Projekt WhoAPI mladih Riječana Gorana Duškića i Edija Budimilića pobjednik je konferencije Geeks on a Plane na kojoj se 20 tehnoloških startupova predstavilo američkim i zapadnoeuropskim investitorima. WhoAPI je poslovna internetska usluga za pretraživanje domena, koja je oduševila američkog investitora Davea McClurea, osnivača poslovnog inkubatora 500 Startups koji ih je pozvao da za nekoliko tjedana dođu u njegov poslovni inkubator.
Drugu nagradu osvojio je projekt Salespot, koji danas predstavljamo, dok je treće mjesto osvojio projekt Rimac automobili. McClure je čestitao svim finalistima i poručio im da se brinu o korisnicima svojih proizvoda.
- Kako biste došli do što većeg broja korisnika, morate se baviti marketingom.
Da, to su oni ljudi u odijelima koje ne volimo, neprijatelji!
Ali to su oni koji vam omogućuju da zarađujete.
Inače je vaš proizvod zanimljiv samo vama i vašoj majci - poručio je. Jučer i danas Jutarnji list predstavio je devet timova i njihove projekte.
Proizvod: Monolith,
pametna reklama
Tvrtka: Xclaim
Vođa tima: Martin Birač
Budućnost je stigla, barem ako se pita kreativce iz Xclaima. Njihovo novo čudo zove se Monolith.
Riječ je o običnoj kutijici koja u sebi ima kameru i koja se može postaviti na bilo koji reklamni pano u šoping-centru, na aerodromu ili željezničkoj postaji.
- Monolith pretvara glupe reklame u pametne - objašnjava bit svog izuma Martin Birač. Pojednostavljeno, kamera snima reakcije ljudi na reklamu, da li je uopće gledaju i koliko dugo. Time se oglašivačima daju korisne informacije o tome kako je njihova reklama primljena u stvarnom svijetu. Kreatori ga opisuju kao Google Analytics za stvarni svijet.
Biračeva grupacija trenutno ima 15 zaposlenih, a koncentrirani su na oglašavanje na internetu. Sa svojim prijašnjim projektima već su prisutni na više inozemnih tržišta poput Poljske i Estonije, a zajedno su već sedam godina. Na Monolithu su uz Birača, koji je studirao produkciju filmova, najviše radili Tomislav Fistrić i Davor Prugovečki koji su završili FER. Birač i Fistrić već dulje rade zajedno, a Prugovečki im se tek priključio.
- Osvojio je srebrnu medalju na internacionalnoj olimpijadi iz informatike i slovi za jednog od najboljih domaćih programera mlađe generacije. Uz to je izvrstan kuglač - kaže Birač i dodaje da su svoju kompaniju Xclaim osnovali još tijekom studija. Xclaim se bavi kontekstualiziranim internet oglašavanjem, a financirao ih je profesor s fakulteta sa 300 tisuća kuna. Pojednostavljeno, Xclaim omogućava klijentima da zakupe ključne riječi u nekom tekstu i pretvori ih u reklamu.
- Kad smo prodali udio u Xclaimu, od poljskih investitora dobili smo 2,5 milijuna kuna. Ideju smo prodavali svugdje - po festivalima, konferencijama, pa čak i na katedri našeg fakulteta - prisjeća se Birač koji je prvi kompjutor dobio u prvom razredu osnovne. Danas njegov otac kaže da mu je to, poslije supruge, druga najbolja investicija u životu.
Proizvod: Mediatoolkit
Tvrtka: iStudio
Tim: Šef je Filip Topol, razvojni inženjeri su Paško Pajdek, Ivan Ačkar i Tony Mrakovčić, a nositelj dizajna je Hrvoje Grubišić
Revolucija za revolucijom. Tako izgledaju projekti iStudija koji je u tri i pol godine postojanja narastao u respektabilnu kompaniju sa 35 zaposlenih i uredima u Zagrebu, Mostaru i Beogradu.
Proslavili su se aplikacijama socialnumbers.com, javnoj statistici uspjeha svih brendova na Facebooku, i socialpuzzle.com, skupu najčešće korištenih aplikacija za Facebook stranice brendova. Zbog njih su postali jedini Facebook prefferd marketing developer u Hrvatskoj. Ukratko, Facebook ih je svrstao među 200 najboljih agencija u svijetu kad je riječ o radu na toj globalnoj društvenoj mreži. Međutim, nisu stali na tome pa sada u finalu GOAP-a predstavljaju mediatoolkit.com.
- Želimo promijeniti način na koji se stvara sadržaj na internetu i istaknuti ono što je dobro, a potisnuti ono što ne valja i što ljude ne zanima - kaže Ida Pandur iz iStudija.
Mediatoolkit.com prati sve internet news portale i zna za svaku vijest koja je objavljena.
Prati dinamiku kojom je ljudi dijele na društvenim mrežama. Ako algoritam prepozna da je sadržaj bitan i kvalitetan, to javlja svim novinarima koji su pretplaćeni na tu informaciju kako bi i oni mogli pokriti tu priču.
- Omogućavamo svakom novinaru da prati koliko je njegov sadržaj popularan i koliko se dijeli kroz društvene mreže - kaže Ida.
Dodaje da su ideju dobili jer su imali puno medijskih klijenata pa su u dvije godine došli do kvalitetnih matematičkih izračuna o popularnosti vijesti.
iStudio su osnovali Tomislav Grubišić i Daniel Ackermann, čije je prijateljstvo počelo kad su obojica pohađala XV. matematičku gimanziju. Zajedno su završili FER i sada zajedno rade. Danas su najjača full service social media agencija u regiji, a trenutno se fokusiraju na mjerenje rezultata kampanja i aplikacija kako bi klijenti mogli izmjeriti povrat svoje investicije.
- Radili smo s više od 100 klijenata, koji su većinom najveće hrvatske i regionalne kompanije, i to na nekoliko stotina projekata na društvenim mrežama - objašnjava Pandur.
iStudio je atipičan jer ni za jedan svoj projekt nisu unaprijed dobili investiciju. Sve su ih stvarali i gurali zajedno, ali to ne znači da im se investitori nisu nudili.
- Kada imate kvalitetne ideje i jako uporan i kvalitetan tim te dođete do razine kada to više nije samo ideja nego je i proizvod koji funkcionira, onda pronalazak investitora i nije vaš najveći problem - kaže Ida i dodaje da investiraju sami od onoga što zarade agencijskim aktivnostima.
Do sada je iStudio samostalno investirao u sve svoje projekte oko dva mil. kn. A tek su počeli.
Aplikacija: Habbits - igra koja djecu uči odgovornosti
Tvrtka: IT4U
Vođa tima: Stevica Kuharski
Ne zovu se Hobbiti nego Habbiti. Njih petero bajkovita su bića i glavni su junaci edukativne mobilne aplikacije za djecu koja je ušla u ovogodišnji finale GOAP-a.
Iza te igrice, dostupne i za iPhone i Android uređaje, stoji propulzivni kreativni tim tvrtke IT4U pod vodstvom Stevice Kuharskog, 33-godišnjeg poduzetnika i programera s više od deset godina iskustva.
IT4U postoji tek godinu i pol, ima pet stalno zaposlenih programera i ilustratora, a dosad su razvili više od 30 mobilnih projekata za domaće i strance. I da, zapošljavaju nove ljude jer posla je sve više.
Kuharski je najstariji u Habbits timu - Edina Elezović (28) završila je FER, Diana Hlevnjak (26) Akademiju likovnih umjetnosti, a Tomislav Cvetković (23) još je student.
- Investitora nismo ni tražili. Aplikacije smo razvijali vlastitim sredstvima.
Kad smo procijenili da je projekt spreman, prijavili smo se na LAUNCHub u Bugarskoj, ušli u finale i osigurali investiciju od 230 tisuća kuna - kaže Kuharski.
Habittsi su idealan spoj igre i učenja.
Mogu se igrati i preko Facebooka. Djeca izvršavaju zadatke koje im bajkovita bića daju, a kad ih ispune, njihov Habbit raste i mijenja svoj izgled.
Prvu verziju razvijali su dva mjeseca, a do kraja listopada dotjerat će i verziju za predškolsku djecu.
Proizvod: Hipersfera, balon koji će zamijeniti satelite
Tvrtka: Hipersfera
Voditelji tima: Bojan Pečnik i Robert Grlić
Bacite sve satelite u smeće i zamijenite ih običnim balonima. Jeftiniji su, čišći i bolji.
To je ukratko i laički objašnjen projekt Hipersfera, hit kompanije koju su osnovali Bojan Pečnik i Robert Grlić. Njihovi baloni lete na visini od 20 kilometara, a brži su i pokretljiviji od satelita.
Pečnik, koji je tehnički direktor Hipersfere, obrazovao se u inozemstvu za astrofizičara, a doktorirao je na Institutu Max Planck u Njemačkoj. U Hrvatsku se vratio zbog nečeg sasvim drugog - htio je osnovati zavod za astrofiziku u Splitu.
Za mladog znanstvenika stvari su se, kao i mnoge druge u Hrvatskoj, razvijale presporo pa je nakon tri godine odustao. Obratio se starom prijatelju Robertu Grliću i otvorio vlastitu tvrtku.
Grlić je uložio novac i bavi se poslovnom strategijom, a Pečnik je uložio svoje znanje i ideje. Poslovni brak ekonomista i znanstvenika pokazao se kao pun pogodak.
Zajedno su predstavili plan u poslovno-inovacijskom centru BICRO i dobili povoljan kredit.
Prvi milijun tako su zapravo posudili. BICRO je Hipersferu financirao sa 70 posto, a ostatak su pokrili “Poslovni anđeli”. Letjelicu je gradilo 20-ak ljudi koji su u projekt uložili više od 120 tisuća radnih sati.
Trebala bi biti duga 42 metra i pokrivati prostor od 2500 četvornih metara.
Na Zemlju šalje rezoluciju satelitske slike, ali za razliku od satelita koji su dosad emitirali signal, Hipersfera ne mora u orbitu pa je jednostavnija i jeftinija za održavanje.
Pečnik i Grlić odavno govore da bi Hrvatska mogla biti Silicijska dolina u Europi. Uz pomoć 20 inženjera i samo s dobrom idejom uspjeli su stvoriti tehnološko čudo.
Projekt: Salespod, podrška mobilnom poslovanju
Tvrtka: Salespod
Vođe tima: Marko Kovač i Marko Linke
Upornost, rad i odlučnost. U te su tri kvalitete vjerovali Marko Linke i Marko Kovač, nositelji projekta Salespod koji je također ušao među 20 finalista ovogodišnjeg GOAP-a. Njihov konačni cilj: biti najbolji na svijetu.
Riječ je o momcima koji su završili FER i svaki ima više od deset godina iskustva u radu na poslovnim i financijskim sustavima. Njihov Salespod je sustav podrške u mobilnom poslovanju i namijenjen je prodavačima i svima onima koji rade izvan ureda - dakle na terenu.
- Salespod smo razvijali od proljeća 2008., a na globalnoj razini svrstani smo među predvodnike novog vala alata za podršku tzv. Sales 3.0 procesima. Ti su alati krojeni za rad u prodajnim timovima izvan ureda - kaže Linke koji je svoju kompaniju 2010. izdvojio iz tvrtke KPS i krenuo u akciju. Iako su on i Kovač nositelji projekta, na Salespodu više ili manje radi oko 20 ljudi, a tvrtka surađuje s Vipnetom.
Prvu financijsku injekciju dobili su od Hrvatske udruge poslovnih anđela investitora CRANE, i to je jedini novac koji su dobili. Sve ostalo pokrivaju iz tekućeg poslovanja.
- Zašto smo se odlučili za poduzetništvo? Jer smo uvjereni da kvalitetom možemo nadići sve prepreke. Sada smo predvodnici za poslovna rješenja u regiji - zaključuje Linke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....