Koalicija Hrvatska raste zaključila je izbornu kampanju sa 12,5 kuna u plusu.
Iz konačnog izvješća o financiranju izborne promidžbe koji je SDP, najveća stranka lijeve koalicije, objavio na svojim web stranicama vidljivo je da su SDP-HNS-HSU-Laburisti-A HSS i ZS za kampanju potrošili 13,795.322,04 kune, a na raspolaganju su imali 13,295.334,54 kune. Od toga je najveći dio osiguran iz vlastitih sredstava, a samo 82.483 kune su dobili od donacija.
Po jedinici 83.712 kuna
Najviše novca otišlo je na usluge američkog spin doktora Alexa Brauna te za angažman dizajnerskog dvojca Bruketa i Žinić koji su, kao i prije četiri godine, za lijevu koaliciju radili vizualni identitet kampanje. Braun, odnosno njegova tvrtka Penn, Shoen&Berland, za posao u kampanji dobio je 837.120 kuna, odnosno 83.712 kuna po izbornoj jedinici. Kad se tome pridoda PDV, lijevu je koaliciju Braun u kampanji koštao 1,047 milijuna kuna. No, to nije ukupan trošak njegova angažmana jer je američki stručnjak za PR i prije kampanje radio za SDP. Tvrtka Brukete i Žinića je, pak, na kampanji lijeve koalicije zaradila nešto više od 700 tisuća kuna jer je njihov trošak za svaku od 10 izbornih jedinica bio 70.035 kuna, također bez PDV-a.
Ostali novac lijeva je koalicija najviše potrošila na izborne spotove na radiju i televiziju te oglašavanje u tiskanim medijima.
Skromne donacije
Inače, sve su stranke lijeve koalicije trebale participirati u troškovima kampanje, sukladno broju kandidata na listama. Tako je najviše novca dao SDP koji je zbog troškova kampanje digao kratkoročni kredit u jednoj poslovnoj banci. S njegovim vraćanjem ne bi trebali imati većih problema budući da će iz proračuna dobiti nadoknadu troškova izborne promidžbe od 180 tisuća kuna za svaki osvojeni mandat. Od 56 mandata koalicije Hrvatska raste SDP-ovih je 42, što znači da će dobiti nešto više od 7,5 milijuna kuna. Osim toga pripada im novac i za redovno financiranje stranke - oko 350 tisuća kuna godišnje po zastupniku.
Donacije lijevoj koaliciji bile su skromne premda je na listi čak 179 donatora. Samo su im četiri tvrtke donirale novac, a jedna donaciju u uslugama. Od toga je samo jedna tvrtka uplatila značajniji iznos, Hvar d.o.o., za građenje i projektiranje - 10 tisuća kuna.
Ostalo su donacije privatnih osoba i radi se o skromnim iznosima od 20, 50, 100 ili 200 kuna. Tek su dva donatora dala po 5 tisuća kuna, a šestero ih je dalo po 1000 kuna.
Stranke koje su se natjecale na izborima morale su, podsjetimo, završna izvješća o financiranju kampanje predati Državnom izbornom povjerenstvu do 15. prosinca, a rok za njihovu javnu objavu je do 30. prosinca u ponoć. DIP je produžio zakonom propisane rokove jer su se izbori na nekoliko mjesta ponavljali.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....