ZAGREB - Pogledajte, na ulazu u Cvjetni postavljeni su senzori koji registriraju svakoga tko tu prođe. Pokazat ću vam izvještaj, svaki dan mi dolazi na mobitel...
Dakle, nedjelja, 10. svibnja, posve opustjeli Zagreb na afričkim temperaturama - pa ipak, kroz ovaj centar toga dana prošlo je 11.345 ljudi. U srijedu je prošlo oko 24.000 ljudi. To su naše uobičajene brojke. Čak ni ovih vrućih ljetnih dana godišnjih odmora naše brojke nisu znatno smanjene.
Carstvo nerada
To je odgovor Tome Horvatinčića na najnovije napade na njegov centar Cvjetni u kojima se ističe da centar posluje loše i da su zakupci prostora nezadovoljni prodajom.
- S druge strane, ja nisam nezdovoljan zakupom u Cvjetnom jer imam najveću moguću naplatu zakupa, 98 posto, nasmijao se poduzetnik. - Je li trgovac onaj koji ne može privući niti jednog od 20.000 ljudi koji dnevno prođu pored njegovog lokala? Evo, prošetajmo Cvjetnim. Vidjet ćete da u nekim lokalima uopće nema cura koje prodaju. Nakratko su zaključale, otišle na kavu, kod prijateljice u drugi lokal, naprosto ne rade svoj posao.
Lekcija konobarima
Je li za to kriv Cvjetni? Mogu li ja kao vlasnik jednog shopping centra promijeniti način poslovanja u ovoj zemlji? Kad surađujem s ozbiljnom tvrtkom poput H&M-a, s principalom koji poznaje poslovanje, doista nemam nikakvih problema.
No, kad imate dućane koji posluju poput trafika, kad vlasnik ne može dućan do vrha napuniti robom i pronaći dobre trgovce, to doista nije nešto što bih ja osobno mogao rješavati.
Je li konobar koji sjedi za šankom i lista rezignirano novine - evo, pogledajte tamo - je li to konobar koji može privući goste u lokal? Točno znam o čemu govorim jer sam i sam imao restoran. Da sam sjedio na fejsu ili čitao novine kao mnogi mladi trgovci i konobari koje ovdje svakodnevno gledam, ne bih u socijalizmu uspijevao napraviti promet u tisućama maraka dnevno.
Da ja radim u jednom od kafića koji se nalaze u unutrašnjem dijelu Cvjetnog, na prolazu svakome tko izlazi iz garaže, a dnevno se u garaži parkira oko dvije tisuće vozila, ja bih već znao imena stalnih posjetitelja.
Dok prolaze, pitao bi ih jesu li već popili svoju jutarnju kavicu, možda bih bez pitanja donio bokal vode s ledom za stol ili nekome za trećim stolom ponudio kroasan uz kavu - govori nam Horvatinčić.
No, hoće li naplata zakupa ostati tako dobra ukoliko trgovci i vlasnici kafića budu nezadovoljni prometom? Horvatinčića to ne brine. Dapače, bilo bi mu drago da oni koji posluju loše odu iz njegova centra, jer ne želi poslovati s ljudma koji se ne razumiju u posao. Osim toga, njemu se neprestano javljaju zainteresirani, novi partneri.
Cvjetni je doista, iako je otvoren već gotovo dva mjeseca, još uvijek veliko gradilište.
Gotovo neprimjetno, iza skrivenih ulaza u nekoliko recepcija stambenog dijela centra Cvjetni, neprestano traju radovi, čak i na 35 stupnjeva u hladu, dok je “nova gradska šetnica”, kako Tomo Horvatinčić naziva svoj prolaz, prepuna ljudi koji zagledaju u izloge. U skrivenim hodnicima reže se prelijepi, nježnožuti oniks kojim će se obložiti zidovi lobija, travertin ide ispred liftova, kojima se još uvijek provjerava bešumnost...
U stanovima se dovršavaju kupaonice izvedene kompjutorski precizno i postavljaju minijaturni grijači ispod ogledala, koja se onda neće magliti ili orositi za vrijeme tuširanja. Iz kartonskih kutija radnici vade dizajnerska, hi-tech, veoma visoka Lualdi vrata, netko programira kompjuterski uređaj za upravljanje zastorima, svjetlima i čitavim stanom s Ipada, unose sanitarije Antonio Lupi...
Rolls Royce oprema
- Samo trenutak, molim vas, moram upozoriti majstore da ne mogu ovako raditi, kaže mi i zabrinuto dodaje: - Ne mogu gledati da u već gotovom prostoru kamen režu zastarjelom pilom, bez vode i dižu prašinu, koja se uvlači u zidove.
Nabavio sam im svima Rolls Royce opremu, a često mi se čini da s njome rade kao na jugiću. Ne mogu sve to poslovno okruženje promijeniti sam - kaže poduzetnik, prekinuvši turu po svom još uvijek prezaposlenom gradilištu.
Pogled kroz prozore stanova na unutrašnje dvorište otkriva već dovršene, obnovljene fasade na kućama koje okružuju Cvjetni. Je li doista Horvatinčić svojim susjedima koji su ga napadali mjesecima popravio fasade i unutarnje dvorište pretvorio u nešto što nalikuje onima po europskim gradovima?
Promocija šetnice
- Da, i to zato jer ne želim da pogled iz vrhunskih stanova izgleda kao tipičan pogled na zagrebačka zapuštena dvorišta. Ja sam nedavno napravio veliku feštu za otvorenje terasa kafića iz centra u Varšavskoj ulici i ispred Cvjetnog.
Zapravo smo promovirali novu zagrebačku šetnicu koja se kroz prolaz sa Cvjetnog trga spaja s Varšavskom, ali istodobno nudi i skretanja, recimo u novi lokal Kino Zagreb, u kojem će se uskoro moći jesti najbolji roštilj u gradu. Tu, u bivšem atriju kina Zagreb, dnevno će se prikazivati filmovi na otvorenom.
• Navodno je na tom vašem otvorenju terasa kafića bilo mnogo ljudi, jela se janjetina s bijelih stoljnjaka...
- Pretpostavljam da ih je bilo oko pet tisuća. Osobno sam donio 500 litara zelenog silvanca i sivog pinota da se podijeli gostima, svirali su i Slavonci svoje pjesme i Zagrepčani ono što se njima sviđa, bila je odlična atmosfera.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....