NOVO ISTRAŽIVANJE

Hrvati se sve više se okreću jeftinijim brendovima, otkriveno i na kojim namirnicama najviše štede

Najpopularnije mjesto za kupovinu u Hrvatskoj su supermarketi u kojima kupuje 72 posto ispitanika

Ilustracija, trgovina

 Richard B. Levine/Ddp Usa/Profimedia/Richard B. Levine/Ddp Usa/Profimedia

Hrvati drastično više od ostatka Europe prilikom kupovine traže načine kako uštedjeti, vrlo rijetko razmišljaju o tome da bi trebali jesti zdravo te uglavnom zaobilaze skupe, premium proizvode, pokazalo je veliko istraživanje o stanju trgovine namirnicama u središnjoj Europi 2023. godine koju je provela tvrtka McKinsey&Company.

Istraživanje je obuhvatilo 4500 ispitanika u pet država središnje Europe, a pokazalo se kako su Hrvati značajno više prešli na konzumaciju jeftinijih brendova kako bi uštedjeli novac kao i na jeftinije robne marke, a kriza i inflacija dovele su do toga da sada na hranu i namirnice troše značajniji dio kućnog budžeta nego ranije i nego što je to slučaj kod potrošača središnje i zapadne Europe.

Najgore je starijoj populaciji i Generaciji X - oni su se značajnije više od ostatka Europe izjasnili kako im sve veći dio kućnog budžeta odlazi na namirnice, no slijede ih i hrvatski milenijalci koji također osjećaju sve veće opterećenje na džep.

Kad je u pitanju tip namirnice na kojoj se najviše štedi, za Hrvate su to grickalice te bezalkoholna i alkoholna pića, a na njima ponajviše pokušava uštedjeti Generacija X koja ih se prema ovom istraživanju najviše odriče, a čak 27 posto ispitanika izjasnilo se kako u inflaciji isključivo kupuje na promocijama, što je u skladu s europskim rezultatima.

Zanimljivo je također i da se gotovo polovica ispitanika iz Hrvatske, njih 49 posto izjasnilo da će u slučaju daljnjih poskupljenja kupovati tako da obilazi trgovine i kupuje isključivo na popustu, što je značajno više od ispitanika u zapadnoj Europi (tamo je taj odgovor zaokružilo njih 36 posto).

"COVID-19 pandemija potaknula je mnoge da pronađu alternative svojim omiljenim proizvodima, često birajući upravo trgovačke marke te su ih nastavili koristiti i nakon pandemije. Očekujemo kako će ovaj trend trajati zbog dvije glavne prednosti takvih namirnica, a to su dostupnost i pristupačnost. Ipak, potencijalni uspjeh trgovačkih marki ovisit će o percepciji potrošača o njima kao proizvodima koji su usporedive ili bolje kvalitete od proizvoda poznatih marki", izjavio je Marcin Nowakowski, jedan od koautora istraživanja i associate partner u McKinseyjevom uredu u Poljskoj.

Najpopularnije mjesto za kupovinu u Hrvatskoj su supermarketi u kojima kupuje 72 posto ispitanika, a preko 60 posto ih kupuje u diskontnim dućanima te izjavljuje kako ih tamo namjeravaju nastaviti kupovati narednih 12 mjeseci.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. svibanj 2024 12:49