Posljednja debata Kolinde Grabar-Kitarović i Zorana Milanovića uoči drugog kruga predsjedničkih izbora obilovala je verbalnim obračunima o više pitanja, a jedno od njih bilo je i remont hrvatskih MiG-ova u Ukrajini u vrijeme Milanovićevog mandata.
Još uvijek aktualna predsjednica prozvala je tada umirovljenog vojnog pilota Ivana Selaka da je nadgledao tada remont borbenih aviona i da mu je u interesu govoriti pozitivno o tom poslu iz 2012. godine.
- Moja uloga bila je uloga probnog pilota, tvrdi danas Selak u razgovoru za N1.
Kaže da Grabar-Kitarović bezočno laže kada kaže da je nadzirao remont.
- Nadzor remonta vrše tehničke službe Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Moja zadaća bila je da nakon izvršenog remonta i pregleda naših tehničara, izvršim probne letove. U Ukrajini sam imao 39 probnih letova. Ukupno sam na tim zrakoplovima, ne samo probnima, već i kad su avioni primljeni u upotrebu - a svih 12 je primljeno, svih 12 je dobilo plovidbenu dozvolu, svih 12 je letjelo - na svih 12 ukupno sam napravio 327 letova, objašnjava Selak.
Podsjeća da je Hrvatska tada imala preko 20 aviona, ali mogla je remontirati samo njih sedam koji su i poslani u Ukrajinu.
- Čak su Rusi, koje smo pozvali, rekli da kupimo MiG-ove 29 od njih. Kako su rekli, nije bilo smisla da produžujemo životni vijek tih sedam aviona. Međutim, moramo znati da tad nije bilo novca, a bilo je to pitanje opstanka Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Jedini način, s raspoloživom količinom novca, bio je remont. Moglo se remontirati samo sedam aviona i dokupiti pet, otkriva Selak za N1.
Prokomentirao je Selak tezu Kolinde Grabar-Kitarović da su avioni bili sastavljeni od različitih komponenata, odnosno da su neki natpisi bili "na arapskom, neki na ćirilici".
- Imate avion koji je u tom trenutku star 40 godina. Kupili smo još pet jer ih nismo imali, bili su stari pet godina. Znate li što znači remont? Znači da se s aviona skidaju svi dijelovi, da se utvrđuje njihovo stanje, da se popravljaju ili remontiraju, da se vraćaju na avion, ispituju na zemlji i isprobavaju u zraku. Nažalost, za avion MiG 21 ne postoje novi dijelovi, taj avion se ne proizvodi preko 20 godina. Vi dijelove koji se ne mogu remontirati, a za avione stare 40 godina jednostavno postoje dijelovi koje ne možete remontirati, morate tražiti dijelove po svijetu, objašnjava Selak.
Komentirao je i tvrdnju Kolinde Grabar-KItarović da četiri aviona od ukupno 12 više ne lete.
- Faktički, ti avioni ne lete. Ali lete njihovi dijelovi. Jer je majka svih ratova u zrakoplovstvu održavanje i logistika. Ako ljudi nisu sposobni zadržati ritam logistike, onda kanibaliziraju avione, kaže Selak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....