Da vladajući žele da se izbori održe na ljeto jasno je već tjednima, a kada ih priželjkuju građani donosi RTL u novom istraživanju Promocije plus ekskluzivno za tu televizijsku postaju.
Da se izbori održe u srpnju želi gotovo 11 posto ispitanika, dok je najmanje onih koji žele da izborni mjesec bude kolovoz. Rujan je na 17,7 posto, a najviše ispitanika - više od petine na birališta želi izići u listopadu.
Kraj godine - studeni i prosinac - i nije privlačan tajming ispitanicima, a zapravo je najviše onih koji priznaju da ne znaju kada bi bilo najbolje da se izbori održe - više ih je od četvrtine.
Čvrsti stav ne iščitava se ni u biračkom tijelu stranaka. HDZ-ovi birači najčešće su za srpanj, ali ih tako misli samo 25 posto. Među SDP-ovim prevladava opcija rujna, ali tako misli 30 posto njihovih birača.
Odnos izbora i epidemiološke situacije u trenutku kada se budu održavali uopće ili uglavnom nije važna za gotovo 13 posto ispitanika.
Dio ih smatra da je važna, ali ne pretjerano, dok više od 56 posto ispitanika poručuje da je epidemiološka situacija u trenutku održavanja izbora prilično ili izrazito važna.
Dominiraju i građani kojima je važno da se do izbora ukinu ograničavanja okupljanja kako bi se organizirali predizborni skupovi i osigurala sloboda okupljanja.
Da to uopće ili uglavnom nije važno poručuje manje od 20 posto ispitanika. Dio ih poručuje da je važno, ali ne pretjerano, dok više od 46 posto građana drži osiguravanje slobode okupljanja prije izbora prilično ili izrazito važnim faktorom.
I za kraj - da se već na ovim izborima omogući elektroničko i dopisno glasanje u svim izbornim jedinicama uključujući i dijasporu stav je gotovo 30 posto ispitanika.
Tu opciju, ali bez dijaspore podupire gotovo upola manje ispitanika. Malo je onih koji žele tu opciju omogućiti samo dijaspori, a najviše onih koji se elektroničkom i dopisnom glasanju protive - gotovo 38 posto ispitanika.
Pri tome najviše je protivnika među SDP-ovim biračima - više od 50 posto, a najviše zagovornika među HDZ-ovim biračima, više od polovine.
Napomena: Istraživanje je provela agencija PROMOCIJA PLUS od 5. do 8. svibnja 2020. CATI metodom (telefonski) na uzorku od 1300 punoljetnih građana Republike Hrvatske. Standardna pogreška uzorka iznosi +/- 2,77 posto, uz razinu pouzdanosti od 95 posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....