Uoči jučerašnjeg kratkog razgovora s Radimirom Čačićem, Vladinim (prvim) potpredsjednikom i ministrom gospodarstva, nikako nisam mogao otjerati jednu sliku iz vlastitog sjećanja na susrete s državnim kompanijama.
Trebao sam promijeniti detalj u pretplatničkom ugovoru s Elektrom, zagrebačkim ogrankom HEP -a. Nakon ne predugog čekanja i kratkog razgovora s korektnom službenicom uslijedila je procedura čija me slika prati do danas: dva bijela papira između kojih je bio umetnut indigo ugurana su u stari iglični pisač. Što će vam indigo, pitao sam. - Kako bismo inače znali što je kopija - odgovorila je ne manje začuđena službenica. Nakon dugog dopisivanja s Elektrom koje se proteglo na nekoliko godina tada sam napokon riješio svoj problem. Sve se to događalo prije otprilike tri godine. Malo toga do danas se promijenilo u velikim državnim kompanijama.
Prepreke u tvrtkama
- Ono što je izravno pod mojom upravom pokrenut će se već ovog i sljedećeg mjeseca - rekao mi je jučer Radimir Čačić. Problem je, kaže, s ogromnim dijelom sektora gdje postoje posrednici, bilo u drugim ministarstvima, bilo u direktorima javnih kompanija, gdje sam ne može izravno organizirati posao.
Neiskorišteni potencijal
Čačićev resor u kojemu se najbolje snalazi je, znamo, graditeljstvo i u tom smjeru bila je fokusirana i većina njegovih dosad predstavljenih projekata. Njegova druga velika strast, energetika, dovela je i do osnivanja posebne Vladine agencije - Centra za praćenje poslovanja energetskog sektora i investicija - što je izazvalo dosta komešanja i u javnosti i u samom političkom vrhu države. Otpor prema centralizaciji upravljanja energetskim projektima usporio je konstituiranje agencije, ali Vlada nema namjeru odustati od tijela od kojega se očekuje da postane novi motor rasta produktivnosti cijelog sektora.
Ogroman neiskorišteni potencijal Čačić vidi i u vodi i šumama, ali upravama državnih kompanija koje upravljaju tim resursima zamjera na defenzivnosti i nedostatku vlastitih projekata.
- Naravno da i Hrvatske vode i Hrvatske šume trebaju podršku države kako bi realizirale projekte, ali da bismo im uopće mogli pomoći, tamo moraju biti i življi i inventivniji.
Sličan je problem i u Hrvatskim autocestama (HAC), gdje se novi šef Nadzornog odbora Stanko Kovač našao pred dvostrukim zidom starih dugovanja zbog nerazumnog upravljanja troškovima i otpora unutar kompanije da se ubrzaju radni procesi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....