Ministar turizma Darko Lorencin posjetio je u utorak Nacionalni park Paklenicu gdje se okušao čak u - penjanju na stijeni u kanjonu pod budnim okom HGSS-ovaca predvođenih Vinkom Prizmićem. Lorencin je ispenjao desetak metara smjera "As" kategorije 5b prilično uspješno iako prema vlastitim riječima nikada prije nije penjao.
- Osjećaj je odličan iako je penjanje jako zahtjevno i teško. I naravno, treba biti jako oprezan - kazao je Lorencin koji je čak dobio pljesak okupljenih "pravih" planinara ispod stijene.
- Cilj nam je obilaziti i one objekte i sadržaje kojima želimo dati do znanja da su potrebni hrvatskom turizmu budući da ponuda turizma postaje dinamična i da naša tradicionalna tržišta koja su bila stacionarna i koja se nisu kretala nigdje, sve više traže nove proizvode i postaju sve dinamičnija. Starigrad Paklenica, drugi proglašeni nacionalni park u Hrvatskoj, uz sve sadržaje koje ima uz sebe, kao što je festival glazbenog dokumentarnog filma, zatim sportske i rekreatvne aktivnosti, predstavlja razlog za dolazak ovdje gdje sezona počne u trećem mjesecu i traje do studenoga - rekao je Lorencin.
U pratnji ravnatelja NP Paklenica Zlatka Marasovića obišao je i nekadašnje vojne tunele u stijenama kanjona koje se adaptiraju u prezentacijski centar Parka u što je utrošeno 30-tak milijuna kuna, a za dovršenje će trebati još toliko, da bi nakon toga prokomentirao dosadašnji tijek turističke sezone koja je, kako je istaknuo, do sada polučila bolji financijski efekt i to za 6,6 posto.
- Bolje stojimo. Imamo parcijalne podatke za Dubrovnik i Zadarsku županiju. Dubrovnik bilježi rast u broju noćenja za 6 posto, u broju dolazaka za 7 posto. Zadarska županija ima porast od 2 posto noćenja. Očekujemo u prvih sedam mjeseci pozitivan rezultat u odnosu na 2012. godinu, ali ono što je jako bitno je povećan prihod za 6,6 posto u prvih šest mjeseci i to ne zbog fiskalizacije jer su ti prihodi ionako bili registrirani. Mi se približavamo plafonu popunjenosti naših kapaciteta i ono što će biti bitno u buduće je povećanje prihoda, to je naš cilj kojemu težimo. Do 2020. godine namjeravamo povećati kapacitete za 7 posto u hotelskom smještaju, ali istovremeno udvostručiti prihode u turizmu. Fizičke brojke moramo zamijeniti financijskim dijelom koji je zapravo rezultat novih kapaciteta i investiranja u turizmu. Ove su godine subjekti u turističkom gospodarstvu investirali 2,6 milijardi kuna i to se očituje kroz povećanje u financijskim efektima - rekao je Lorencin dodajući kako država nema utjecaj na formiranje cijena u turizmu već to ovisi isključivo o privatnom sektoru, a što se tiče konkurentnih zemalja koje su smanjile cijene u odnosu na Hrvatsku radi se u pravilu o Europi udaljenijim zemljama koje u zavisnosti o toj udaljenosti smanjuju cijene.
- Hrvatska je malo skuplja destinacija od Španjolske koja je na zapadu Europe, onda ide Grčka koja je na jugu, Turista koja je malo dalje i Afrika koja je najdalje. Točno tako i opadaju cijene.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....