RADMANOVO IZVJEŠĆE

'KAO PIJANI BOGATAŠI' Otkriveno koliko je HRT platio Montirani proces i druge serije. Za jednu su dali 905.000 kuna po epizodi!

Zagreb, 090216.Studio News Bar-a.Snimanje nove emisije Montirani proces koja ce se prikazivati na HRT-u. Emisiju uredjuje i vodi ekipa satiricnog portala News Bar.Na fotografiji: voditelji emisije Domagoj Zovak, Borna Sor i Zvonko Hrabar.Foto: Marko Todorov / CROPIX
 Marko Todorov / EPH

Hrvatska radiotelevizija (HRT) je na svojoj službenoj stranici objavila izvješće bivšeg glavnog ravnatelja Gorana Radmana o nabavi djela od neovisnih proizvođača u 2015. prema kojem je prošle godine ugovorila nabavu programa u ukupnoj vrijednosti od 58,4 milijuna kuna od čega čak 19,2 milijuna kuna otpada na nabavu po izravnom pozivu nekoj od hrvatskih producentskih kuća.

Ističući da je bivši ravnatelj programa Saša Runjić, prema uvjetima poslovanja HRT-a, na zahtjev nekog od glavnih urednika programa mogao ovlastiti nadležno HRT-ovo povjerenstvo da 'izravno uputi ponudu pojedinim neovisnim proizvođačima', objavljen je i popis izravno ugovorenih programa među kojima je najviše dramskog sadržaja u vrijednosti od 15,06 milijuna kuna.

U programu HRT-a koji je ugovoren na temelju dostavljenih ponuda "točno određenih sadržaja kada za to postoje opravdani poslovni i programski razlozi", ističu se druge sezone dramskih serija ' Crno bijeli svijet' neovisnog proizvođača Interfilma d.o.o Zagreb i ' Nemoj nikome reći' Kombinat produkcije. Obje s planiranih dvanaest epizoda i ugovorene vrijednosti od 10,3 odnosno 4,6 milijuna kuna.

Od zabavnog sadržaja ističe se četvrta sezona serije ' Seoska gozba' u produkciji Drugog plana po cijeni od oko 946.000 kuna za osam epizoda, ali i nedavno ukinuti ' Montirani proces' iza koje stoji News bar kojem je za 11 epizoda trebalo biti isplaćeno ukupno 2,3 milijuna kuna ili oko 209.000 kuna po planiranoj epizodi.

U djelu programa nabavljenom na temelju natječaja i javnih poziva neovisnim proizvođačima, najvrijednija je dramska serija ' Novine i posljednji dani' produkcijske kuće Drugi plan ugovorena za 10,86 milijuna kuna ili za čak 905.000 kuna po jednoj od 12 najavljenih epizoda.

U dokumentarnoj produkciji neovisnih proizvođača za koju HRT izdvaja ukupno 8,8 milijuna kuna ističu se serije ' Hrvatski velikani' u produkciji tvrtke ' Sirovina i sinovi' Roberta Knjaza vrijedna 1,6 milijuna kuna, ' Manastiri u Hrvatskoj' producentske kuće Artizana vrijedne 1,19 milijuna kuna, ali i dokumentarni film ' Tvornice radnicima' tvrtke Manevar za koji je HRT izdvojio 85.000 kuna.

Za dokumentarnu seriju ' Stambeno pitanje', producentske kuće Dim, čija je autorica Silvana Menđušić kojoj je HRT nedavno otkazao novinarsku suradnju na HRT4, izdvojeno je 800.000 kuna ili 100.000 kuna po planiranoj epizodi.

Objava HRT-ove nabave programa od neovisnog proizvođača u posljednjoj godini mandata bivšeg glavnog ravnatelja Radmana uslijedila je nakon nedavnog istupa vršitelja dužnosti glavnog ravnatelja Siniše Kovačića koji je, govoreći o povećanim troškovima, naglasio da su se na HRT-u 'ponašali kao pijani bogataši'. Kovačić je naglasio i da će HRT poštivati svoju zakonsku obavezu o otkupu djela neovisnih proizvođača, no istaknuo i kao HRT neće ići na štetu svojih unutarnjih resursa koji nisu dovoljno iskorišteni zbog povećanog otkupa vanjske produkcije. Upitan nije li njegov zadatak da ispita odgovornost za, kako je istaknuto, rasipanje novca HRT-ovih pretplatnika, Kovačić je naglasio da se u pitanju nabave tog dijela programa provodi revizija te da će se "sve što ima elemente kaznene odgovornosti uputiti nadležnim institucijama".

Prema posljednjem izvješću predstavljenom na sjednici Programskog vijeća, HRT je lani za nabavu sadržaja od neovisnih proizvođača potrošio čak 117 posto više od zakonom propisanog minimuma od 15 posto programskog budžeta HRT-a. Prema riječima predstavnika Produkcije HRT-a Zorana Mihajlovića, HRT je prošle godine raspisao jedan javni poziv za nabavu djela neovisnih proizvođača od kraja veljače do kraja svibnja na koji je stiglo čak 518 ponuda od 137 neovisnih proizvođača u 27 kategorija što je bio jedan od najvećih odaziva.

Najviše je novca utrošeno na nabavu djela dramskog sadržaja, zatim dokumentarnih, zabavnih, a najmanje za znanstveni i obrazovni program.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 20:33