ŠTO KAŽU UREDBE

Fatalna pogreška: Mario Banožić uopće nije smio voziti terenac

Odgovor je napisan u Uredbi o određivanju štićenih osoba, objekata i prostora te provođenju njihove zaštite i osiguranja koja je na snazi od travnja 2013. godine

Mario Banožić

 Ranko Suvar/Cropix

Od subote, kada je sada već bivši ministar obrane Mario Banožić skrivio prometnu nesreću u kojoj je poginuo otac dvoje male djece, postavlja se pitanje da li je ministar, budući da je štićena osoba, smio sam voziti terenac.

Odgovor je napisan u Uredbi o određivanju štićenih osoba, objekata i prostora te provođenju njihove zaštite i osiguranja koja je na snazi od travnja 2013. godine. Ta Uredba definira tri kategorije štićenih osoba, a ministra obrane, zajedno s ministrom unutarnjih i vanjskih poslova, predsjednicima Ustavnog i Vrhovnog suda, glavnim državnim odvjetnikom, mandatarom Vlade, predsjedničkim kandidatima koji su ušli u drugi krug izbora, te izabranim predsjednikom do njegove inauguracije, stavlja u drugu kategoriju.

Uredba kaže da se štićena osoba druge kategorije "može odreći prava na mjere osiguranja i zaštite koje proizlaze iz statusa štićene osobe, o čemu su dužne pisanim putem izvijestiti Vladu Republike Hrvatske".

Budući da je Banožić u subotu sam vozio privatni terenac s kojim je pretjecao kamion i skrivio nesreću, pitali smo da li se, kako to Uredba nalaže, Vladi pismeno očitovao da ne želi zaštitu i osiguranje na koje ima pravo s obzirom na status štićene osobe. Međutim, takvog Banožićevog očitovanja nema jer se nikada nije odrekao osiguranja, nego spomenutu Uredbu tumači kako mu odgovara.

Iz Vlade su nam poslali stav Ministarstva obrane po kojemu je "ministar obrane izvan obavljanja službenih dužnosti u mogućnosti bez pratnje osiguranja, a koje mu pripada kao štićenoj osobi druge kategorije, obavljati svoje privatne aktivnosti". Tome dodaju izjave ministra obrane iz Milanovićeve Vlade, Ante Kotromanovića, koji je javno govorio da od petka popodne i tijekom vikenda ne koristi osiguranje nego sam vozi svoj privatni automobil.

Proizlazi da je običajno pravo uvedeno još u SDP-ovoj Vladi istodobno kada i Uredba koja se njime izravno krši. Banožić, kao ni svojedobno Kotromanović, ne shvaćaju da im je država dodijelila osiguranje zbog funkcije koju obnašaju, a da nisu na 24 sata dobili vozače i nosače torbi koje će koristiti po potrebi i zapovijedati im.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:32