Od mobitela, do streaming servisa kao Netflix, Spotify, YouTube, pa do sjedala u BMW-u. Danas se na sve treba pretplatiti. Čak je i njemački automobilski div BMW nedavno objavio bizarnu vijest da će vlasnici morati, za grijanje sjedala, plaćati pretplatu.
Novinar Filip Pavić i Vedran Vukman, osnivač startupa Revuto, razgovaraju o tome hoćemo li uskoro za sve plaćati pretplatu i kako zapravo funkcionira taj novi biznis model poznat kao Netflixova "zamka"?
"To je biznis model u kojem jednom staviš karticu i onda te imaju u raljama. Puno malih troškova se mjesečno nakupi. Pritom, oni imaju zamke, daju ti mjesec dana besplatno, a ti onda zaboraviš, ne odjaviš se i novac ide. Još namjerno naprave da je teško naći gdje se odjaviti", govori Vukman.
Prema njemu, uskoro će se 85 posto svih kompanija prebaciti na taj model poslovanja. Logično, umjesto da proizvod prodaju jednom, sada ga mogu prodavati svaki mjesec. Apple je to shvatio još prije 10 godina.
"Ono što je problem jest što ljudi puno toga plaćaju, a ne koriste. Više od 100 eura godišnje u prosjeku ljudima ode na plaćanje raznih pretplata koje ne koriste", govori Vukman dodajući da njihova aplikacija Revuto, koju u Hrvatskoj koristi 11.000 ljudi, omogućuje korisniku da vodi i uređuje sve na što je pretplaćen.
Sve o tome što nas uskoro čeka u vrloj pretplatničkoj budućnosti, zašto je BMW odlučio staviti grijanje sjedala na pretplatu, kako će Hrvati preživjeti ukidanje privatnog vlasništva i kako je prošla prva ideja Vedrana Vukmana u Silicijskoj dolini pogledajte na YouTube kanalu Jutarnjeg.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....