POSLOVNI SAN

ISPOVIJEST BAJKERA ‘Dobio sam otkaz i sinu izradio stolicu od motodijelova, a sada gradim halu za 4,5 milijuna kuna’

Goran Reljanović (34) iz Slavonskog Broda u kolovozu je osnovao tvrtku R.G.F. Exclusive furniture za izradu namještaja od auto-moto dijelova koji radi kod kuće

Što se dogodi kada bajker s milijun i pol prijeđenih kilometara na dva kotača sjedne na bicikl? Padne, polomi lakat i dobije otkaz. Upravo to dogodilo se jednom od aktera naše priče Goranu Reljanoviću (34) iz Podvinja, prigradskog naselja Slavonskog Broda.

No, nesreća koja mu se dogodila ipak nije ostala samo dobra podloga za crni humor, već se iz nje na kraju razvila odlična poduzetnička priča u koju je Goran uplovio sa svojim prijateljem Danijelom Kljajićem (33).

Počinju radovi

Njih dvojica ljetos su osnovali tvrtku za proizvodnju unikatnog namještaja od auto-moto dijelova. R. G. F. Exclusive furniture u startu je zamišljena kao tvrtka u kojoj će se Goran samozaposliti i s Danijelom raditi ono što najviše voli, a u samo nekoliko mjeseci rezultati njihova rada doveli su ih do ulaska u projekt gradnje 4,5 milijuna kuna vrijedne proizvodne hale u Poslovnoj zoni Garčin, gdje će za dva mjeseca početi prvi građevinski radovi, a otvorenje pogona najavljuje se za kraj ljeta sljedeće godine.

- Da. Zaista zvuči nevjerojatno, jer ni nama ispočetka nije bio plan da se tako širimo, no s obzirom na narudžbe koje nam stižu brzo se pokazala potreba za time. Da bismo podigli kvalitetu, snizili cijenu i podigli proizvodni kapacitet odlučili smo graditi halu i očekujemo da bi krajem ljeta pogon mogao biti otvoren - najavljuje Reljanović, koji je u sve to ušao sasvim slučajno nakon što je u travnju ove godine dobio otkaz u tvrtki gdje je radio kao auto mehaničar.

Tome je prethodila već opisana nesreća koja mu se dogodila u studenome prošle godine kada je vozeći se biciklom na posao pao i polomio lakat.

- Od djetinjstva sam bajker, prešao sam sigurno milijun i pol kilometara na motorima i nikad nisam tako teško stradao kao tada kada sam pao s bicikla - priča nam Goran, koji se nakon par mjeseci vratio na posao, ali ruka nije dobro zarasla, šefovi su to primijetili i uslijedio je otkaz. No, ironija sudbine na kraju mu je ipak otvorila nova vrata.

Ogledni primjerak

- Ležao sam kod kuće i ‘filmario’ kada mi je palo na pamet da bih mogao 8-godišnjem sinu Karlu za rođendan napraviti stolicu od moto dijelova. On je, poput mene, također motorist. Trenutno vozi motor od 125 kubika i stvarno je, kao što sam ja naslijedio ljubav prema automobilima i motorima od svog oca mehaničara, i on to naslijedio od mene. Ušao sam u radionicu i nakon nekoliko dana unikatna stolica bila je gotova - priča nam Goran u staroj maloj radionici u sklopu njegove obiteljske kuće, koja je ljetos pretvorena u kreativnu sobu gdje on i Danijel smišljaju nove komade namještaja.

Pokazuje nam pritoe i stolicu koju je izradio za sina, jer je ona rijedak ogledni primjerak koji može pokazati zainteresiranim kupcima.

Nosač Karlove stolice sastoji od 12 cola aluminijske felge Goranova starog skutera na koju je namontirana guma, tu je i disk te kočiona kliješta te aluminijski komad na koji je pričvršćen roto liftomat kako bi se stolica mogla rotirati te pomicati gore-dolje. Noseća konstrukcija nosi tapacirani dio stolice, a natpis Aprilia je ušiven na CNC stroju za šivanje.

- Stavio sam fotku stolice na društvene mreže i krenuli su upiti sa svih strana. Želim naglasiti da ovo nije nešto originalno. Ima puno mehaničara koji rade takve stvari, puno ih ima koji su izradili i izrađuju namještaj za svoje potrebe, no mi smo prvi koji smo se odlučili krenuti u serijsku proizvodnju. Životna želja oduvijek mi je bila raditi ono što voliš i od toga dobro živjeti, a prva pretpostavka uspjeha je da moraš raditi ono što voliš - kaže Goran.

U početku je bilo svega. Od financijskih problema i drugih prepreka do odgovaranja skeptičnih pojedinaca koji su smatrali da tako skup proizvod ne može proći kod nas. Cijena jedne stolice primjerice može biti od 200 do 750 eura, a stola od 450 do 2000 eura, što varira ovisno o zahtjevima kupaca.

No, Goran i Danijel imali su svoj cilj, iako su u ponekim trenucima razmišljali o odustajanju, no trudili su se zadržati pozitivan stav i uspjeli. Goran kaže da mu je u tim trenucima puno značila i podrška supruge Ane, koja mu je i danas veliki oslonac.

Opremili 12 poslovnica

U kolovozu su osnovali tvrtku i već u prvom mjesecu postojanja odradili su opremanje 12 poslovnica i upravne zgrade Intercars autodijelova, za koje su izradili 12 stolova i 36 stolica, za koje su dijelove kupili od njih.

- Naši proizvodi ne reklamiraju nas, već tvrtku koja ih je naručila, jer na namještaj ide njihov logo i drugi zaštitni znakovi. Od kolovoza, kada smo otvorili tvrtku, izradili smo oko 150 stolica i 30 stolova i s time smo za sada zadovoljni. Imamo 15 kooperanata koji rade za nas, jer nismo imali mogućnosti u startu kupovati sve potrebne strojeve, koji su iznimno skupi. Sada kada krećemo u gradnju vlastitog pogona na 350 četvornih metara, kupit ćemo i strojeve te zaposliti ljude koji imaju nama potrebna zanimanja - istaknuo je Goran, koji u svemu ističe ulogu svog partnera i prijatelja Danijela.

- Nas dvojica osmišljavamo dizajn, izgled i ostalo te u konačnici sklapamo proizvod. Najčešće se dogodi da ga odmah nakon sklapanja i rastavimo, jer tada primijetimo neke stvari koje bismo promijenili i doradili, pa onda ponovno sastavljamo. Možda malo previše cjepidlačimo, ali samo tako možemo dobiti vrhunski proizvod - pojašnjava Goran.

Iako u svoj namještaj ugrađuju i neke nove dijelove, najviše ipak nabavljaju s otpada. Tamo su najčešće viđeni. Kako po Slavoniji i drugim krajevima Hrvatske, tako i po susjednim zemljama. Ostavljaju brojeve telefona, mail adrese i traže repromaterijal gdje god stignu.

- Širimo priču da ljudi ne bacaju dijelove, jer je to šteta. Na primjer, staru poderanu gumu motora ne možete prodati, već je morate baciti, a mi je plaćamo. Isto tako je i sa svim ostalim dijelovima. Šteta je da završi u nekoj reciklaži ili talionici, a mi to možemo iskoristiti - kaže Goran, pokazujući nam gumu koja je poslužila kao postolje stola za kojim smo sjedili.

Namještaj iz Podvinja

- Ovako izgleda guma s motora koji je po Grobniku odvezao 10-15 krugova. Tako izgleda nakon utrke i ona više nije za upotrebu - pojasnio je naš sugovornik, kojemu smo pokušali ‘uvaliti’ četiri stare automobilske gume, no na spomen cijene sa smiješkom je odgovorio: ‘Moramo izvagati, pa onda vidjeti koliko možemo ponuditi’.

Poduzetnik u njemu tako je dogovorio i posao s tvrtkom Tokić, koja ima gotovo 90 poslovnica u Hrvatskoj i sada su pred potpisivanjem ugovora prema kojem bi se u njihovim poslovnicama distribuirao unikatni auto-moto namještaj iz Podvinja. Odradili su posao i za njemačku tvrtku Dan Racing, koja organizira moto utrke i koje se s njihovim proizvodima upoznala na Grobniku, gdje imaju izložbeni salon.

Sjedeće garniture

- Dosta upita šalju nam ljudi koji žele namještaj od točno određenog modela. S obzirom na to da je u auto-moto svijetu to dosta podijeljeno na ljubitelje talijanskih ili japanskih motora, Mercedesa ili BMW-a, onda žele da u tom namještaju budu dijelovi iz njemu omiljenog modela - rekao je Reljanović, najavljujući i nove proizvode od sljedeće godine.

- Planiramo raditi kompletne sjedeće garniture - trosjed, dvosjed, fotelje, bit će nosača za plazme, stupnih lampi, lustera. Početkom godine u ponudu ćemo dati još pet novih proizvoda - dječje igračke, sitni poslovni radovi, zidni satovi od diskova i kočnih kliješta itd. Uglavnom, planovi su veliki i vjerujemo da ćemo ih ostvariti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 23:33