Kronični nedostatak vozača kamiona-cisterni u Velikoj Britaniji rezultirao je problemima u dostavi goriva na benzinske postaje, a zadnjih dana situacija je eksplodirala jer su vozači krenuli panično kupovati. Ubrzo je u većim gradovima nestalo goriva, a građani su satima obilazili crpke u potrazi za gorivom. Stvarale su se gužve, vozači su postali nervozni, a zabilježeno je nekoliko tučnjava kupaca na benzinskim postajama.
Milan Vrdoljak, direktor tvrtke Ricardo, koja slovi za vodećeg cestovnog prijevoznika u Hrvatskoj, komentirao je za tportal može li se sličan scenarij dogoditi i u Hrvatskoj zbog nedostatka radne snage.
- Vrlo je izvjesno to da će se problem preliti i na ostatak Europe jer ljudima nije interesantno biti vozač, a istovremeno je došlo do strože regulative rada. U Velikoj Britaniji to je pojačano zbog Brexita, ali i covida, jer je u tom vremenu došlo do značajnog pada transporta roba i ljudi. Vozači su zbog toga bili prisiljeni promijeniti branšu, objasnio je direktor i suvlasnik tvrtke Ricardo iz Darde.
Naglašava da je vrlo teško vratiti ljude kada se jednom odluče za promjenu zanimanja. Smatra da će se nedostatak vozača odraziti i na cijenu usluge, kao i povećanje plaća. - Da se kod nas u Hrvatskoj dogodila ova situacija kao u Britaniji, svi bismo rekli da je to moguće samo kod nas. No, manjak ljudi vidljiv je svugdje, rekao je Vrdoljak.
Trenutno je u Ricardu zaposleno 280 ljudi, a Vrdoljak ističe da i dalje ima potrebu za značajnim brojem vozača.
Na pitanje može li konkretnije odgovoriti koliko mu vozača nedostaje, kaže da je pravu lavinu izazvala njegova nedavna izjava kada je rekao da bi 'mogao zaposliti 100 ljudi', da mu pokucaju na vrata. - To je generalni problem, a primanja do 15.000 kuna u ovoj branši s dnevnicama su korektna, odgovorio je Vrdoljak.
Našalio se rekavši kako vozači bolje poznaju stanje u firmi nego on jer se druže na parkiralištima i razmjenjuju informacije.
Nestašicu vozača u Ricardu do sada su pokušali pokriti ljudima iz susjedstva.
- Nemamo čarobni štapić da bismo riješili problem. Imamo ljude iz BiH i Srbije, no i taj je bazen presušio. Ovaj problem neće se riješiti preko noći. Da se to može riješiti plaćom, zar mislite da Britanci to već ne bi napravili?, komentirao je.
Tvrtka Ricardo počela je još 2015. godine surađivati sa srednjim prometnim školama u Osijeku i Belom Manastiru, ali stipendiranje i osiguranje prakse nisu dali željene rezultate. - Za neke od njih motiv je bio samo taj da dođu do kategorija B i C, odnosno dozvole, ali ne da doista rade taj posao, požalio se Vrdoljak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....