vrati motocikl‘

Komentirajući zakonodavni okvir i kazne, Husinec je naglasio kako je zakon radikalan, ali da je problem u njegovoj provedbi.

- Zakon je dosta radikalan. Mi imamo oduzimanje vozila i to se jedno vrijeme radilo, ali što se dogodi. Vi takvom čovjeku oduzmete motocikl, on tuži državu, policija nema skladište, sud mu ga opet vrati i čovjek nastavi divljati tim motorom, rekao je.

- Imaju dobre i skupe odvjetnike, vrše pritisak na sudove i to se događa. To je trebalo mnogo jače sankcionirati i spasiti živote, kazao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 13:07