RAZMIŠLJAJU O DIZANJU CIJENE

GRAD S NAJJEFTINIJIM PARKINGOM NA JADRANU Čak su i turisti u čudu: 'Pa tu se autom može ući u najuži centar, kod nas je to zabranjeno'

 Goran Šebelić / CROPIX

Grad Pula suočen je sa značajnim problemom prometa i parkiranja, pogotovo sada u jeku sezone. Čak se i sami turisti iščuđavaju što s automobilima mogu ući i u najuži centar grada, što je u mnogim turističkim mjestima u Europi zabranjeno ili onemogućeno, posebice ukoliko se radi o starijim mediteranskim gradovima koji žele sačuvati svoje autohtone stare zgrade i ulice, piše Glas Istre.

Problem parkinga spomenuo je na nedavnoj sjednici vijeća i sam direktor Pula parkinga Branislav Bojanić, rekavši da uzrok tome nije samo konfiguracija grada ili nedostatak garažnih kuća, već i nemarni vozači koji gotovo svakodnevno uzrokuju gužve u prometu svojim nepropisnim parkiranjem ili ostavljanjem vozila na mjestima gdje je to zabranjeno.

- Prometna gužva, kada nastane, najčešće je uzrokovana velikom potražnjom za parkirališnim prostorom. Parkirna mjesta privlače značajnu količinu prometa, a gužva na parkiralištima prouzrokuje zabranjeno parkiranje i gust promet prilikom traženja slobodnog parkirnog mjesta. Takvo stanje stvari s druge strane uzrokuje kašnjenje javnog gradskog prijevoza i zastoje u prometu te ima negativan utjecaj na kvalitetu okoliša u centru grada. Kapacitet prometnica koje vode prema centru i oko njega je dostatan, ali problem predstavlja parkiranje. Naravno, taj problem postoji općenito tijekom cijele godine, samo što je izraženiji ljeti i u kasnim popodnevnim satima. Stoga smo u Pula parkingu osmislili nekoliko mogućih rješenja za koje se nadamo da će ih vijećnici i gradske vlasti razmotriti, a u cilju rasterećivanja prometnica u centru grada, objasnio je Bojanić.

Kao jedno od rješenja naveo je uvođenje i širenje biciklističke mreže po gradu, izgradnju dodatnih parkirnih mjesta, provođenje sustava "P&R", odnosno parkiraj u široj okolici centra i koristi sustav javnog prijevoza, te povećanje cijene parkiranja u samom centru. Naime, upozorio je Bojanić, parkiranje u gradu Puli je najjeftinije na Jadranu, zbog čega se u blagajnu Pula parkinga slijeva puno manje novaca nego u drugim gradovima na obali. Pritom je spomenuo kako je grad Dubrovnik riješio problem parkiranja u svom gradu koji je cijene parkirnih mjesta u strogom centru grada, sa sadašnjih 40 povećao na 75 kuna po satu, čime ostvaruje veće prihode, dok su građani počeli više koristiti autobuse i koristiti bicikle. Na tom tragu, napomeno je da bi u idućem periodu valjalo razmisliti i o povećanju cijena parkiranja i u 4. zoni u Puli, oko Arene.

Inače, u Puli ta 4. zona košta 8 kuna po satu, dok 1. i 2. zona koštaju 4 kune.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 09:42