UZAVRELI DUHOVI

Gradonačelnik Pule brani neobičnu zabranu: ‘Pa i u Zagrebu su za kioske uvedene slične restrikcije‘

Pitamo se kako je moguće da Grad tako ulazi u poslovanje neke tvrtke, čuli smo od jedne prodavačice s jednog od pulskih kioska

Arhivska fotografija

 Vlado Kos/Cropix

Kiosci u Puli još uvijek službeno nisu dobili dopis da ne smiju prodavati pića i kave, kako to stoji u najnovijoj odluci pulske gradske vlasti koja je jedinstvena u državi. Naime, pulski su vijećnici takvu odluku izglasali prije mjesec i pol dana, a njezina primjena bi trebala početi od početka nove godine. No, kiosci i dalje prodaju pića i kave, te naručuju robu za naredni period.

- Mi dopis nismo dobili i ponašamo se kao i dosad. Za tu smo odluku čuli tek prije par dana, a tko zna, možda se od nje i odustane. Bilo kako bilo, mi i dalje naručujemo, čuli smo od jedne prodavačice s jednog od pulskih kioska koja je htjela ostati anonimna. Veli da joj je ta odluka neobična jer je svugdje tako nešto moguće, ne samo u Hrvatskoj, ali da će naredni dani pokazati hoće li se Grad toga držati ili neće.

- Prodaja pića i kava nam čini velik dio prometa tako da će se to sigurno osjetiti. A najteže će biti malim privatnim kioscima. Pitamo se kako je moguće da grad na taj način ulazi u poslovanje neke tvrtke, veli nam dalje.

Zanimljivo je da je ova odluka prošla ispod radara vlasnicima kioska jer na javnom savjetovanju koje je trajalo mjesec dana od 29. rujna do 29. listopada, nije došla niti jedna primjedba na ovu zabranu koja je objavljena u sklopu Plana postavljanja privremenih objekata, komunalnih objekata u općoj uporabi i bankomata. U tom planu točno stoji da se u kioscima može obavljati trgovina duhanskim proizvodima, voćem i povrćem, ugostiteljska djelatnost, prodaja lutrijskih listića i prodaja cvijeća. Trgovina duhanskim proizvodima uključuje i prodaju novina, knjiga, telefonskih kartica, papirnate robe i pisaćeg pribora, kozmetike i toaletnih proizvoda, igara i igračaka, satova, nakita (osim od plemenitih kovina), fotografske i optičke opreme te sličnih novih neprehrambenih proizvoda, te prodaju konfekcioniranih prehrambenih proizvoda, dok se prodaja pića i kave te postavljanje hladnjaka zabranjuju.

Razgovor s vlasnicima

Pulski gradonačelnik Filip Zoričić veli da će tijekom siječnja razgovarati s vlasnicima kioska te da još uvijek traje vrijeme prilagodbe novim pravilima.

- Javne površine na području Grada u fokusu su rada ove gradske uprave. Današnji režim njihovog korištenja nije prihvatljiv. U prevelikoj su količini opterećene objektima iz kojih se vrši prodaja a koji, zbog raznovrsnosti sadržaja koji se nudi, zauzimaju sve veću površinu. Javne površine treba „osloboditi“ kako bi se na odgovarajući način mogle urediti i namijeniti svrsi kojoj one trebaju služiti, a to je mjesto okupljanja i socijalizacije, kaže nam pulski gradonačelnik. Veli da Grad želi stimulirati obavljanje poslovnih djelatnosti u čvrstim objektima pa se stoga očekuje da bi ovakvo ograničenje moglo utjecati na manji interes zakupaca na javnim površinama, a veći interes zakupa poslovnih prostora za tu svrhu.

- Ovakva intencija nije nepoznata niti u okviru postojećih zakonskih odredbi koje su u primjeni na državnoj razini pa tako, primjerice, Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, utvrđuje kako jedinice lokalne samouprave određuju prostore na kojima se može obavljati ugostiteljska djelatnost u kiosku, šatoru ili kolicima pri čemu se uvjetuje da takvi prostori ne mogu biti na udaljenosti manjoj od 100 metara od postojećeg ugostiteljskog objekta u građevini - poslovnom prostoru u kojem se obavlja ugostiteljska djelatnost. Izuzetak od navedenog je vrijeme održavanja manifestacija, sajmova, priredbi i slično. Iz navedenog se, također, može iščitati intencija zakonodavca da na svojevrstan način javne površine rastereti takvog sadržaja, a motivira kvalitetnije davanje usluge u specijaliziranim prostorima u čvrstim objektima, objašnjava Zoričić dalje.

Slično i u Zagrebu

Ističe i da slična ograničenja vezano za rad kioska ima i Zagreb gdje se, primjerice, uz kioske ne mogu postavljati pokretne naprave, ledenice i vitrine za prodaju bezalkoholnih pića, a u sklopu obavljanja ugostiteljske djelatnosti na otvorenim terasama ne smiju se postavljanje ledenice, rashladne vitrine i slično za prodaju i posluživanje sladoleda i slastica.

- Navedena odredba nije jedina specifičnost kojom se želi podići standard urbanog prostora grada - tu je i niz odredbi koje se tiču određivanja standarda i mogućnosti postave opreme za reklamiranje, opreme ugostiteljskih terasa, postave bankomata. Ukratko, svega onoga što može imati utjecaj na kvalitetu vanjskoga prostora. Jesmo li u tome uspjeli, vrijeme i okolnosti će pokazati. No, ne treba zanemariti činjenicu, a to nije isprika već poziv na budući dijalog, da je o ovoj odluci kao i ostalim odlukama koje reguliraju standard i uvjete postavljanja urbane opreme, provedeno javno savjetovanje u trajanju od 30 dana tijekom kojega nitko od zainteresiranih korisnika prostora nije reagirao u kontekstu navedenog ograničenja. U konačnici ova, kao ni bilo koja druga odluka, nisu zauvijek, na nama je da pratimo provedbu, osluškujemo potrebe, očekujemo aktivnu i pravovremenu participaciju svih zainteresiranih sudionika pa time i mijenjamo i prilagođavamo potrebama i okolnostima, zaključio je pulski gradonačelnik.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
31. listopad 2024 23:49