RASTROŠNI GOSTI

Hrvatska raj za britanske partijanere

Sve je počelo kad su se dvojica britanskih promotora zaljubila u Dalmaciju. Preselili su se s obiteljima i pokranuli Garden festival
 Babić/CROPIX

Sunčano vrijeme zagarantirano. Opuštena masa ljudi. Vrhunski DJ-i. Partyji na brodu. Jeftina cuga. Gotovo da i nema vikenda ovoga ljeta kada se na obali okupanoj suncem ne događa neki festival. Tako je, ukratko, prednosti hrvatskih ljetnih festivala u odnosu na britanske opisao nizozemski portal Festival Calendar koji se u članku objavljenom prije dva dana pita “je li Hrvatska najbolja europska festivalska lokacija”.

Od Pule do Hvara

Odmah na početku valja istaknuti da je riječ prvenstveno o elektronskim festivalima na Jadranu koji se protežu od Pule do Hvara, na kojima je većina gostiju iz Britanije pa bi se čak moglo reći da su ciljano rađeni upravo za stranu klijentelu veće platežne moći. Neke od njih - kao što su Dimensions i Outlook - organiziraju upravo Britanci, koji su i najzaslužniji što se Hrvatska uspjela, navode nizozemski novinari, transformirati iz “oronule i zaostale destinacije u glavnog konkurenta Miamiju i Ibizi”.

Sve je, naime, započelo kada je Nick Colgan, klupski promotor iz Birminghama i dugogodišnji menadžer grupe UB40, prije deset godina otišao u Dalmaciju na godišnji odmor i zaljubio se u mjesto i ljude. U roku od deset dana kupio je noćni klub u Zadru, gdje je zatim preselio i obitelj, a slijedio ga je prijatelj, također promotor, Eddie O’Callaghan sa ženom.

Niže cijene

Zajedno su pokrenuli Garden Festival u Petrčanima koji je prve godine posjetilo samo 300 ljudi, a već dvije godine kasnije ta je brojka narasla na 3000. No, da bi zadržao intiman ugođaj, broj posjetitelja sada je limitiran na 2500. Colgan i O’Callaghan pomalo su privukli i ostale britanske promotore pa se uslijedili Soundwave u Tisnom na otoku Murteru te Outlook i Dimensions u Puli, a ključnu ulogu u privlačenju britanskih turista imao je i uzlet low-cost aviokompanija koje su nudile jeftine avionske karte, kao i pozicija Hrvatske izvan Europske unije, sa znatno nižim cijenama nego na Ibizi. Velika razlika u odnosu na Ibizu bila je i ta što se tamo više ne smije partijati nakon 23 sata, dok je u Hrvatskoj moguće cijelu noć plesati pod zvijezdama. I, ne manje važno, ističe Colgan, u Ibizi se stalno izmjenjuju isti DJ-i, a u Hrvatsku dolaze nova imena, ne nužno ograničena na house i techno žanrove.

Navike posjetitelja

Tako će, primjerice, ovo ljeto na hvarskom FOR Festivalu nastupiti britanski indie rock bend Klaxons, a broj posjetitelja je, baš kao i na Gardenu, ograničen na 2500 privilegiranih sretnika, koji su za ovaj “komadić raja na zemlji” spremni platiti ulaznicu skuplju od tisuću kuna.

Nešto manji iznos, točnije 75 eura, valja izdvojiti za Ultra festival, najveću svjetsku plesnu franšizu, koja je prošle godine u Split dovela čak 103.000 partijanera, od čega je 77 posto bilo stranaca.

Istodobno, američki Beatport, portal specijaliziran za elektronsku glazbu i kulturu, proveo je istraživanje o navikama festivalskih posjetitelja, prema kojemu Britanci najviše odlaze na festivale u Hrvatsku (21 posto), više nego u donedavno tradicionalna britanska festivalska odredišta kao što su Njemačka i Nizozemska.

Slične su i brojke koje se odnose na festivalske posjetitelje iz cijeloga svijeta: njih 22 posto za svoju festivalsku destinaciju bira Hrvatsku, a visoko je plasirana i Češka koju posjećuje 19 posto festivalskih posjetitelja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 10:50