Katalog investicija , knjižica koju je za strane investitore napravila Hrvatska gospodarska komora, potencijalnim ulagačima na jednome mjestu pruža objedinjene podatke o mogućnostima za poslovanje i investiranje u Hrvatsku.
Također objašnjava zakonodavni okvir za ulaganja. No, ugledni ekonomist Ljubo Jurčić smatra da je takav način privlačenja ulagača - promašen.
- To je jedan naivni način privlačenja investicija, jer Hrvatska još nema ni sektorsku ni industrijsku strategiju, a nema ni politiku razvoja da bi vidjela kako će se kretati politika dohodaka, potrošnje i drugog. Dakle, ne postoji glavni motiv za investitora, jer se ne zna u kojem smjeru Hrvatska ide, na što će hrvatski građani trošiti i što Hrvatska ima za ponuditi inozemstvu. A ako investitor ne zna kome će prodati svoju robu i uslugu, on neće investirati kakav god mi katalog imali. Njemu je najvažnije tržište: da zna tko su mu kupci i kakvi su uvjeti za prodaju njegove proizvodnje. U Hrvatskoj nedostaju bar dva elementa - ne zna se koji su uvjeti proizvodnje i kome će se nešto prodavati, pa će investitor onda gledati može li njegova tehnologija negdje drugdje proizvoditi po cijeni nižoj nego na ovom tržištu - izjavio je Jurčić za Glas Slavonije, zaključivši da takav način nije pravi put.
- To rade ljudi koji ne znaju kako funkcionira ekonomija, ili misle da ona funkcionira onako kako su oni zamislili. Pitanje je zašto bi netko investirao u Hrvatskoj kada ovdje postojeći kapaciteti ne rade, a građani sve manje kupuju. Hrvatskoj ne nedostaje robe, nego kupaca. S druge strane, izvoz nam ne raste. To de facto znači da kod kuće nemate kupaca, a i proizvod nemate kome prodati vani. I za koga bi onda radili kapacitete? - pita se Jurčić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....