VOLI SVOJ POSAO

ISPOVIJEST VOZAČA RALICE 'Ne brinemo mi samo o cestama, često izvlačimo aute koji skliznu s ceste, ali pomažemo i ženama koje se porađaju'

 Braco Ćosić

- Zima jest, ali zime nema kad su naše ekipe u pitanju, a time i sigurnost naših prometnica i vozača - kaže Petar Vuletić, voditelj zimske službe Županijskih cesta Split, kojega je Slobodna Dalmacija pitala o spremnosti službe tijekom nadolazećih zimskih dana.

- Imamo dovoljan broj tehnički sposobnih i opremljenih vozila, onih za čišćenje snijega na prometnicama, posipača i ostalu mehanizaciju. Zatim, imamo dovoljne količine soli, kalcijeva klorida, pijeska na lokacijama raspoređenim po cijeloj županiji. Osim u Cisti Provo, lokacije su nam raspoređene i u Vrgorcu, Krivodolu, Zagvozdu, Braču, Hvaru, Sinju, Splitu, Križicama, Otišiću, Makarskoj, Kamenskom.

Naša 32 stroja također su 24 sata u pripravi i na poziv cestara ili našeg operativnog centra vrlo brzo su opremljene ekipe na prometnicama, po cijeloj županiji. Prema ustaljenom rasporedu čistimo prometnice po njihovoj kategorizaciji, znači prvo državne, pa onda županijske i lokalne. Imamo spremnih 120 ljudi osposobljenih za rad na tim strojevima, ali i spremnih uhvatiti se u koštac sa svim zimskim nedaćama - referirao je Vuletić.

A da bi se uvjerili u tvrdnje voditelja zimske službe, ekipa Slobodne Dalmacije jedno vrlo hladno jutro ukrcala se na moćni stroj Unimog, zapravo zgrtač snijega kombiniran s posipačicom i spremištem za pijesak i sol.

Ljubazni vozač Antonio Šitum iz Ciste Provo, koji već 12 godina radi u zimskoj službi, potanko im je opisao svoj radni dan, posebno kad su na snazi zimski uvjeti na prometnicama.

- Pazite - govori Antonio (dok se voze iz Ciste Provo prema Aržanu, gdje mora posuti dio prometnice solju i kalcijevim kloridom, kako bi eliminirao opasnu poledicu i slanu) - ja i moj stroj smo samo 20-ak minuta na prometnici koju pokrivam na poziv dežurnog operatera. A pokrivam dionicu državne prometnice od Ciste Provo prema Aržanu, pa sve do graničnoga prijelaza na Prisiki, potom do drugoga graničnog prijelaza u Maloj Vinici, onda prema Dobranjama, Studencima. Ima tu vrlo teških dionica kad je snijeg i led, no već sam se dobro ispraksirao.

Na pitanje kako se ponašaju vozači, poštuju li odredbe o korištenju zimske opreme, Antonio je bio pomalo kritičan.

- Iz vlastita iskustva mogu reći kako su vozači iz susjedne Bosne i Hercegovine koji prolaze ovim prometnicama izuzetno disciplinirani. Oni uvijek imaju urednu zimsku opremu, gume, lance, neki nose i lopate, za razliku od nekih naših koje zateknem i s ljetnim gumama. I što ćete, morate ljudima pomoći, izvlačimo ih, pomognemo.

Ne plašim se ni najvećega snijega, jer onaj što je bio 2012. godine mnoge nas je toliko naučio da nam sad ne stvara prepreku nikakav snijeg ni led. A da znate kako neugodno zna biti, posebno prema Aržanu, kad zapuše bura, vijavica. No, posao mi je takav, moram ga odraditi 120 dana, a po potrebi i više - govori Antonio, koji se raduje svakom lijepom danu jer ima malo posla, a i vozači su sigurniji.

Petar Vuletić za kraj obilaska s Unimogom Slobodnoj Dalmaciji kaže kako imaju slučajeva kad su njegovi ljudi i u humanitarnim akcijama po mnogim mjestima kad "udare" snijeg i led.

- Imali smo slučajeva kad se žena porađa, vozilo Hitne pomoći ne može se probiti, pa onda moji ljudi idu u pomoć, izvlačimo i automobile koji skliznu s prometnice. Iako nam sve to nije u opisu posla, nema našeg vozača ili pomoćnog radnika koji neće žrtvovati svoje vrijeme, umijeće i trud da bi pomogao ljudima.

Zato sam i na početku rekao kako nema straha jer je zimska služba Županijskih cesta Split spremna za zimu - zaključio je Vuletić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 00:21