ZAGREB - Policija provjerava informacije o navodnim nezakonitostima kod kupoprodaje zemljišta u Zadarskoj četvrti Višnjik. - Našim djelatnicima javile su se osobe koje se u tim poslovima smatraju oštećenima, i u tijeku je provjera kao i kod svih sličnih informacija - preneseno nam je iz MUP-a.
U kupoprodaji zemljišta od 18 tisuća kvadrata koje je Zadar prodao tvrtki Jadran Invest u vlasništvu Mladena Ninčevića, oštećenima se smatra 58 bivših vlasnika parcela koje je grad proglasio mrtvima i nestalima...
Za kvadrat oko 100 DEM
Deposedaciju i proglašenje nestalima živih građana Zadra, gradska uprava provela je 2002. dok joj je na čelu bio bio Božidar Kalmeta, a prodaju zemljišta u mandatu gradonačelnice Ane Lovrin. Odluku je potpisao tadašnji šef gradskog urbanizma Zdravko Livaković, kasniji predsjednik NO-a Hrvatskih autocesta i državni tajnik.
U gradskoj upravi tvrde da su stari vlasnici obeštećeni još sredinom 80-ih godina kada im je za parcele plaćena protuvrijednost od oko 100 njemačkih maraka po kvadratu, no nejasno je zbog čega su potom proglašenim nestalima iako neki od njih rade u Poglavarstvu. Transakcije je gradska uprava legalizirala na Općinskom sudu.
Kazneno djelo
Policija će istražiti pozadinu cijelog slučaja i ulogu svih aktera u gradskoj upravi i pravosudnim tijelima.
- Ti ljudi žele dva puta naplatiti istu zemlju i to je već više puta rečeno i napisano. Zanimljivo je da se slučaj opet pojavljuje na naslovnicama uoči izbora za mjesne odbore - komentirao je ministar Božidar Kalmeta. Gradonačelnik Zvonimir Vrančić kaže da bi bilo nemoguće istim vlasnicima ponovno isplatiti zemljište, jer bi tek tada uprava počinila kazneno djelo.
Sve Livakovićeve afere
Zdravko Livaković, koji je potpisao odluku o prodaji u slučaju ‘izbrisani’, jedno je vrijeme vodio ured za urbanizam grada Zadra. Pod obradom Državnog odvjetništva našao se 2005. zbog navodnih nezakonitosti u izgradnji ceste D-502 od Luke Gaženice do čvora Zadar 2, tzv. Kalmetine.
Cijena izgradnje te ceste je sa 250 milijuna kuna narasla na 460 milijuna. USKOK ga je istraživao i 2007. zbog prijava koje su ga sumnjičile za uzimanje provizije kod dodjeljivanja poslova. Livaković je na udaru javnosti i nakon otkrića da se članovi HAC-a voze u luksuznim automobilima koji su kupljeni preko izvođača radova. Otkriveno je da se jednim od tih automobila vozi i Livaković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....