Zastupnik Mosta Miro Bulj oštro je napao konzultanta MOL-a Josipa Petrovića te u svom statusu na Facebooku napisao kako ga MOL izdašno plaća. Evo što kaže u razgovoru za Jutarnji.
Iz Vaše objave na Facebooku da se zaključiti da upravo g. Josipa Petrovića smatrate jednim od glavnih krivaca za pokretanje arbitraže MOL-a protiv Hrvatske u Washingtonu. Je li on osoba koja je kao konzultant predlagala MOL-u taj potez?
- Reagirao sam na tvrdnje gospodina Petrovića koji je kao MOL-ov konzultant izjavio da je predlagao svom klijentu MOL-u dogovor s hrvatskom Vladom kao najbolju opciju. Siguran sam da to nije istina, prvo zato jer je MOL prvi pokrenuo spor pred arbitražnim sudom u Washingtonu i odbio hrvatski prijedlog da se međusobno ne pokreću arbitražni sporovi.
Tražite od g. Petrovića da javno odgovori je li njegova tvrtka, ili MOL, ili tvrtke u vlasništvu MOL-a posluju s tvrtkama u vlasništvu hrvatskih političara ili članova njihove uže obitelji. Koja su Vaša saznanja o tome? Koje tvrtke u vlasništvu hrvatskih političara ili članova njihove uže obitelji posluju s MOL-om ili s tvrtkama u vlasništvu MOL-a?
- Javno sam zatražio od gospodina Petrovića da odgovori na to pitanje, međutim on se oglušio. Zato smatram da je sad na potezu Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa. Pozivam ih da u svrhu ne samo sprječavanja sukoba, nego i zaštite nacionalnih interesa pokrenu proceduru i utvrde je li neka tvrtka u vlasništvu hrvatskih političara ili članova njihove uže obitelji posluje s tvrtkama MOL-ova konzultanta gospodina Petrovića, ili MOL-a, ili tvrtkama u vlasništvu MOL-a. Povjerenstvo bi trebalo istragom obuhvatiti sve one koji na bilo koji način sudjeluju u ovom sporu i članove njihovih užih obitelji. Bez iznimke, od svih članova bivše Vlade do aktualnog premijera, oba potpredsjednika vlade, ministra gospodarstva, ministra poduzetništva i obrta, pa na niže.
Prema neslužbenim informacijama objavljenima u medijima, HDZ se zalaže da se Hrvatska povuče iz arbitraže s MOL-om pred UNICTRAL-om u Ženevi i da se s MOL-om postigne politički dogovor o upravljačkim pravima zbog opasnosti od gubitka spora. Kako to komentirate i treba li se Hrvatska povući iz arbitraže?
- Tvrdnja da se moramo povući zbog opasnosti od gubitka spora je smiješna i protivna zaštiti nacionalnih interesa RH. Hrvatska je pokrenula arbitražu u Ženevi tek nakon što je MOL pokrenuo spor u Washingtonu i zatražio da Hrvatska isplati odštetu MOL-u u visini od 5 milijardi kuna. To je izgleda bio jedini način da se Hrvatska zaštiti od tog dodatnog enormnog troška koji bi nam došao na naplatu zahvaljujući koruptivnom ugovoru kojega su dogovorili Sanader i Hernadi. Osim toga, zar bi MOL preko svojih trbuhozboraca i plaćenih lobista tražio da se arbitraža prekine kada bi Hrvatska loše stajala u tom sporu? U medijima koji su objavljeni ovog vikenda možete čitati kako neki izvori, doduše neimenovani, ali bliski MOL-u, pojačavaju pritisak i predlažu povlačenje iz arbitraže. Iz tog bi se dalo zaključiti da u MOL-u nisu zadovoljni onime što se prije sedam, osam dana događalo u Londonu.
Radi li HDZ za interes Mola ili Ine? Mogu li HDZ i MOST postići dogovor oko zajedničke politike prema MOL-u?
- Naravno da HDZ i MOST mogu, kao i ostale političke opcije, da moraju i da hoće postići dogovor, u stvarnosti on već postoji. Svi HDZ-ovci osim MOL-ovog konzultanta i još nekoliko pojedinaca spremni su napraviti sve što je potrebno da se INA zaštiti i spasi, a tako čak nastupaju i u medijima.
Kako ocjenjujete dosadašnje rezultate rezultate MOL-ovog upravljanja Inom? Radi li MOL u interesu Ine?
- Dosadašnji su rezultati poražavajući, izdaja nacionalnih interesa. Umjesto obnove rafinerija MOL ih namjerava zatvoriti, a radnike otpustiti. Ako njih nije briga gdje će raditi oni i njihova djeca, mi saborski zastupnici MOST-a, kojima je narod dao povjerenje, moramo o tom voditi računa i ne dopustiti da do toga dođe. To bi imalo nesagledive posljedice ne samo za otpuštene, nego i za državu, industrijsku proizvodnju, proračun, ukupni gospodarski razvoj, a izgubili bi u potpunosti jednu industrijsku granu u kojoj smo, prije nego što je Inu Ivo Sanadar dao MOL-u, bili ispred Mađara 50 godina. Kada sam o ovom problemu počeo javno govoriti, dobio sam stotine podataka i informacija od zabrinutih ljudi kojima je stalo do Ine, do Hrvatske, do budućnosti njihove djece. Provjerite koliki je tržišni udio u BiH držala Inina tvrtka prije ulaska MOL-a , a koliki imaju sada. Raspitajte se koliko je prijevozničkih tvrtki, koji imaju na stotine autobusa i kamiona, u zadnje vrijeme praktično bilo prisiljeno prebaciti svoje poslovanje iz Ine u Tifon, koji je u vlasništvu MOL-a. Mađari su naši dragi susjedi i prijatelji, kao dragovoljac Domovinskog rata vječno sam im zahvalan na potpori koju su nam pružali tijekom borbe za slobodu, ali nikome nećemo dopustiti da nam ugasi i neprijateljski otuđi Inu. To nije u interesu ni našeg, a niti mađarskog naroda.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....