MONETIZACIJA

KONCESIJA NA 30 DO 50 GODINA Doznajte pod kojim uvjetima Vlada daje hrvatske autoceste

Novi vlasnik autocesta mora imati imovinu od četiri milijarde kuna, moguće uvođenje vinjeta
 CROPIX

Ministarstvo prometa nedavno je objavilo dokumentaciju za nadmetanje za izbor koncesionara za upravljanje i održavanje hrvatskih autocesta. Zainteresirani se mogu javiti do 15. studenog. No, to je tek početna faza dugotrajnog procesa izbora koncesionara koji bi, isplatom koncesijske naknade, trebao završiti za godinu dana.

Kako neslužbeno saznajemo, visina predložene koncesijske naknade i trajanje koncesije neće biti glavni argument za izbor koncesionara. Bit će tu puno preduvjeta koje će potencijalni kandidati morati ispuniti da bi na kraju pobijedili.

1. AUTOCESTE KOJE SE DAJU U KONCESIJU

Budućem koncesionaru nudi se 1024 kilometara autocesta. Riječ je pravcima koji su završeni i pušteni u promet. To su pravci autocesta Bosiljevo - Split -Vrgorac, Bregana - Zagreb - Lipovac, Zagreb - Goričan, Osijek - Đakovo - Sredanci, Zagreb - Rijeka i Matulji - Rupa.

2. AUTOCESTE KOJE NE IDU POD KONCESIJU

Tu je riječ o prometnicima koje su tek u dugoročnim planovima te njihova gradnja nije ni započeta. To su pravci Križišće - Žuta Lokva, granica Mađarska - Osijek i Lekenik - Sisak. U koncesiju neće ni most Krk, a sudbina tunela Sveti Ilija još je upitna.

3. TRAJANJE KONCESIJE I NJENA NAKNADA

Potencijalnim koncesionarima je utvrđeno da koncesija može trajati između 30 i 50 godina, a na njima je da sami ponude koliko bi dugo upravljali autocestama u Hrvatskoj. Minimalna ponuda za naknadu na koju bi se pristalo je između 2,5 i 3 milijarde eura.

4. ISKUSTVO PONUDITELJA I POTREBNA NETO IMOVINA

Kako bi mu ponuda bila razmatrana, natjecatelj mora dokazati da je istovremeno upravljao autocestom od 500 kilometara, i to u razdoblju od 1. siječnja 2010. do danas. Natjecatelj također mora dokazati da posjeduje ili upravlja neto imovinom u iznosu od najmanje 4 milijarde kuna ili u protuvrijednosti tog iznosa na kraju svake od posljednje tri poslovne godine.

7. ODRŽAVANJE AUTOCESTA

Budući koncesionar bit će dužan obavljati poslove redovnog i izvanrednog održavanja autocesta. Izvanredno održavanje u pravilu uključuje sanaciju prometnica i objekata nakon određenog perioda korištenja.

8. RADNICI

Budući koncesionar mora preuzeti sve radnike zaposlene u sadašnjoj tvrtki za održavanje i naplatu HAC ONC koji kod njega žele i dalje raditi te mora poštivati sve odredbe njihova kolektivnog ugovora, isplaćivati im postojeće plaće i naknade.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 04:28