Aron Stanić je prije toga radio za jednu od najvećih europskih kompanija za CRM, već je dobro razumio digitalno poslovanje pa se povezao s Bilićem i u nekoliko razgovora njih su dvojica toliko “kliknuli” da je Stanić već u SAD-u počeo raditi za Inchoo. Supruga je uskoro završila američko obrazovanje, vratili su se u Osijek, a danas, devet godina poslije, Bilić i Stanić vode jednu od najuspješnijih digitalnih tvrtki u Hrvatskoj, koja je okupila osječke IT tvrtke i pokrenula obrazovne programe za više od pet tisuća Slavonaca.
Bez kredita
Inchoo, jedna od vodećih eCommerce agencija u Hrvatskoj, specijalizirana je za dizajn, izradu i unapređivanje web trgovina, a zapošljava 60 ljudi u Osijeku. Klijentima osiguravaju sve potrebno za internet prodaju, a u devet godina imali su više od 500 projekata u svijetu. Više od 80 posto prihoda ostvaruju u inozemstvu, i to uz kontinuirani rast: lani su im prihodi bili veći od 15 milijuna kuna, godinu prije 12 milijuna, a prije toga devet milijuna kuna.
- Rasli smo bez ijednog kredita, isključivo vlastitim radom, i svu zaradu ulagali u opremu i ljude - kaže nam Aron, suvlasnik tvrtke koja ima snažan utjecaj na razvoj u lokalnoj zajednici te potiče obrazovanje i profesionalno usmjeravanje mladih, talentiranih ljudi.
S ciljem da zadrže što veći broj mladih u Osijeku i zaustave odlazak u inozemstvo, 2012. inicirali su udruživanje IT tvrtki u udrugu Osijek Software City (OSC) te pokrenuli seriju IT foruma i obrazovnih programa. Njihove edukacije prošlo je više od pet tisuća Slavonaca, srednjoškolaca, studenata i nezaposlenih, od kojih su se mnogi zaposlili u jednoj od 40 IT tvrtki okupljenih u udruzi OSC. Lani su pokrenuli i preddiplomski studij Matematika i računarstvo na Odjelu za matematiku Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku na kojem je sada 40 studenata.
- Htjeli smo pokazati mladima kako ne moraju otići iz Osijeka i Hrvatske da bi gradili karijeru. Mladi koji su se zaposlili u jednoj od ovih slavonskih IT tvrtki imaju natprosječne plaće, njihova platežna moć raste, a uz to angažiraju druge lokalne tvrtke za obavljanje usluga koje im trebaju. To znači da se prihodi pretaču i ostaju u rukama lokalnih tvrtki i ljudi, što pozitivno utječe na gospodarsku sliku Slavonije - ističe Stanić dok hodamo reprezentativnim Inchoo uredima u centru Osijeka u kojima 60 ljudi radi kao prava obitelj.
Početak nije bio tako bajan.
Pioniri u Kuvajtu
Trebalo se probiti na zahtjevnom svjetskom tržištu, i to bez novca za marketing, pa su se opredijelili za strategiju pisanja bloga na kojem su objavljivali sve što su radili, prenosili svoja iskustva, dijelili savjete i znanje. Brzo su klijenti iz cijeloga svijeta - pretražujući po internetu sve što ima veze s Magento developmentom ili Magento dizajnom - nailazili na Inchoo. To im je donijelo prve poslove.
- Javljali su nam se klijenti, a da nisu niti znali da smo iz Hrvatske. Danas nam je SAD najveće tržište, zatim Zapadna Europa, a najveći pojedinačni klijent nam je kuvajtska grupacija Tawseel. Pioniri smo u e-commerceu na kuvajtskom tržištu - objašnjava Stanić.
Inchoo je dokazao kako se i iz Osijeka može raditi sa svijetom i biti uspješan.
- Nije problem raditi iz Osijeka. Informacije o tome što i kako naučiti dostupne su svuda, samo treba sjesti, raditi, potruditi se dobiti klijente i kontinuirano unapređivati znanje. To se može raditi iz bilo kojeg kutka svijeta - poručuje Stanić.
ŠTO SMO NAUČILI: ZAŠTO SU DOBRA MREŽA I INTERNET VAŽNI ZA SVAKI BIZNIS?
- Internet i kvalitetna veza su nam kao struja. Bez toga ne možemo raditi. Internet nam je omogućio da izgradimo biznis i bez toga ne bismo došli u priliku povezati se s klijentima iz SAD-a i Zapadne Europe - kaže Stanić.
Prema neovisnom testiranju mreže P3 Communications, HT ima najbolju mobilnu podatkovnu i govornu uslugu u Hrvatskoj. Misija je kompanije omogućiti ljudima veću povezanost s obitelji i prijateljima, više mogućnosti za učenje i dijeljenje znanja i lakše, digitalno poslovanje. HT ulaže u komunikacijsku infrastrukturu i inovativne ponude kako bi osigurali usluge budućnosti te pronalazi nove načine kako tehnologijom podržati razvoj Hrvatske. U sklopu natječaja “What’s Next: Budućnost u Hrvatskoj”, na svojoj platformi Generacija Next predstavlja ljude i tvrtke koji guraju društvo naprijed, a ovo je jedna takva priča.
Prema neovisnom testiranju mreže P3 Communications, HT ima najbolju mobilnu podatkovnu i govornu uslugu u Hrvatskoj. Misija je kompanije omogućiti ljudima veću povezanost s obitelji i prijateljima, više mogućnosti za učenje i dijeljenje znanja i lakše, digitalno poslovanje. HT ulaže u komunikacijsku infrastrukturu i inovativne ponude kako bi osigurali usluge budućnosti te pronalazi nove načine kako tehnologijom podržati razvoj Hrvatske. U sklopu natječaja “What’s Next: Budućnost u Hrvatskoj”, na svojoj platformi generacijanext.hr predstavlja ljude i tvrtke koji guraju društvo naprijed, a ovo je jedna takva priča.
Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i HT-a, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....