DVOJBENI TROŠKOVI

ISPOVIJEST KLIJENTA BANKE 'Račun mi je blokiran, a oni uporno uzimaju naknadu za vođenje'

Zagreb, 130208.Sjediste HYPO grupe, Slavonska avenija. Banka - ilustracije.Brojanje novca. Foto: Elvir Tabakovic / CROPIX
 Elvir Tabaković / CROPIX

Nakon što je Slobodna Dalmacija objavila tekst o tome kako Splitska banka uredno naplaćuje naknadu za vođenje neaktivnih žiroračuna, kontaktirali su ih i klijenti drugih banaka koje, također, zaračunavaju, u najmanju ruku, dvojbene troškove. Naš čitatelj Ž.E. (točni podaci poznati redakciji) svjedoči tako o svojem iskustvu s Raiffeisen bankom.

Tekući račun u toj novčarskoj kući prestao je koristiti 1. travnja, a na njemu je, nakon tog datuma, ostalo točno 319 kuna.

- Sjećam se da sam pitao u poslovnici ima li troška vođenja računa, na što su mi odgovorili da se naknada u iznosu od devet kuna naplaćuje samo za mjesec u kojem je evidentiran promet po računu. Zato ga nisam ni zatvarao - počinje svoju priču revoltirani klijent.

U srpnju je, međutim, pukim slučajem na internetu išao provjeriti stanje i imao je što vidjeti - svaki mjesec su mu pripisivali 0,02 kuna pozitivne kamate na već spomenutih 319 kuna, to evidentirali kao promet i uzimali devet kuna za vođenje računa.

Uz to su zaračunavali i trošak internet bankarstva, dakle, ukupno 16 kuna mjesečno.

- Zanimljivo je da sam internet bankarstvo “konzumirao” samo u srpnju i studenom, i to za pregled stanja, a ne transakcije. Unatoč tomu, naknadu su mi stalno zaračunavali. Dakle, na neaktivnom računu se naplaćuje i “internet neaktivnost”! Nevjerojatno! - kaže naš sugovornik.

Druga priča, a tiče se Erste&Steiermärkische banke, zvuči još apsurdnije. Naime, njihov korisnik I. M. iz Splita požalio nam se kako mu je od srpnja ove godine blokiran račun od strane Fine, a Erste banka mu uredno šalje opomene radi naplate vođenja tog istog računa.

- Na prigovor koji sam im uputio dobivam odgovor kako spomenuti trošak moram platiti jer je to dio ugovora koji se mora potpisati prilikom otvaranja računa. Istina je da u prošlosti Erste banka nije zaračunavala naknadu ako je račun bio neaktivan, no sad su i to počeli raditi - tvrdi I.M. i dodaje kako su mu, nakon blokade računa, prestali slati izvješća iz Erste banke što ih, međutim, nije spriječilo u nakani da ubiru svoju naknadu.

Što, dakle, predstavlja trošak vođenja računa na kojem nema apsolutno ni jedne transakcije, a pogotovo onoga koji je blokiran, nikomu nije jasno. Odgovor na to morat će, po svemu sudeći, dati glavni regulator, odnosno Hrvatska narodna banka, čije mišljenje traže i potrošačke udruge.

- Naknade spadaju pod sivu zonu poslovanja banaka. Osnovni princip bi trebao biti naplata usluge, a kod naplate vođenja neaktivnih i blokiranih računa usluge nema.

Zato HNB jednostavno mora reagirati jer klijenti imaju osnova i za podnošenje tužbi - kaže Iskra Maras, savjetnica za financije u splitskom Savjetovalištu za zaštitu potrošača, piše Slobodna Dalmacija .

Isprika zbog tehničke pogreške

Zanimljivo je da su se čitatelju Slobodne Ž.E. iz Raiffeisen banke ispričali zbog tehničke pogreške prilikom naplate vođenja tekućeg računa, ali tek nakon što je on cijeli slučaj iznio na Facebooku.

- Tehničku je pogrešku otklonio, dakle, moj facebook status! Pitam se koliko je još neaktivnih računa od svibnja do srpnja bilo opterećeno istom pogreškom, ali je korisnici nisu evidentirali i nisu se pobunili - govori Ž.E. i dodaje kako su mu za iDIREKT uslugu iz RBA banke potvrdili da je naplaćuju, neovisno o aktivnosti računa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. srpanj 2024 11:44