NOVO 13:38 Od 13 sati u potpunosti je normaliziran telekomunikacijski promet u zemlji, a uzroci poteškoća bit će poznati nakon detaljne analize stručnjaka, priopćeno je u utorak iz Hrvatskog telekoma (HT).
Kako navode, u ranim jutarnjim satima došlo je do poteškoća u korištenju telekomunikacijskih usluga HT-a.
"Za vrijeme trajanja poteškoća ni u jednom trenutku nije bilo potpunog prekida telekomunikacijskih usluga. Uzroci će biti poznati nakon detaljne analize stručnjaka HT-a i partnera. Stručnjaci HT-a i Ericssona odmah su pristupili otklanjanju poteškoća. Za hitnu službu 112 preusmjeravanjem je osigurana nesmetana dostupnost", navodi se u priopćenju.
Iz HT-a se ispričavaju svima koji su imali poteškoća u korištenju njihovih usluga.
Poteškoće u mrežama HT-a uzrokovale su u utorak brojne probleme, među ostalim s uslugama Porezne uprave, na bankomatima i pri plaćanju karticama, a probleme u poslovanju imali su i Hrvatska pošta, Zagrebačka burza i druge službe, primjerice taksi operateri.
Porezna uprava izvijestila je da zbog tehničkih poteškoća njezin sustav nije u mogućnosti osigurati pružanje redovnih usluga poreznim obveznicima. No ističu kako je primjerice kod fiskalizacije računa, zakonom predviđeno postupanje u ovakvim situacijama, pa sustav fiskalizacije nije ugrožen.
Naime, u slučaju prekida uspostavljene elektroničke veze, Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom propisuje da obveznik fiskalizacije izdaje račune za promet u gotovini s propisanim sadržajem, dakle s vremenom izdavanja računa, oznakom operatera, oznakom načina plaćanja računa te zaštitnim kodom izdavatelja računa (ZKI), ali bez podataka o jedinstvenom identifikatoru računa (JIR).
"Obveznik fiskalizacije dužan je u roku od dva dana, računajući od dana u kojemu je došlo do prekida veze, uspostaviti elektroničku vezu te dostaviti sve izdane račune. Porezna uprava će svim tako dostavljenim računima odrediti JIR te ga dostaviti obvezniku fiskalizacije kao potvrdu o zaprimljenosti naknadno dostavljenih računa, a sve putem naknadno uspostavljene elektroničke veze", ističu iz Porezne uprave.
Tehnički su se problemi odrazili i na poslovanje banaka, pa tako iz Zagrebačke banke navode kako tijekom protekle noći i jutra, nije bilo mogućnosti korištenja njihovih bankomata, poslovnica i POS uređaja, a službene telefonske linije banke su u tom vremenu bile nedostupne. Iz Privredne banke Zagreb, pak, navode kako u njihovoj mreži dolazi do povremenih poteškoće u radu pojedinih poslovnica, bankomata i POS uređaja.
Zbog poteškoća s podatkovnim prometom, Hrvatska pošta nije bila u mogućnosti pružati uslugu u dijelu svojih poštanskih ureda.
Problema je imala i Zagrebačka burza koja je odgodila početak trgovanja.
Nedostupnost fiksne i mobilne mreže odrazila se i na rad taxi operatera.
Tako su iz tvrtki Taxi Cammeo izvijestili da su se noćas oko 1,50 sati počeli pojavljivati problemi u radu fiksne i mobilne mreže, zbog čega su se u toj tvrtki susreli s poteškoćama u pružanju usluga.
Klijenti su tako otežano ostvarivali komunikaciju s Taxi Cammeom putem poziva na jedinstveni telefonski broj 1212, a nije radila ni mobilna aplikacija Taxi Cammea.
Iako su dva hakerska entiteta, Cyber sekcija Narodnooslobodilačkog fronta i KuNaNeT, preuzeli 'zasluge' za prekid usluge, zagrebačka policija nije zaprimila nikakvu prijavu od HT-a.
---------------------------------------------------------
12:51 - Cyber sekcija Narodnooslobodilačkog fronta preuzela je punu odgovornost za napad na Hrvatski telekom. Tvrde da su napad izveli jer se bore protiv kapitalizma te za uspostavu samoupravnog socijalističkog društva. No, i na Twitteru KuNaNeT stoji poruka kako oni stoje iza DDoS napada, a nije poznato jesu li te dvije hakerske skupine povezane.
Nevjerojatno! Kako je ovo bilo lagano. Srusis jedan server sve ode dolje... Pa
@hrvatskitelekom mislim stvarno. Pustamo vas na miru za sad.
— KuNaNeT (@KuNaNetw0rk)
September 22, 2015
Kao sto
@hrvatskitelekom radi da otkloni poteskoce tako i nas tim radi da mi i njih otklonimo sa interneta
— KuNaNeT (@KuNaNetw0rk)
September 22, 2015
Uzivajte u DDoS napadu 50Gbps na vase routere :D
@hrvatskitelekom :*
@24sata_HR
@dnevnikhr
@jutarnjihr
@vecernji_list
@CARNetHR
— KuNaNeT (@KuNaNetw0rk)
September 22, 2015
---------------------------------------------------------
11:12 - Iako su iz Hrvatskog Talekoma ranije jutros izvijestili da se nadaju da će problemi biti riješeni do 10.30 sati, što se nije dogodilo, iznova kažu da i dalje trenutno najbolji stručnjaci Ericssona Nikole Tesle i HT-a rješavaju problem.
Jedino pozivi na broj 112 normalno funkcioniraju.
U međuvremenu, i Porezna uprava izvijestila je da zbog tehničkih poteškoća u HT-u sustav Porezne Uprave nije u mogućnosti osigurati pružanje redovnih usluga poreznim obveznicima. Radi se na otklanjanju problema te će vijest o uspostavi normalnog pružanja usluga poreznim obveznicima biti objavljena na stranicama Porezne Uprave, navodi se u priopćenju.
Zbog tih poteškoća danas nije počela s radom niti Zagrebačka burza.
---------------------------------------------------------
Problemi s mrežom Hrvatskog Telekoma pojavili su se u utorak u 2.50 sati ujutro u gotovo cijeloj zemlji zbog prekida velikog broja veza u telekom mreži. Problema ima s uspostavom svih mobilnih poziva (s predbrojevima 098, 099 i 097), kao i fiksnih poziva te s pristupom internetu.
Ima problema i pri uspostavi poziva prema žurnim službama, izvijestila je Državna uprava za zaštitu i spašavanje.
Na benzinskim crpkama i trgovinama u Zagrebu ne prolaze kartice, a i bankomati, koji imaju veze preko HT-a, ne isplaćuju novac.
'Trenutno su zabilježene poteškoće u korištenju telekomunikacijskih usluga. Intenzivno radimo na njihovom rješavanju te se ispričavamo radi eventualnih neugodnosti. Unaprijed vam se ispričavamo i zbog dužeg čekanja na odgovor', objavio je Hrvatski Telekom na svojoj Facebook stranici.
- Mama mi hitnu nije mogla dobiti. Još uvijek ne znam što se dešava kod nje i luda sam. Očekujem smanjenje računa ovaj mjesec. Ovo što danas zbog vas prolazim je prava kalvarija, napisala je korisnica Martina na Facebook stranici HT-a.
Problemi bi mogli biti riješeni do 10.30 sati, doznaje Hina od Andreja Vujića iz Odjela korporativnih komunikacija HT-a.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....