General-pukovnik Siniša Jurković, zamjenik načelnika Glavnog stožera Oružanih snaga Republike Hrvatske, rekao je za Dnevnik Nove TV da je procedura hitnog zračnog medicinskog prevoženja jasno definirana te da je naručitelj prijevoza nakon najave istog dužan popuniti pisani zahtjev koji ide ovlaštenoj osobi u zapovjedno središte, a koji zaključuje pilot nakon leta. U tom je smislu komentirao i tragičan slučaj s otoka Lošinja, u kojem je mladić preminuo u vozilu hitne pomoći jer je helikopter koji su tražili s otoka bio u kvaru.
- Jasno je definirana procedura hitnog zračnog medicinskog prevoženja. Naručitelj prijevoza, u ovom slučaju hitna medicinska pomoć, radio-vezom najavljuje da će biti hitni zračni medicinski prijevoz s određene lokacije, broj pacijenata i druge ključne informacije. Taj naručitelj prijevoza je u tom momentu dužan popuniti papir koji ide ovlaštenoj osobi u zapovjedno središte, a zaključuje ga pilot kada izvrši svoju zadaću. Od te najave do samog obrasca prođe dvije do četiri minute. Mi u ovom slučaju konkretnom, kad je mladić preminuo, nismo ni evidentirali, jer takav pisani zahtjev nije ni došao. A i netom prije toga izvijestili smo Hitnu pomoć u Rijeci da helikopter nije spreman za izvršenje zadaće i da imamo neispravnost i da je otklanjamo - rekao je Jurković te izrazio sućut obitelji i prijateljima u ime MORH-a i Oružanih snaga.
Jurković je potvrdio da je do poziv stigao putem radio-veze, ali je konstatirao da je u cijeloj proceduri ključan pisani zahtjev.
General-pukovnik je upitan zašto se u hitnim situacijama čeka dokument.
- Ne možete samo na nečiji poziv, ajte amo, ajte tamo, ajte ovo, ajte ono, ipak smo ozbiljni sustav koji počiva na procedurama, pravilima, propisima, zakonima i važećim zapovijedima - pojasnio je Jurković te dodao da helikopter Oružanih snaga nikad nije poletio bez pisanog zahtjeva te da ga uvijek dobiju.
Jurković je potom upitan o kvaru na helikopteru.
- Zbog nevremena koje vladalo tada na Krku i na cijelom području, nekoliko smo puta prekidali radove tako da je helikopter bio spreman sutradan - rekao je general-pukovnik za Dnevnik Nove TV.
Zatim je upitan zašto nije poslana zamjenska letjelica.
- U Splitu imamo još jedan helikopter, s dvije dežurne posade, za hitni medicinski prijevoz, i imamo dva helikoptera koji služe za ostale zadaće - prijevoz organa, potragu i spašavanje, razmješteni su u Lučkom i Divuljama, međutim, zbog najave olujnog nevremena, nismo ih prebacivali jer smo procijenili da ćemo riješiti sami neispravnost - rekao je Jurković.
General-pukovnik potvrdio je da je drugi helikopter koji se nalazi na Krku ima neispravan automat nagiba te rekao da je proces zamjene tog dijela trajao tri tjedna i da vjeruje da će taj helikopter najkasnije u četvrtak ujutro biti spreman za zadaće. Dodao je da su u periodu od utorka navečer do srijede u kasnim popodnevnim satima izvršena tri prijevoza helikopterima s Krka.
Jurković je upitan jesu li kvarovi na helikopterima posljedica loše odrađenog remonta.
- Ne bi ja to definirao, nemamo takvih procjena. Jako puno je naleta, puno ih koristimo i neminovno je da dolazi do određenih neispravnosti. Vrijeme će pokazati je li to učestalo ili ne - rekao je te dodao da medicinski letovi i akcije spašavanja nisu ugroženi, osim ako na određenoj lokaciji i u određenom vremenu nisu zadovoljeni svi uvjeti sigurnosti leta.
- Imamo dovoljan broj posada i raspoloživih helikoptera - rekao je Jurković.
General-pukovnik nije znao reći koliko je do danas bilo reklamacija na radove obavljene tijekom remonta, a dodao je da Ministarstvo obrane Republike Hrvatske i Oružane snage vlastitim sredstvima financiraju otklanjanje kvarova i nepravilnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....