SANACIJA ODRONA STIJENE KOD VRGORCA

FOTO Kalmeta: Stijene se ne mogu maknuti, gradit ćemo tunel od 200 metara. To je najjeftinije

 Ivo Ravlić/CROPIX

MAKARSKA - Svima nam je cilj da što prije riješimo ovu dionicu ceste s odronom . Struka je odlučila na koji će se način prebroditi najkritičnije mjesto , dakle tunelom duljine oko 200 m. Nije moguće jednostavno ukloniti stijene s puta i pustiti cestu u promet, ne radi tehničkih poteškoća već radi sigurnosti. Tako je odlučila struka. To je jedino moguća najbrža i najjeftinija varijanta, iako ne može biti gotova prije ljeta, kazao je ministar Božidar Kalmeta na Stupici.

U pratnji gradonačelnika Vrgorca Borisa Matkovića, podgorskog načelnika Ante Miličića na čijem se terenu odron dogodio, žitelja zabiokovskih sela te predstavnika Hrvatskih cesta i Parka prirode Biokovo, provukao se ispod stijene do druge strane puta prema Makarskoj, gdje su ga dočekali gradonačelnik Makarske dr. Marko Ožić Bebek i dogradonačelnici Ante Novak i Ivan Ivanda.

- Ovo je izvanredan događaj i mora se izvanredno djelovati i zato se ne može planirati duži tunel od 1300 m. Što smo dogovorili u Zagrebu ovdje se na terenu potvrdilo da se najopasnija gromada bajpasira tunelom. Ostale kritične točke kojih ima još uz ovu cestu rješavat će se dugoročno, jer konačna rješenja iziskuju vremena, dodao je Kalmeta.

Radovi na sanaciji su započeli prije tjedan dana i planinari rade na obaranju stijena na pokosu planine uz cestu. Tomo Vidović iz Hrvatskih cesta pojasnio je kako se rai o nezabilježenom događaju odrona megabloka, ne samo u Hrvatskoj nego nema sličnih primjera ni vani. Radi sigurnosti prometa detaljno se pristupilo rješenju i stručni tim je izabrao najpovoljniju i najbrže izvedivu varijantu sa tunelom od 200 m da bi se najgori greben zaobišao te prema kojem projektu je prva faza radova započela. Zaštita grebena visine 50-60 metara je najskuplja.

Prema procjenama tunel će stajati 25 milijuna kuna, zaštita kaskadama i učvršćenje stijene od 40 do 50 milijuna kuna.

Nastavak gradnje autoceste

Odgovarajući na pitanja novinara ministar Kalmeta je rekao da će se do ljeta završiti dionica do Vrgorca, a 2012.g. od Vrgorca do Ploča i u nastavku do spoja s cestom u BiH, za što je sredstva osigurala Europska banka za obnovu i razvoj i Europska investicijska banka. Vode se razgovori oko nastavka autoputa od Ploča prema Dubrovniku, traže se novi izvori financiranja, duži početak otplate i dobra kamata.

Radovi na pelješkom mostu nastavljeni su smanjenom dinamikom, a ove godine planiranih 100 milijuna kuna nije dovoljno. I taj je projekt u razgovorima oko pronalaženja povoljnijih izvora financiranja.

Tunel Sv. Ilija

Tunel Sv. Ilija završit će se sljedeće godine. Radovi su nastavljeni, ali da bi se pustio u promet nedostaje sredstava. Ove godine je osigurano 30-ak milijuna kuna pa će se izvesti potpuna betonska obloga i izgradit će se pristupne ceste. Ostaje završiti signalizaciju, za što ove godine nemamo sredstava Đ rekao je ministar Božidar Kalmeta.

Tomislav Miočević, predstavnik žitelja zabiokovskih sela: - Zadovoljni smo sa sastankom kod ministra Kalmete, koji se odazvao i došao na teren da vidi stanje na Stupici. Vidi se da želi pomoći. Voljeli bi da se može graditi 1300 m tunela i da se konačno problem riješi, ali možemo protiv struke! Hrvatske ceste su odgovorne što 20 godine nisu vodile računa o Stupici, kad je ekonomsko stanje u državi bilo bolje - izjavio je Miočević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 19:28