OBNOVA VOZNOG PARKA

HŽ u promet pustio prvi elektromotorni vlak za regionalni prijevoz, postiže brzinu do 160 km na sat

Župan Sisačko-moslavačke županije Ivan Celjak ocijenio je da je danas povijesni dan za njegovu županiju
 Nera Simic/Cropix

Prvi elektromotorni vlak za regionalni prijevoz, proizveden u Končaru u sklopu projekta "Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza (HŽPP) novim elektromotornim vlakovima" vrijednog 171 milijun eura pušten je u utorak u promet, na relaciji Zagreb - Sisak.

image

Alen Gospočić

Nera Simic/Cropix

Na današnjoj promocijskoj vožni istaknuto je da HŽPP tim projektom modernizira svoj vozni park 21 novim elektromotornim vlakom. Taj projekt sufinancira se iz Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija" i to u visini od 85 posto.

Do sada je isporučeno svih 11 vlakova za gradsko-prigradski prijevoz. Končar je isporučiti još devet regionalnih vlakova koji će voziti na elektrificiranim prugama u Hrvatskoj, na relacijama od Zagreba prema Vinkovcima, Sisku, Novskoj, Koprivnici, Zaboku, Karlovcu, Ogulinu i Rijeci te na relaciji Vinkovci – Vukovar. Svi vlakovi, trebali bi biti isporučeni do travnja 2024. godine.

image
Nera Simic/Cropix

Elektromotorni vlak koji je proizvela tvrtka Končar – Električna vozila postiže brzinu do 160 kilometara na sat, a na pojedinim je dionicama do Siska vozio brzinom od 140 kilometara na sat. Vlakovi su četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Regionalni vlakovi imaju po četiri vrata na svakoj strani vlaka, sjedala su izvedena većinom kao dvosjedi, a imaju kapacitet od 209 sjedećih i 222 stajaća mjesta.

image

Šime Erlić

Nera Simic/Cropix

Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Duljina vlaka iznosi 75 metara, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime se osigurava njihov veći kapacitet. Pomoću sustava rekuperativnog kočenja omogućena je proizvodnja električne energije za napajanje vlaka, pri čemu se višak energije vraća u kontaktnu mrežu. Rekuperativnim kočenjem ostvaruje se povrat električne energije od oko 26 posto od ukupno preuzete energije iz mreže, čime se postiže veća energetska učinkovitost.

image

Šime Erlić

Nera Simic/Cropix

Ministar regionalnog razvoja i fondova Europske unije Šime Erlić rekao je tom prilikom da se radi o kvalitetnom proizvodu hrvatske proizvodnje. Ukazao je na sigurnost i ugodnu vožnju predstavljenog vlaka. Ocijenio je da se radi o velikom, strateškom državnom projektu nabavke 21 elektromotrnog vlaka.

"Nama je bitno da sredstva iz EU fondova snažno usmjerimo na željeznicu i da sljedeće desetljeće obilježi ulaganje u željeznicu, kao što je prethodno razdoblje obilježilo ulaganje u cestovni promet", rekao je Erlić, dodavši kako Vlada želi da se skraćuje vrijeme putovanja željeznicom i da se se poveća broj korisnika vlakova.

image

Šime Erlić

Nera Simic/Cropix

Državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture rekao je da su u tijeku veliki infrastrukturni projekti vezani uz HŽ Infrastrukturu, ali i da je u tijeku velika obnova kompletne flote željezničkih putničkih vlakova.

Smatra da će novi vlakovi, poput ovog prdstavljenog u utorak, obilježiti buduće razdoblje hrvatskih željeznica. Do 2025. godine Gospočić očekuje 70 takvih novih vlakova, a do 2032. da se obnovi 90 posto hrvatske željezničke flote, odnosno da će HŽ imati oko 130 novih vlakova. Najavio je da bi za desetak godina trebali imati sigurne, moderne i ekonomične željeznice, kakve su danas standard u razvijenoj Europi.

Gospočić je najavio i da se od sljedeće godine ide u snažnu obnovu lokalnih i regionalnih pruga te da će se već ove godine raspisati natječaj za modernizaciju pruge Dugo Selo - Novska.

Župan Sisačko-moslavačke županije Ivan Celjak ocijenio je da je danas povijesni dan za njegovu županiju, dok je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao da HŽ Putnički prijevoz ispunjava svoje ciljeve što se tiče obnove voznoga parka, a sve u cilju lokalnog i regionalnog povezivanja i mobilnosti stanovništva.

Istaknuo je i da HŽ Putnički prijevoz diže kvalitetu svojih usluga, a da inija od Zagreba do Siska bilježi sve više korisnika.

image

Šime Erlić

Nera Simic/Cropix
image

Gordan Kolak i Ivan Celjak

Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image

Gordan Kolak

Nera Simic/Cropix
image

Željko Ukić

Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image

Ivan Celjak

Nera Simic/Cropix
image

Stara stanica

Nera Simic/Cropix
image

Alen Gospočić

Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image

Željko Ukić i Gordan Kolak

Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image

Kokpit vlaka

Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
image
Nera Simic/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 21:59