POSEBAN REŽIM

I ŽIVOT U STUDENTSKIM DOMOVIMA ULAZI U 'NOVU NORMALU' Nema više tulumarenja po sobama i hodnicima ni zamjene cimera

Novi kućni red u domovima trebao bi propisati i zabranu zadržavanja na stubištu, u hodnicima i ostalim zajedničkim prostorima
 Tomislav Krišto / CROPIX

Vraćanje u “novu normalu” donosi i nova pravila za studente, odnosno život u studentskim domovima. S obzirom na skori početak strukovnih ispita i državne mature, Hrvatski zavod za javno zdravstvo donio je preporuke koje bi trebale pomoći u sprečavanju širenja novog koronavirusa i bolesti Covid-19. Osnovna pravila vrijede kao za sve ostalo, a to je prije svega održavanje higijene, bilo da je riječ o osobnoj ili higijeni prostora u kojem borave.

Naravno, tu je i već propisani razmak od metar i pol. Budu li se studentski domovi pridržavati pravila, u sobama više neće moći biti više od dvoje studenata. Točnije, preporuka HZJZ-a je da se, ako je to moguće, organiziraju jednokrevetne sobe, a iznimno sobe za najviše dva korisnika. Pošto se napravi raspored po sobama, izmjena više ne bi smjelo biti.

Jednokrevetne sobe trebale bi se omogućiti onima s kroničnim bolestima, s naglaskom na respiratorne, kardiovaskularne i maligne bolesti, dijabetes i imunodeficijencije, te korisnicima s većim tjelesnim/motoričkim problemima.

Ograničavanje pristupa

U zajedničkim prostorijama, koje nisu nužne za osnovne djelatnosti, u što HZJZ ubraja učionice, knjižnice i sportska igrališta, preporučuje se ograničiti pristup tako da razmak između svih prisutnih u svim smjerovima iznosi najmanje metar i pol, odnosno prema preporukama za navedene prostore.

Također, takve se prostorije mogu privremeno zatvoriti, a te usluge (primjerice, prehranu) osigurati u sobi korisnika. Studentske tulume, okupljanja i druženja po sobama i hodnicima ova generacija, barem za sada, neće pamtiti. Naime, novi kućni red trebao bi propisati zabranu okupljanja u sobama te zadržavanje u hodnicima, na stubištima te u ostalim zajedničkim prostorima koji ostaju na raspolaganju korisnicima.

Mjerenje temperature

S obzirom na to da svi korisnici studentskih domova nemaju vlastitu kupaonicu, nego ju dijele s drugima, moraju se organizirati tako da ju koristi njih što manje. Ako je moguće, preporučuje se organizirati odvajanje (izbjegavanje miješanja) učenika i studenata po katovima, paviljonima i slično (kod ulaza i izlaza iz ustanove, rasporeda korištenja blagovaonice, toaleta itd.).

Također, ako je moguće, bilo bi dobro ograničiti broj osoba koje istovremeno borave u objektu u skladu s brojem soba i površinom doma (primjerice, bruto površinu doma podijeliti s deset) te u tom smislu ograničiti ulaske u dom.

Cijelo vrijeme boravka i korisnici i djelatnici moraju voditi računa o svojem zdravstvenom stanju i svaku promjenu moraju prijaviti. Ni djelatnici ni korisnici ne bi smjeli ulaziti u dom ako imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome ili im je dijagnosticiran Covid-19, a isto je s mjerom samoizolacije.

Naravno, ako je moguće osigurati sobu za izolaciju, korisnik može biti tamo smješten. Jutro bi i korisnici i djelatnici trebali početi mjerenjem temperature, a svi oni koji pokažu simptome ili tjelesnu temperature veću od 37,2 Celzijeva stupnja upisivat će u posebnu evidencijsku knjigu. Ako se netko od korisnika razboli i ima simptome bolesti, uprava doma treba mu omogućiti sav potreban komfor: dostavu hrane, lijekova i tekućina te pružanje zdravstvene skrbi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 03:02