U POTRAZI ZA SVJEŽIM NOVCEM

DUGO OČEKIVANA SKUPŠTINA PULSKOG BRODOGRADILIŠTA Dioničari Uljanika odlučili pokrenuti dokapitalizaciju kako bi pronašli strateškog partnera

 Srećko Niketić / CROPIX

Toliko iščekivana skupština pulskog brodogradilišta Uljanik s 97 posto glasova svih dioničara koji su danas bili na izvanrednoj sjednici, odlučila je pokrenuti dokapitalizaciju i pronaći strateškog partnera koji mu je nužno potreban radi svježeg novca. Kako se moglo čuti na skupštini, očekuje se da će budući vlasnik, odnosno strateški partner Uljanika uložiti oko 100 milijuna eura. Dosad su pisma namjere o ulaganju u Uljanik pokazali Danko Končar i talijanska Palumbo Grupa, a talijansko brodogradilište Fincantieri iz Monfalconea i nizozemska Damen Grupa u obilasku su pulskog škvera. Javno još nisu poslali pisma namjere.

Današnjom odlukom blagoslovljeno je dakle povećanje temeljnog kapitala tvrtke za najviše 302,22 milijuna kuna, bez obveze objavljivanja ponude za preuzimanje. Temeljni kapital tako se sa 100,69 milijuna kuna može povećati na najviše 402,91 milijun kuna, a to uključuje izdavanje novih dionica uz uplatu uloga u novcu radi prikupljanja sredstava za rad društva.

Mali dioničari nezadovoljni

Međutim, skupština nije prošla glatko i bez pitanja i rasprave dioničara. Naime, Uljanik ima velik broj malih dioničara koji su to postali provedenim radničkim dioničarstvom prije nekoliko godina, a oni nisu zadovoljni sadašnjim stanjem, planovima oko restrukturiranja te ulaskom novog igrača u Uljanik. Strahuju za radna mjesta i da će brodogradnja skroz nestati iz Pule s obzirom da će se novom vlasniku dio brodogradilišta ustupiti za neku novu djelatnost. Neki su čak i izravno prozvali Upravu da odstupi jer je dovela društvo do pozicije da bez strateškog partnera može ići samo u stečaj i likvidaciju. Brine ih i to što nitko novom vlasniku neće moći uvjetovati da brodogradnja tu mora ostati.

Predsjednik uprave Uljanik grupe Gianni Rossanda pojasnio je da bi bio sretan kada bi se Uljaniku javio strateški partner kojega bi zanimala samo brodogradnja, a ne i druge djelatnosti, međutim da dosad nisu takvog partnera pronašli.

- Ako se takav javi, mi ćemo svakako takvog i odabrati, kazao je dodavši kako će se odabir strateškog partnera odvijati uz razgovore Uprave, Nadzornog odbora, Vlade, odnosno resornog ministarstva i sindikata.

- Proces restrukturiranja i osiguravanje dodatnog kapitala, uz ostalo, i ulaskom strateškog partnera u Uljanik grupu je nužan, jer bez restrukturiranja imamo aktivaciju 569 milijuna eura državnih jamstava, potencijalni gubitak 4.500 radnih mjesta te trajni gubitak djelatnosti u Puli i Rijeci. Nakon što netko izravno u brodogradnju uloži gotovo 100 milijuna eura, gdje istovremeno sama država kroz restrukturiranje sudjeluje s više od 300 milijuna eura, da li taj ili itko razuman može uopće pomisliti da je brodogradnju moguće ugasiti. Nema teorije, poručio je čelni čovjek Uljanika.

Manji broj brodova

Dodao je kako je cilj Uljanika u budućnosti graditi visokosofisticirane brodove, ali značajno manji broj nego danas, a budući razvoj vidi i u izgradnji zimskog nautičko-servisnog centra za megajahte od 30 do 80 metara.

-Takav, za velike brodove specijalizirani nautički centar sa sobom nosi i razvoj mnogih drugih novih aktivnosti koje definitivno mogu biti komplementarne s tendencijom gradnje manjeg broja visokosofisticiranih specijalnih brodova - koji moraju ostati okosnica Uljanika i njegova referenca u brodograđevnom svijetu. Za takav trajno održiv brodograđevni proces na obje lokacije (Pula i Rijeka) potrebno je smanjiti broj radnika s današnjih 4.000 na 2.900, pri čemu se stvara višak od 1.100 zaposlenika. Okvirno - 750 u Puli i 350 u Rijeci, najavio je. Dodao je kako je najprije potrebno isporučiti naručene brodove, a kada program zbrinjavanja viška snage počne, kazao je da će to biti čim prihvatljivije za radnike.

Inače, Uljanik je lani završio godinu s 245 milijuna kuna, a Uljanik Grupa sa 680 milijuna kuna gubitka, a kako je pojasnio najvećim dijelom kao posljedica kašnjenja u proizvodnom procesu. U 2017. godini Uljanik Grupa isporučila je četiri umjesto planiranih devet brodova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 20:17