GRADILIŠTE NOVOG TERMINALA

FOTO: NOVI PLESO DOBIO KROV Jutarnji s radnicima u zračnoj luci: 'Radimo dan i noć, a greške ne smije biti!'

Reporteri Jutarnjeg s radnicima Zagreb-Montaže proveli su jednu smjenu u kojoj se pričvrstili 200 štapova konstrukcije
 Dragan Matić/CROPIX

Ukoliko se vozite po zagrebačkoj obilaznici na potezu između Buzina i Kosnice, u daljini možete vidjeti zgradu novog terminala zagrebačkog aerodroma i na njegovom vrhu nešto što se čini kao bijelo gnijezdo.

Kad dođete na samo gradilište, gnijezdo se pretvara u konstrukciju krova, jednog od najzahtjevnijih građevinskih pothvata na ovom projektu. Radnici zagrebačke tvrtke Zagreb-Montaža konstrukciju su počeli postavljati 9. ožujka, a 55.000 četvornih metara krova treba biti prekriveno konstrukcijom do 30. lipnja.

Hrvatski proizvod

Tada slijedi postavljanje pokrova. Krov će u konačnici biti težak 1400 tona. Kako bi ispoštovali rok, od srijede je uvedena i noćna smjena te će 116 radnika danonoćno spajati konstrukciju.

“Konstrukcija je izuzetno zahtjevna. Sastoji se od 102 stupa i 26 tisuća štapova. Svi štapovi su različite dužine i debljine”, kaže Marta Matana, voditeljica projekta u Zagreb-Montaži. Svi ti štapovi moraju se učvrstiti u kugle kojih je ukupno 6100. Štapovi i kugle rade se u Hrvatskoj i u pogonima je svaki navoj obilježen brojem na kugli i svaki štap ima svoj broj.

Turci odustali

Stoga radnici već na zemlji moraju utvrditi koji štap dolazi na koju kuglu. Pogreške ne smije biti jer je naknadno postavljanje štapova u konstrukciju gotovo nemoguće. Kada se štapovi dignu u zrak, radnici ih šarafe u kugle. Jako zamoran i dosadan posao, rekli bismo. Svjesni su toga i Saša Šabar, glavni inženjer gradilišta, i Dražen Tušar, voditelj projektiranja, ali posao se mora obaviti.

Po jednoj smjeni uspije se postaviti 200 štapova. Dosad je sastavljeno oko 10 posto kvadrature krova. “Sve ovo što vidite je hrvatski proizvod. Uz našu tvrtku još je 16 domaćih tvrtki vezano uz ovaj posao. Čelik se nabavlja u inozemstvu, a za njegovu obradu u finalni proizvod zadužene su naše tvrtke”, kaže Edi Dorbić, član uprave Zagreb-Montaže.

Prema njegovim riječima, prvo su trebali raditi s turskom kompanijom Uskon. Međutim, nakon višemjesečnih pregovora i razgovora Turci su odustali te je cijeli posao projektiranja i ugovaranja spao na Zagreb-Montažu koja je angažirala domaće tvrtke. Vrijednost ovog projekta je pet milijuna eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 09:11