Prve ocjene u virtualnoj nastavi učenici će početi dobivati tek iza Uskrsa, a idući tjedan, koji prethodi tome blagdanu, bit će tjedan ponavljanja i planiranja te se od učitelja i nastavnika očekuje da učenicima ne daju nove zadatke – objavila je u četvrtak ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u pismu koje je uputila ravnateljima osnovnih i srednjih škola.
- Idući tjedan malo ćemo relaksirati raspored, napraviti predah kako bi učenici ponovili ono što im je još eventualno zaostalo – objasnila je Divjak.
Ministrica je najavila kako će u petak, 3.travnja, školama poslati upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju, koje se trebaju početi primjenjivati iza Uskrsa. Iz pisma ravnateljima može se iščitati kako o tim uputama, iako su to tražili struka ali i roditelji, neće biti javne rasprave, međutim, prosvjetarima i učenicima se daje vremena idući tjedan da se pripreme za primjenu novih modela ocjenjivanja. O tome bi se trebalo raspravljati i na razini škola, a učitelji će u tom smislu dobiti i potporu mentora Škole za život na platformi Loomen.
- Učitelji i nastavnici idući tjedan trebaju sukladno dokumentu Upute za vrednovanje i ocjenjivanje u virtualnom okruženju planirati na koji način će ga provesti u svojem radu, imajući u vidu da je cilj povratna informacija učenicima o njihovu učenju te vrednovanje usvojenosti bitnih sadržaja i ishoda učenja – poziva Divjak. Od ravnatelja se očekuje da idući tjedan organiziraju sjednice u virtualnim zbornicama na kojima bi s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima procijenili uspješnost provedbe nastave na daljinu, dogovorili poboljšanja ali i raspravili na koji će način škola primijeniti upute o ocjenjivanju vodeći računa „o uravnoteženom pristupu obavezama učenika i nastavnika“.
- U predmetnim virtualnim učionicama organizirali smo forume za razmjenu materijala i ideja te će u svim virtualnim učionicama na Loomenu mentori Škole za život pružati podršku u osmišljavanju nastave i provedbi novih nastavnih metoda te načina vrednovanja u nastavi na daljinu – stoji u obavijesti.
Aktivnosti učenika idući tjedan bit će usmjerene na ponavljanje i rješavanje eventualnih zaostataka, pa će tako, objašnjava Divjak, biti dovoljno da učenici i dalje prate televizijske programe HRT 3, RTL 2 i Sportsku televiziju na kojima će biti emitirane ranije objavljene video-lekcije ili ih mogu potražiti na YouTube i ostalim izvorima. Uz to, na SPTV-u i RTL 2 bit će prikazivani i sadržaji za izborne predmete te međupredmetne teme. Upravo na međupredmetne teme poput Učiti kako učiti, Osobni i socijalni razvoj te Građanski odgoj i obrazovanje, za koje su pripremljeni video-materijali, trebalo bi idući tjedan staviti naglasak, poziva Divjak. Maturanti će subotama na RTL 2 moći nastaviti pratiti pripreme za državnu maturu.
Divjak učiteljima i nastavnici također preporučuje da idući tjedan analiziraju aktivnosti učenika tijekom prethodnih triju tjedana nastave na daljinu te im daju povratnu informaciju je li njihova aktivnost bila u skladu s očekivanjima ili bi je trebalo unaprijediti.
- Za učenike koji nisu bili aktivni, razrednici trebaju kontaktirati roditelje kako bi se utvrdio razlog tog nesudjelovanja i pronašlo rješenje za poboljšanje – poziva ministrica Divjak, podsjećajući još jednom da, ako učenici doma nisu dovoljno tehnički opremljeni Ministarstvo znanosti i obrazovanja kontinuirano odobrava sredstva za nabavu tableta ili drugih uređaja, a teleoperateri osiguravaju SIM kartice s besplatnim internetskim prometom za obrazovne sadržaje.
Divjak je poručila kako i dalje očekuje da se učenicima uravnoteženo plasiraju sadržaji i opterećenja, bez suvišnih detalja, te da se uspostavi „krug povjerenja“ između škole, roditelja i učenika. Naglasila je i kako će se idući tjedan tretirati kao nastavni pa će se u e-dnevnike nastavni sati upisivati u skladu sa školskim rasporedom.
Problemi u obrazovanju djece s teškoćama u razvoju
U obrazovanju djece s teškoćama u sklopu nastave na daljinu uočene su određene poteškoće, pa je ministrica Divjak pozvala stručne suradnike u školama (pedagozi, psiholozi, edukacijski rehabilitatori) da, u skladu sa svojim nadležnostima, zatraže povratne informacije od učenika i nastavnika, načine analizu i daju prijedlog konkretnih mjera podrške učenicima, osobito onima s teškoćama te darovitim učenicima.
- Izravno uključivanje svih u nastavu na daljinu je nužno. Ministarstvo je osiguralo psihološku podršku na nacionalnoj razini, međutim, važno je i da stručni suradnici u školama također budu dostupni učenicima i učiteljima, odnosno nastavnicima, u ovim kriznim vremenima – ističe Divjak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....