Još su tri tjedna preostala Republici Hrvatskoj da izglasa izmjene Zakona o duhanskim proizvodima kako bi ga uskladila sa zakonom Europske unije donesenim prije dvije godine. Njime se uvode nove mjere koje za cilj imaju smanjenje broja pušača, a što bi trebalo dovesti i do smanjenja broja smrtnih slučajeva od posljedica pušenja kojih u EU godišnje ima oko 700 tisuća. Prema izvješću Odbora za okoliš, zdravlje i sigurnost hrane Europskog parlamenta o implementaciji nove direktive o duhanskim proizvodima do sada je osam zemalja ispoštovalo svoje obveze, no Hrvatska nije među njima.
"Rok se približava i prema nekim najavama novi hrvatski zakon o duhanskim proizvodima bi trebati biti upućen u Sabor u svibnju. To će biti u zadnji čas i nadam se da neće biti nikakvih kašnjenja i komplikacija. Hrvatska bi se mogla naći pod korektivnim mjerama Komisije ako se ne bude pridržavala svojih obaveza", upozorila je hrvatska eurozastupnica i člnica spomenutog Odbora Biljana Borzan, koja je sudjelovala u izradi teksta EU direktive o duhanskim proizvodima, tijekom koje su eurozastupnici bili izloženi lobiranju moćne duhanske industrije kako bi se novi propisi što više „razvodnili.“
„Samo je Phillip Morris za to angažirao 250 lobista, a čak i nakon izglasavanja, duhanska industrija pokušava srušiti neke odredbe kroz tužbe na Europskom sudu pravde. Kroz lobiranje su uspjeli smanjiti upozorenja sa 75 na 65 posto kutije, no i to je dovoljno. Slike bolesnih ljudi i organa su se pokazale kao uspješan način za odvraćanje od pušenja, prvenstveno na potencijalne pušače. Zabranjuju se i podaci o katranu i nikotinu na kutijama kako ne bi dovodili u zabludu da su neke cigarete manje štetne od drugih," kazala je Borzan, dodavši kako je „glavni cilj bio duhanskoj industriji otežati regrutiranje novih, mladih, pušača. Šokantan je podatak da većina pušača počinje pušiti prije 18 godine, a njih 94 posto prije 25 godine. Zato smo zabranili privlačna uska pakiranja koja podsjećaju na npr. šminke i bombone, ali i aromatizirane cigarete," izjavila je Borzan.
Kako bismo novi Jutarnji.hr učinili još boljim, bržim i modernijim, tijekom perioda transformacije do 6. svibnja paralelno ćete ga moći pratiti na dvije adrese – stari portal nalazi se na adresi Jutarnji.hr, a novi na novi.Jutarnji.hr.
Na novom se portalu promjene događaju svaki dan stoga popunite upitnik na dnu stranice ili kliknite na link i napišite nam svoje mišljenje kako bismo portal što bolje prilagodili upravo vama!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....