UŽURBANI RADOVI

FOTO: POČELA MONTAŽA BUDUĆEG KOLNIKA PELJEŠKOG MOSTA Gradilište obišao i Plenković: 'Ovo će zauvijek riješiti teritorijalnu povezanost Hrvatske'

 
 Tom Dubravec / CROPIX

Gradilište Pelješkog mosta ovih dana iznimno je živo. Za razliku od ostalih gradilišta koja trpe posljedice koronakrize, u Komarni i Brijesti kineski radnici tvrtke China Road and Bridge Corporation (CRBC) na salivene stupove budućeg mosta koji strše iz mora postavljaju rasponsku konstrukciju po kojoj će se moći prometovati već od 31. srpnja 2021. godine, ako ne bude značajnijih problema u dovozu materijala za gradnju iz Kine.

Riječ je o baznom segmentu kolničke konstrukcije dugom deset, a širokom oko 23 metra, ukupne težine 250 tona, koji je s konstruktivnim elementima krajem veljače brodom dopremljen iz Kine. Stupovi na koje se postavlja konstrukcija visoki su 55 metara kako bi osigurali slobodan plovni koridor prema Neumu, pa tako visoki izgledaju još grandioznije usred Neretvanskog kanala.

Prema planovima, prvi putnici preko Pelješkog mosta trebali bi prijeći krajem srpnja iduće godine. Tako su rekli investitori Hrvatske ceste i kineski izvođači radova, državna tvrtka CRBC, na samom početku izvođenja radova u srpnju 2018., kad je prihvaćen zadani rok za dovršetak radova od 36 mjeseci. Vjerojatno bi tako i bilo da se nije dogodila koronakriza u Kini, gdje su tvornice koje proizvode čelične konstrukcije za most mjesecima bile zatvorene.

Sada je realno za očekivati da bi se taj rok mogao produžiti za nekoliko mjeseci, no o tome nitko na terenu ne želi špekulirati.

Naime, tvornice u Kini su počele raditi i u tijeku je proizvodnja 47 čeličnih blokova za rasponsku konstrukciju teških oko 200 tona, koji bi za oko tri mjeseca, ako ne bude nepredviđenih okolnosti vezanih uz pandemiju koronavirusa, trebali stići u Luku Ploče.

U tvrtki CRBC, čiji radnici grade most, nadaju se da do značajnijih zastoja ne bi trebalo doći jer su kineske čeličane koje izrađuju elemente za rasponsku konstrukciju u punom pogonu.

Ne očekuju se ni problemi sa zdravstvenim stanjem radnika na terenu jer se 600 Kineza pridržava strogih uputa epidemiološke službe.

Za razliku od Pelješkog mosta, koji se radi od jeseni 2018., radovi na pristupnim cestama startali su tek potkraj prošle godine.

Neposredno preko puta gradilišta mosta radi se čvor Duboka, dok je na pelješkoj strani najzahtjevniji objekt tunel Debeli brijeg ukupne dužine 2467 metara, koji se nastavlja na dionicu ceste koja vodi od izlaska s mosta prema Stonu (Duboka - Sparagovići/Zaradeže).

Na ovom gradilištu u Dančanju angažirano je stotinjak radnika, a vrijednost radova je 478,3 milijuna kuna bez PDV-a.

Tako bi se ova zahtjevna dionica pelješke ceste dovršila u kolovozu 2022., dakle godinu dana nakon planiranog roka za dovršetak samoga pelješkog mosta. Dok bi se stonska obilaznica, trebala završiti u ožujku 2022., odnosno osam mjeseci nakon planiranog roka dovršetka pelješkog mosta 31. srpnja 2021.

Plenković: Pelješki most zauvijek će riješiti teritorijalnu povezanost Hrvatske, rok izgradnje mogao bi se produžiti 2-3 mjeseca

Premijer Andrej Plenković rekao je u ponedjeljak u Komarni da Pelješki most, kao strateški bitna investicija ove Vlade, poprima svoje obrise i jednom će zauvijek riješiti pitanje teritorijalne povezanosti Hrvatske, a zbog koronakrize radovi bi se mogli produžiti 2-3 mjeseca.

Na Pelješkom mostu je počelo postavljanje rasponske konstrukcije. Na samom gradilištu je oko 600 radnika te još 200-tinjak na pristupnim cestama. Sve zasad ide prema planu. Iz HC-a poručuju kako su spremni na sve scenarije. Ako do 31. srpnja 2021. ceste ne budu gotove, most će se svejedno spojiti s kopnom.

Predsjednik Vlade Plenkoivć je popodne obišao radove na Pelješkom mostu i ocijenio da bi se planirani rok za dovršenje Pelješkog mosta zbog koronavirusa mogao produljiti za dva do tri mjeseca.

"Rok je bio 31. srpnja 2021., no zbog koronavirusa i nemogućnosti naših stručnjaka da odu u Kinu i vide kako se proizvode pojedini segmenti i elementi mosta, moglo bi doći za oko dva do tri mjeseca produljenja toga roka", rekao je Plenković prilikom obilaska gradilišta.

Dodao je kako su predstavnici CRBC-a, kineske kompanije za izgradnju cesta i mostova, spremni uložiti dodatne napore, a i na političkoj se razini može tražiti da se stvari ubrzaju.

Ističe kako dio pristupnih cesta koji je dobio Strabag ide dobro i u rokovima, a dio koji je dobio grčki Avax nešto kasni s početkom, ali bi kroz idućih mjesec dana i tu trebalo sve biti u funkciji.

Naglasio je kako je Pelješki most, projekt vrijedan 520 milijuna eura, jedna od najvažnijih i strateški najbitnijih infrastrukturnih investicija koja u mandatu njihove vlade polako poprima svoje obrise, a cilj je da se u cijelosti završi.

"To je projekt koji će jednom zauvijek riješiti pitanje teritorijalne povezanosti Hrvatske, za sve nas, osobito za kolege i prijatelje iz Dubrovačko-neretvanske županije on znači ravnopravan status te županije u čitavom sustavu i teritorijalnom ustrojstvu Republike Hrvatske", rekao je premijer Plenković.

Komentirajući zahuktalu predizbornu kampanju Plenković je rekao kako Davor Bernardić ima svog starog saveznika u Miroslavu Škori "koji mu je pomogao i u predsjedničkim izborima", no siguran je da građani vide tko stoji iza kojih postignuća i vrijednosti.

"Pokazali smo kako održati javno-zdravstveni sustav, kako zaštititi zdravlje građana, kako stati iza sugrađana koji rade u privatnom sektoru i iza hrvatskog gospodarstva. Uz, na žalost, određeni broj gubitaka ljudskih života, s našom međunarodnom reputacijom, osobito financijskom, uspjeli smo iznaći način da zaokružimo financiranje u ovako zahtjevnim okolnostima i da nakon izbora idemo u brz ekonomski oporavak Hrvatske", istaknuo je.

"Tu bitnu razliku u odnosu na Bernardića, Škoru ili neke druge, svatko tko prati zbivanja jako dobro vidi, ključno je da se vidi tko može brzo vratiti Hrvatsku na staze na kojima smo bili prije 2,5 mjeseca", rekao je premijer.

Upitan za komentar izjave zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića da Vlada ne pomaže dovoljno Zagrebu, Plenković je kao jedan od primjera naveo da Ministarstvo prometa i Vlada u cijelosti financiraju Zagrebački rotor, a što se tiče potresa, na njegovu su se inicijativu našla rješenja i premostili problemi koji su postojali, stavili su zakon u javnu raspravu i donijeli rebalans, gdje je 141 milijun kuna za posljedice potresa.

Premijer Plenković je podsjetio i da Ministarstvo graditeljstva ide s natječajem za rješavanje intervencijskih zahvata, istodobno se dovršava zahtjev za Europski fond solidarnosti, a traju i pregovori sa Svjetskom bankom i ide se na zajam od 200 milijuna dolara, od čega 120 milijuna za obnavljanje bolnica, a oko 50 milijuna za škole.

Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, rekao je u ponedjeljak u Komarni kako ne očekuje veliko kašnjenje dovršetka Pelješkog mosta zbog koronavirusa, te da će najkasnije do kraja sljedeće godine biti gotovi s mostom i pristupnim cestama.

Butković je s premijerom Andrejom Plenkovićem i suradnicima obišao gradilište Pelješkog mosta u Komarni, istaknuvši za RTL da unatoč koronavirusu radovi na velikim infrastrukturnim projektima nisu stali.

- Bilo je određenih problema s dolaskom radnika, dobavke materijala i čelične konstrukcije iz Kine, međutim poznavajući kinesku tvrtku koja gradi most CRBC te Strabag i Avax ne očekujem veliko kašnjenje - rekao je.

Izvijestio je da se sada radi na montiranju rasponske konstrukcije Pelješkog mosta i to će se raditi cijelo ljeto te očekuje da će najkasnije do kraja sljedeće godine biti gotovi s mostom i pristupnim cestama.

Upitan za primjedbe iz Bosne i Hercegovine zbog mosta, ministar Butković je rekao da nije bilo nikakvog spora, već određenih razmimoilaženja treba li i smije Hrvatska graditi most.

"Naravno da smije, on se nalazi 500 metara od crte razgraničenja, mi usvojili ono što tražila bosanskohercegovačka strana oko visine mosta i širine plovnog puta, mijenjali čak projekte tako da je neškodljiv prolaz osiguran svim brodovima koji idu u i iz luke Neum, nema tu nikakvih problema", zaključio je. (Hina)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 19:12