RIJEČKI NADBISKUP

Uzinić o moliteljima i gaženju ruža: ‘To nije kršćanska molitva! Gaziti ruže u ozračju ubojstava je tragično‘

Riječi riječkog nadbiskupa otkrivaju zašto zabrane i podjele nisu rješenje za rastuće društvene tenzije

Nadbiskup Mate Uzinić
 

 Damir Skomrlj/Cropix
Riječi riječkog nadbiskupa otkrivaju zašto zabrane i podjele nisu rješenje za rastuće društvene tenzije

U opširnom intervjuu za ArtKvart riječki nadbiskup i metropolit mons. Mate Uzinić govorio je o nizu tema, od porasta nasilja i društvenih podjela, preko zloporabe vjere u političke svrhe i odnosa politike prema stvarnim problemima do položaja mladih u digitalnom svijetu, pitanja stranaca i manjina te uloge Crkve u sekularnom i pluralnom društvu.

Cijeli intervju možete pročitati na linku.

U tom širem kontekstu posebno se ističe Uzinićev komentar na incident u Zagrebu, kada je mladić gazio ruže postavljene kao simbol žena ubijenih u posljednje tri godine i reakcije koje su potom uslijedile, uključujući i peticiju za zabranu molitvenih skupova na trgovima.

Uzinić poručuje da mu je molitva na trgovima sama po sebi problematična, ali da zabrane ne vidi kao rješenje. „Više puta sam rekao da molitva na trgovima nije dobra, ali svejedno ne mislim da bi se taj problem riješio zabranom. Bojim se da bi samo dodatno eskalirao“, kaže, dodajući da bi s ljudima koji u tome sudjeluju trebalo ozbiljno raditi, a ne „podilaziti“ im, jer smatra da su mnogi izmanipulirani i da im treba pomoći shvatiti što kršćanska molitva jest, a što nije.

Udruge Vladi: Zabranite klečavce, zaštitite žene od nasilja!

Najosudnije je osudio čin gaženja ruža: „Posebno je tragično to što se netko iz te skupine u ozračju ubojstava žena usudio gaziti ruže koje ih predstavljaju.“ Naglašava da se takva reakcija ne može opravdati: „Svejedno je takva reakcija neprimjerena jer je svaka ta ruža predstavljala jedan ljudski život, život žene žrtve nasilja u posljednje tri godine.“

U tom kontekstu postavlja i najteže pitanje: „Kako je moguće da jedna takva reakcija i bijes iziđu iz molitve?“ Zaključuje da je to znak da tu nešto ne štima: „I to je zapravo pokazatelj da to nije molitva, a ako i jest, da ona nema ništa s kršćanskom molitvom.“

Iako napominje da su se organizatori „naknadno ogradili od počinitelja“, kaže da time tema ne završava: „Svejedno se moraju zapitati stvaraju li oni svojom molitvom takve ljude, potiču li u ljudima takav bijes.“

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2025 15:33