Vladi sam poslao svoju konačnu ponudu, ako oni pristanu preuzimam Brodotrogir i Kraljevicu, od 3. maja odustajem. Za ova dva brodogradilišta spreman sam ispuniti sve uvjete iz ponude, bez obzira na to što su okolnosti danas bitno drugačije nego u vrijeme kada smo ih pisali.
Projekt vjetroelektrana
- Od mene je zatražio da mu svoju konačnu ponudu stavim na papir, ja sam to učinio, poslao mu u Vladu, a poruka je ukratko to što sam i vama rekao: kupujem trogirsko i brodogradilište Kraljevicu, a intenzivno tražim prostor na Kvarneru gdje bih zajedno s mojim njemačkim partnerom razvio program gradnje vjetroelektrana. Na tom programu planiramo zaposliti 1700 ljudi, dakle bit će posla i za sadašnje radnike 3. maja - kaže Končar.
Brodogradilišta ipak nisu bila jučer na dnevnom redu kabineta Zorana Milanovića. Premijer je u uvodnom slovu samo kratko rekao da odluku treba donijeti ovih dana i da se ona mnogima vjerojatno neće svidjeti.
Brodovi će se graditi
- Brodogradnja kao sustav preživljava i stvara gubitke već 20 godina. Tako više ne može! Brodogradnja će ostati u Hrvatskoj, brodovi će se i dalje ovdje proizvoditi, nećemo kao neke države ostati bez brodogradnje, ali odluku treba donijeti. Ona se neće svima svidjeti i neće pridonijeti dizanju našeg rejtinga u javnosti. No što možemo, takva nam je sudbina - rekao je Milanović i dodao da Vlada želi sačuvati Hrvatsku kao socijalnu državu.
Milanovićeva izjava može se tumačiti na razne načine, no iz tvrdnji da se ona “mnogima neće svidjeti” te da će “brodogradnja u Hrvatskoj opstati, ali ne u ovakvom obliku i na ovakav način”, može se iščitati da će se na nekim lokalitetima brodograđevna djelatnost vjerojatno trajno ugasiti. Kako stvari stoje, to bi mogao biti upravo riječki 3. maj, od kojeg je Končar, premda je tvrdio da iz inata Liniću neće, na kraju, čini se, ipak odustao.
Imaju najviše posla
Stečaj 3. maja neće se dogoditi preko noći jer trećemajci nikome ne duguju, osim državi, koja će platiti dio njihova duga prema inozemnim bankama. Dakle, stvari će se postupno razvijati na način da će riječki brodograditelji dovršiti ugovorene poslove, ali im Vlada neće dopustiti sklapanje novih. Šteta, jer je 3. maj tehnološki najopremljeniji od svih državnih brodogradilišta, ima i dobru kadrovsku bazu, daleko manje gubitke nego Brodosplit, a i najviše posla od svih brodogradilišta (ne uključujući pulski Uljanik), a platit će cijenu komunikacijskog nesporazuma u koji se oštrim tonovima prema jedinom ponuđaču uključio i ministar financija Slavko Linić.
Obersnel inzistira da se riječki 3. maj ipak spasi
Odluku o sudbini škverova, tvrdi naš sugovornik iz Vladinih krugova, Banski bi dvori mogli donijeti možda već i danas. - Ovo sada mora biti politička odluka. SDP i HNS moraju se dogovoriti - kaže nam jedan sugovornik blizak prvom potpredsjedniku Vlade. Međutim, gradonačelnik Vojko Obersnel jako je zabrinut za sudbinu 3. maja. - Za njega je to velik politički i socijalni problem. Sudbine mnogih u Rijeci vezane su uz 3. maj i jasno je da želi spasiti škver - primjećuje naš sugovornik.
O Končaru i Linić i Čačić, kaže, misle vrlo slično, a obojici je cilj isti: spas škverova. - U natječaju piše da se traže jamstva i dokapitalizacija. Da se željelo napisati da se žele bankovna jamstva, onda bi tako i pisalo, kao što bi pisalo i da se žele jamstva u dijamantima - poručio je Čačić i dodao da je najbolje da jamči zlatnim polugama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....