JAČANJE ANGAŽMANA UČENIKA

MORNAR OTKRIVA CILJ REFORME 'Želimo stvoriti školu u koju se ide s manje grča u želucu'

 Darko Tomas / CROPIX;

Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar u petak je u Rijeci u izjavi za novinare ustvrdio da je cilj reforme kurikuluma u pripremi stvoriti školu u koju će učenici ići s manje grča u želucu, gdje će dobiti znanje potrebno za život a ne samo faktografsko znanje.

Učenike moramo naučiti učiti, a ne činjenicama, jer su one svugdje dostupne, rekao je ministar Mornar naglasivši da je potrebno više interaktivnosti i angažmana učenika.

Na pitanje novinara o mogućem problemu prilagodbe novom sustavu dijela starijih učitelja, koji ne mogu jednostavno prihvatiti nove tehnologije, Mornar je kazao da je u ovom postupku ključna izobrazba nastavnika koje će se provesti u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje. Nastavnike ćemo učiti raditi na novim metodama jer se reforma ne može se odgađati zbog tih razloga, kazao je.

Najavio je da će se sljedeće godine uvesti novi kurikulum u ekperimentalni program u nekim školama te će se potom provesti evaluacija.

Na pitanje novinara o provedivosti finskog modela školstva u hrvatsko, uz ukidanje određenih predmeta i naglasak na pedagoškom dijelu, Mornar je kazao da reforma kurikuluma ne ide u tom smjeru.

"Imamo nastavnike kakve imamo i toliko koliko ih imamo. Promjena modela u međupredmetnu nastavu nije realna", kazao je. Naglasio je da je potrebno utvrditi što s mogućim viškom nastavnika u tom slučaju ili s nedostatkom nastavnika matematike ili informatike, ako se odluči udvostručiti satnica u tim predmetima.

Ministar Mornar novinarima se obratio prije početka predavanja profesora Burtona Leeja sa Sveučilišta Stanford s temom poduzetništva i inovativnosti u Europi. Lee je jedan od vodećih stručnjaka iz Silicijske doline, a novinari nisu mogli nazočiti predavanju za stotinjak studenata i profesora riječkoga sveučilišta.

Mornar je ocijenio da su predavanja ovakvog tipa korisna jer se, kako je rekao, mora prevladati model na ovim prostorima po koje država mora pronaći posao studentu nakon školovanja. Ideja je u svijetu, a posebno u Stanfordu koji je vrlo jak na tom polju, da student ne traži posao nego ga sam stvara, rekao je Mornar.

Ocijenio je da Hrvatska nije daleko od tih mogućnosti, jer su studenti i sveučilišta kvalitetni. Potrebno je samo probuditi potreban mentalitet, dati ideje i okvir u kojem će se studenti, rekao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 09:24