INSPEKCIJA

Inspektorat utvrdio povrede propisa u više od pola nadzora: Evo koji su najčešći prekršaji

Od ukupno 503 obavljena inspekcijska nadzora u 245 njih ili 48,7 posto nisu utvrđene povrede propisa

Ilustracija

 Matija Djanješuć/Cropix

Inspektori Državnog inspektorata (DIRH) u lipnju su u sklopu koordiniranih inspekcijskih nadzora turističke sezone obavili 503 inspekcijska nadzora, pri čemu je u nešto više od polovice njih ili u 258 nadzora utvrđeno ukupno 465 raznih povreda propisa, objavio je u srijedu Državni inspektorat.

Koordinirane su Inspekcijske nadzore od 3. do 30. lipnja obavili inspektori dvanaest inspekcija Državnog inspektorata, a u njima sudjeluju turistički, sanitarni, tržišni, poljoprivredni, veterinarski, građevinski, inspektori rada (u području radnih odnosa i zaštite na radu), vodopravni inspektori, inspektori zaštite prirode i zaštite okoliša te rudarska i inspekcija opreme pod tlakom.

U 258 nadzora utvrđeno 465 povreda propisa

Kako se navodi u priopćenju koje je Državni inspektorat objavio na svojim internet stranicama, od ukupno 503 obavljena inspekcijska nadzora u 245 njih ili 48,7 posto nisu utvrđene povrede propisa odnosno utvrđeno je poslovanje sukladno propisima.

U 258 ili 51,3 posto inspekcijskih nadzora utvrđeno je ukupno 465 raznih povreda propisa, ističu iz Inspektorata.

"Sukladno ovlastima iz članka 73. Zakona o Državnom inspektoratu, za 121 slučaj (26 posto) gdje je utvrđena povreda propisa inspektori su primijenili načelo oportuniteta odnosno omogućili su ispravak utvrđene nepravilnosti u zadanom roku.

Za preostali dio utvrđenih nepravilnosti inspektori su podnijeli nadležnim sudovima 11 optužna prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka, donijeli su 40 prekršajnih naloga s tim da su u 26 slučaja prekršajnim nalogom oduzeli protupravno stečenu imovinsku korist te su naplatili 151 kaznu na mjestu izvršenja prekršaja", podatci su Državnog inspektorata.

Kao najčešće povrede propisa koje su utvrdili turistički inspektori navode nedostatke u ispunjavanju propisanih minimalnih uvjeta u pogledu uređenja i opreme objekata, dok je sanitarna inspekcija zabilježila nekoliko slučajeva u kojima subjekti u poslovanju s hranom ne provode interne kontrole ispitivanjem mikrobiološke čistoće i uzorkovanja hrane te nemaju uspostavljenu sljedivost hrane životinjskog porijekla.

Inspekcija rada za nadzor u području radnih odnosa utvrdila je nekoliko slučajeva u kojima radnici nisu bili prijavljeni na obvezno mirovinsko osiguranje prije početka rada, s prvim danom početka rada, te nekoliko slučajeva nezakonitog rada državljana trećih zemalja (stranaca).

Istovremeno, najviše upravnih mjera koje je donijela inspekcija rada za nadzor u području zaštite na radu odnosile su se na privremeno udaljavanje s mjesta rada radnika za kojeg poslodavac nije predočio dokaz o osposobljenosti za rad na siguran način te na zabranu korištenja neispravnih sredstava rada i osobne zaštitne opreme.

Tržišna inspekcija nadzorima je utvrdila obavljanje neregistrirane djelatnosti od strane fizičkih osoba, kao i oglašavanje neregistrirane djelatnosti od strane fizičkih osoba, neisticanje maloprodajne cijene, a poljoprivredna inspekcija u pojedinim slučajevima utvrdila je kako hrana nije bila označena svim propisanim podacima (nedostajao je popis sastojaka).

Kao nepravilnosti koje je utvrdila inspekcija zaštite okoliša navodi se ne vođenje propisane dokumentacije o otpadu odnosno očevidnika o nastanku i tijeku otpada.

U priopćenju se prenosi i izjava glavnog državnog inspektora Andrije Mikulića da se, sad već tradicionalno, nadzori turističke sezone i predsezone obavljaju koordinirano u suradnji više nadležnih inspekcija, a planirani su na osnovu analiza prošlogodišnjih rezultata te procjeni rizika.

"Ono što naglašavamo iz godine u godinu je da je takozvani ‘rad na crno‘ najskuplji oblik rada kojim se izravno nanosi šteta i radniku i gospodarstvu. Jednako tako, naglašavamo važnost zaštite svakog radnika tako da je osposobljen za rad na siguran način.

Subjekte u poslovanju s hranom pozivam da se pridržavaju kontrole sigurnosti hrane i naravno higijenskog minimuma, a kad govorimo o pružanju usluge korištenja bazenskih sustava, naglašavamo važnost kontinuirane kontrole ispravnosti vode i provedbe dezinfekcije te propisno rukovanje i upotreba kemikalija, a sve u cilju zaštite zdravlja korisnika", rekao je Mikulić.

Iz Državnog inspektorata najavljuju da se koordinirani inspekcijski nadzori nastavljaju i nadalje na području cijele Republike Hrvatske te će trajati do 31. kolovoza 2024. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 14:39