JURILICE NA PROMETNICAMA

Evo koliko je na hrvatskim cestama automobila jačih od 400 KS, najsnažniji ima čak 1479 konja!

Mercedes Benz AMG GT S coupe s kojim je mladi vozač izazvao tešku nesreću u Buzinu ima 503 KS

Jan Ehrlich, 23-godišnjak koji je izazvao nesreću u Buzinu

 Snimka čitatelja; Ranko Šuvar/Cropix

Najsnažniji automobil u Hrvatskoj ima 1103 kW, točnije 1479 konjskih snaga i prema podacima Centra za vozila Hrvatske, registriran je u Gradu Zagrebu. Radi se o Bugatti Chiron Sportu iz 2022. godine, a cijena mu se kreće od 3,7 milijuna do 4,3 milijuna eura.

Ovaj automatik sa sedamstupanjskim mjenjačem ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za nešto više od dvije sekunde, a proizvedeno ih je ukupno samo 60.

Prema podacima Centra za vozila Hrvatske, u Hrvatskoj je trenutno 2039 registriranih osobnih automobila snage veće od 300 kW. U rangu onih preko 500 kW ili 670 konjskih snaga su 35 osobna automobila. Osobnih automobila snage od 500 do 600 kW, točnije od 670 do 804 konjskih snaga, u Hrvatskoj je ukupno registrirano trideset.

Najviše vozila je u Gradu Zagrebu gdje ih je registrirano deset, zatim šest u Splitsko-dalmatinskoj županiji, po četiri vozila u Istarskoj i Zagrebačkoj županiji, tri vozila u Osječko-baranjskoj županiji, dva vozila u Zadarskoj županiji i jedno u Koprivničko-križevačkoj županiji.

image

Bugatti Chiron Pur Sport

/Bugatti

U rangu iznad 600 kW ili 804 konjskih snaga ukupno je pet registriranih osobnih automobila, četiri su u Zagrebu, a još jedan u Zagrebačkoj županiji.

Uz Bugatti Chiron Sport, u top pet najbržih automobila registriranih u Hrvatskoj tri mjesta zauzimaju Rimčeve Nevere iz 2022. godine, snagom motora od 760 kW ili 1019 konjskih snaga i cijenom od 2 milijuna eura.

Proizvedeno ih je 150 i mogu postići brzinu od 0 do 100 km/h u samo 1,81 sekundu, a najveća moguća brzina Nevere je 412 km/h. Dva automobila registrirana su u Gradu Zagrebu, a jedan u Zagrebačkoj županiji.

Peto po redu najjače vozilo u zemlji je Dodge Challenger SRT Demon iz 2018. godine, a snaga motora mu je 635 kW, točnije 851 konjska snaga. Registriran je također u Gradu Zagrebu, a cijena na tržištu mu se kreće oko 79 tisuća eura.

image

Rimac Nevera

Rimac Automobili

Radi se o limitiranoj verziji koja se nakon 2018. godine prestala proizvoditi, iako je ukupno na američkom i kanadskom tržištu bilo dostupno 3300 vozila. Može postići brzinu od 0 do 100 km/h u samo 3,6 sekundi, a dolazi sa samo jednim sjedalom, dok se ostala sjedala mogu naknadno dodati.

Među 2039 najsnažnijih osobnih automobila registriranih u Hrvatskoj je i Mercedes Benz AMG GT S coupe s 503 konjske snage, koji je prvi put službeno predstavljen 2014. godine u Stuttgartu, a kojim je mladi vozač Jan Ehrlich (23) nedavno uzrokovao tešku prometnu nesreću u Buzinu. Taj se automobil službeno proizvodio od 2015. do 2020. godine.

Do brzine od 100 km/h stiže za 3,7 sekundi, što je samo 0,1 sekundu sporije od verzije C te 0,2 sekunde brže od standardnog GT Roadstera, a maksimalna brzina mu je ograničena na 304 kilometra na sat. Ima sedmostupanjski automatski mjenjač s dvije spojke.

image

Dodge Challenger SRT Demon 170

Dodge

Taj je slučaj otvorio pitanje sigurnosti kad mladi, neiskusni vozači sjednu za volan snažnih jurilica koje zapanjujuće brzine postižu u sekundama, pa je ministar unutarnjih poslova Davor Božinović nakon nesreće izjavio da se razmišlja o privremenoj vozačkoj dozvoli za mlade vozače.

- Ako u određenom razdoblju ne skupe određeni broj negativnih bodova, onda bi mogli steći uvjete za stalnu -rekao je tada Božinović.

Dodao je da kad se dogodi nesreća, prva reakcija je uvijek povećati represiju, ali time se ne postiže cilj koji je prvenstveno educirati mlade ljude.

image

Policijski očevid nakon prometne nesreće u Buzinu

Ranko Šuvar/Cropix

Prometni stručnjak i sudski vještak Goran Husinec za Jutarnji list je prokomentirao nesreću u Buzinu, naglašavajući da vozač nije imao dovoljno iskustva za upravljanje tako snažnim automobilom na način koji je želio.

- Nije sve u tehnici upravljanja automobilom, nego se treba naučiti i kako se odgovorno koristi takav automobil koji je izuzetno jak i opasan. Nije sve u tome da netko ima skup i prestižan automobil. Ako ga on ne zna dobro, savjesno i odgovorno voziti, to je u rukama neiskusnog i nesavjesnog vozača samo hrpa opasnog lima i samo je pitanje kada će se dogoditi zlo - rekao je Goran Husinec.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 04:04