Ugledni The Guardian objavio je članak u kojem je Hrvatsku proglasio jednom od najboljih europskih festivalskih destinacija. No, ono što je najviše zaintrigriralo autora teksta, Bena Beaumonta-Thomasa, je kako se Hrvatska uspjela transformirati iz ratom uništenog mrtvila u ozbiljnu konkurenciju Miamiju i Ibizi?
- Garantirano sunce. Opuštena ekipa. Različiti DJ-i. Zabave na brodovima. Jeftino piće. Hrvatska ima niz očitih prednosti u odnosu na svoje britanske pandane, a ovih dana imate što birati. Od Love Systema krajem svibnja pa do Unknowna krajem rujna. Ovog ljeta nema vikenda kada se ne održava festival negdje na suncem okupanoj hrvatskoj obali, navodi Ben.
U tekstu stoji kako većinu festivala organiziraju Britanci, no ima i onih u hrvatskoj organizaciji, poput 'Fresh Island' i 'Terraneo festivala', a posebno ističe glazbeni spektakl 'Ultra' koji će se održat u srpnju u Splitu, na koji stižu velike zvijezde elektronske glazbe poput Aviccii i drugih.
U nastavku teksta autor je ispričao priču o promotoru Nicku Colganu koji je prije 10 godina posjetio hrvatsku obalu i jednostavno se zaljubio u prirodne ljepote i potencijal.
Ubrzo nakon toga, s kolegom Eddiejem O'Callghanom pokrenuo je 'Garden Festival' u primorskom mjestu Petrčane u Zadru koji je isprva privukao tristotinjak ljudi da bi nakon dvije godine porastao do 3000 posjetitelja. Zahvaljujući suradnji s ostalim promotorima, u regiji su pokrenuti i festivali kao što su 'Soundwave', 'Outlook' i 'Dimensions'.
Kombinacija jeftinih letova i niskih cijena Hrvatsku su učinile atraktivnom i privlačnijom zemljom od Ibize, u kojoj pivo košta stotinjak kuna.
- U Engleskoj imate problema s birokracijom. Hrvati su po tom pitanju daleko bolji. Prihvatili su promotore, a to olakšava situaciju, izjavio je Mark Newton, pokretač Hideout festivala, te istaknuo posebnu prednost Hrvatskih festivala jer se održavaju na otvorenom pod zvjedzanm nebom.
Newton dodaje i da niske cijene nisu rezultirale neželjenim posjetiteljima.
- Hrvati paze da ne postanu jedna od onih loših destinacija koja privlači ekipu koja se samo opija i sklona je tučnjavama. U suradnji s lokalnim vlastima, protiv toga se borimo koliko god je to moguće. Slušaju nas i prihvaćaju naše savjete, dodaje.
Nick Colgan pohvalio je i odličnu suradnju s gradskim vijećem, gradonačelnikom, selima i ljudima.
- Važno nam je da ih uključimo u sve što radimo. Nemamo kratkoročne ciljeve već idemo na to da stvorimo nešto trajno, ispričao je Nick Colgan.
Britanski The Guardian razgovarao je i s gradonačelnikom Novalje, Ivanom Dabom, koji je takođe pohvailo odličnu suradnju s promotorima.
- U dobrim smo odnosima s promotorima. Mladi ljudi koji dolaze odlični su gosti. Novac koji zaradimo uglavnom ostaje u gradovima i selima i vjerujemo da će posjetitelji prepoznati što Novalja može ponuditi i jednog se dana vratiti sa svojim obiteljima, rekao je Dabo.
Autor je svoj tekst završio sloganom: 'Dođite zbog glazbe, ostanite zbog plaža'.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....