Istraživanja su pokazala da čak 91 posto vozača koristi mobitel u vožnji i time vjerojatnost za nesreću povećava i do 23 puta. To je jedna od najopasnijih radnji koju možemo napraviti za vrijeme vožnje jer nam čak i obično odgovaranje na poruku oduzima pažnju na pet sekundi, i to u situaciji u kojoj i stotinka može značiti razliku između života i smrti.
Nažalost, konstantna dostupnost postala je imperativ modernog života pa iz automobila odgovaramo na poruke, pišemo mailove ili guglamo restoran prema kojem se upravo vozimo.
Zato je uz podršku Ministarstva unutarnjih poslova i agencije Señor tvrtka Outdoor akzent kreirala kampanju ‘Budi smart: dok tipkaš, ne vozi.
Plakati diljem Hrvatske upozoravaju vozače da tipkanje za vrijeme vožnje njihov smartphone pretvara u smrtphone, pravo oružje koje u trenutku nepažnje može oduzeti nečiji život.
‘Outdoor plakati uz cestu idealan su medij za ovu poruku jer vozače upozoravaju na opasnost baš na mjestu na kojem po život opasan prijestup i nastaje - tamo je efekt ovakvog oglasa najveći’, poručuje direktorica Outdoor akzenta Gabriela Klarić.
‘Jednostavnom intervencijom u tipografiji pokazali smo vozačima kakva se opasnost može skrivati iza smartphonea - gadgeta bez kojeg ne možemo zamisliti svakodnevni život, a u vožnji nas može koštati života. Volimo ovakve minimalističke ideje, koje upečatljivo i snažno prenose poruku bez puno priče’, naglasio je Vanja Blumenšajn, Señorov kreativni direktor.
Neka su istraživanja pokazala kako je korištenje mobitela za vrijeme vožnje jednako kao da imate 1 promil alkohola u krvi. Vožnja u pijanom stanju društveno je stigmatizirana, a stručnjaci se nadaju da će i ova kampanja pomoći podizanju svijesti kako je tipkanje po mobitelu u vožnji jednako neprihvatljivo.
U prosjeku 55 minuta dnevno tipkamo poruke. Sljedeći put kad za vrijeme vožnje čujete poznati zvuk primanja poruke, pričekajte dok stanete.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....