INICIJALNA PONUDA DIONICA

HAJDAŠ DONČIĆ 'Vlada nije odustala od monetizacije, sada u igri 'model B''

Dubrovnik, 29.08.2014.U Dubrovniku je odrzan 63. sastanak Europske konferencije civilnog zrakoplovstva ECAC na kojem sudjeluju celnici zrakoplovnih vlasti 44 drzave clanice EU. Skup je otvorio ministar pomorstva prometa i veza Sinisa Hajdas Doncic. Foto: Tonci Plazibat / CROPIX
 Tonči Plazibat / CROPIX / CROPIX

ZAGREB - Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić izjavio je u srijedu u da je drugi natječaj za odabir izvođača radova na pruzi Dugo Selo-Križevci propao zbog previsoke cijene i uzimanja tvrtke Pružne građevine za podizvođača.

HŽ Infrastruktura je u utorak poništila natječaj za građevinske radove na obnovi i izgradnji drugog kolosijeka pruge Dugo Selo-Križevci, projekta sufinanciranog fondovima EU, a razlog poništenja su nezadovoljavajuće ponude pristigle na natječaj.

"U drugom krugu natječaja bile su samo dvije ponude, od kojih je jedan bila skuplja za 47 milijuna eura od predviđene cijene i nije mogla biti prihvaćena, a drugi ponuđač uzeo je za podizvođača Pružne građevine, što je suprotno propisima EU-a, izjavio je Hajdaš Dončić u emisiji Hrvatskog radija "A sada Vlada".

Pojasnio je da su Pružne građevine u vlasništvu HŽ Infrastrukture i po propisima EU-a ne mogu biti jedan od izvođača radova, kani li se te radove dijelom platiti sredstvima EU-ovih fondova.

HŽ Infrastruktura sad ima pravo po skraćenom postupku, koji traje 45 dana, provesti natječaj, i to će i učiniti, kaže Hajdaš Dončić.

U vezi odustajanja od davanja autocesta u koncesije, podsjetio je da je odluka Vlade iz 2012. godine bila da se provede postupak monetizacije javnog duga nad tvrtkama Hrvatske autoceste (HAC) i Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ). To znači, dodaje, da Vlada nije odustala od monetizacije javnog duga nego da je sada u igri "model B", odnosno inicijalna ponuda dionica (IPO).

Ona je, po ministrovim riječima, također svojevrsna koncesija unutar koje bi tvrtka HAC ONC bila u 51-postotnom vlasništvu privatnih dioničara.

Na pitanje kako Vlada može osigurati da ti dioničari budu hrvatski građani i domaći mirovinski fondovi, odgovara kako se u prvom krugu IPO-a prednost smije dati hrvatskim građanima i tvrtkama sa sjedištem u Hrvatskoj, a da se u sljedećim krugovima mogu javiti i drugi. Hajdaš Dončić ocjenjuje da bi se IPO, "uz malo sreće", mogao organizirati u roku šest mjeseci. Ističe da će se trošarine na gorivo morati povećati, bez obzira uspije li IPO ili ne.

Hajdaš Dončić je kazao i da bi natječaj za gradnju Pelješkog mosta mogao biti raspisan u lipnju, srpnju ili kolovozu te da za takve velike projekte treba osigurati izvor domaće komponente financiranja, nepokrivene EU-ovim fondovima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 17:56