HDZ-ove Vlade više od godinu i pol dana ne mogu izabrati čelnog čovjeka nacionalne aviokompanije Croatia Airlines te će biti raspisan i treći natječaj za prvog čovjeka ove državne tvrtke. Od 1. rujna 2016. godine, kada je istekao mandat predsjedniku Uprave Krešimiru Kučku, objavljena su dva natječaja za predsjednika Uprave.
Dana 8. veljače Centar za restrukturiranje i prodaju poništio je posljednji natječaj raspisan 6. prosinca. Ovaj put je, kako saznajemo, razlog u činjenici da je Vlada na popis tvrtki od posebnog interesa vratila Croatia Airlines pa CERP više nema ovlasti nad izborom Uprave već Vlada. Kako saznajemo, Ministarstvo državne imovine natječaj za predsjednika Uprave i dva člana Uprave raspisat će već sljedeći tjedan, a kada će novo vodstvo tvrtke biti izabrano, nemoguće je prognozirati. Posljednji čelni čovjek CA kojeg je Vlada izabrala na puni mandat bio je upravo Kučko.
Oprečne odluke
Dogodilo se to još 2012. godine. Nakon što mu je istekao mandat u rujnu 2016., Vlada mu je u nekoliko navrata produljivala mandat za šest mjeseci i tek je 21. travnja 2017. raspisan natječaj za predsjednika Uprave. U Vladi se punih šest mjeseci nisu mogli dogovoriti koga od prijavljenih kandidata postaviti na to mjesto, a zbog nemogućnosti normalnog upravljanja kompanijom Kučko je u listopadu prošle godine podnio ostavku, a Vlada je za direktora na mandat od šest mjeseci postavila Jasmina Bajića. Početkom prosinca CERP je raspisao novi natječaj, ovaj put za predsjednika Uprave i jednog člana. Kako saznajemo, na natječaj se javilo sedam kandidata. No, i to je sad palo u vodu.
Da posljednje dvije Vlade HDZ-a zapravo ne znaju što bi s Croatia Airlinesom, najbolje pokazuju njihovi potezi.
Osim što nikako da izaberu čelne ljude, donesene su potpuno oprečne odluke. Tako je u svibnju 2016. na telefonskoj sjednici Vlada donijela odluku da se Croatia Airlines skine s popisa strateških državnih tvrtki. Tada se tvrdilo kako je nakon stručnih konzultacija Vlade i Ministarstva financija utvrđeno kako “navedeno trgovačko društvo nije društvo čijim dionicama treba upravljati DUUDI, posebice zato što se i Strategijom upravljanja i raspolaganja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske za razdoblje od 2013. do 2017. godine predviđa privatizacija i eventualna prodaja navedenog društva”. No, od prodaje Croatia Airlinesa nije se dogodilo apsolutno ništa te se u siječnju ove godine dogodio preokret. Vlada, ponovno HDZ-ova, CA vraća na popis od posebnog interesa.
Dokapitalizacije
“Ovo je posljedica sustavne analize stanja, međuresornih dogovora te osobnih razgovora svih ministara i prekid dosadašnje prakse. Naime, dosad su se ovakve odluke donosile čak i na telefonskoj sjednici Vlade”, pojašnjavao je nakon odluke Vlade ministar državne imovine Goran Marić. Prema njegovim riječima, “Croatia Airlinesu potrebno je restrukturiranje i dokapitalizacija i zato je vraćena na popis od posebnog interesa za Hrvatsku.
To je nacionalna kompanija, dakle potpuno je racionalno, logično, da tamo i bude”. No, dokapitalizaciju tvrtke već je napravila SDP-ova Vlada sa 800 milijuna kuna. Pretvaranjem duga od 652 milijuna kuna u svoj vlasnički udio te uplatom 150 milijuna kuna iz državnog proračuna.
A što se tiče restrukturiranja, i aktualni ministar prometa Oleg Butković je u veljači 2016. godine kazao da je taj proces u CA uspješno završen.
APSURDNI ZAKON Kazna izgredniku za prisilno slijetanje aviona - 50 maraka!
Ako u avionu Croatia Airlinesa napravite izgred, oštetite avion i zapovjednik aviona mora ići na prisilno slijetanje, prema važećem Zakonu o prekršajima protiv javnog reda i mira, platit ćete 50 do 350 njemačkih maraka ili, kako vam je draže, odležati 30 dana u zatvoru, a svu prouzročenu štetu na zrakoplovu i troškove prisilnog slijetanja plaća prijevoznik. U drugim zemljama kazne za “divljanje” u avionu su rigorozne. Primjerice, u Velikoj Britaniji za isto nedjelo bit ćete kažnjeni sa 70 tisuća funti i 5 godina zatvora.
Ovaj nevjerojatni podatak iznijela je jučer na skupu Aviation Day - Croatia Karolina Vodanović, menadžerica za poslove zaštite zračnog prometa, olakšica i sprečavanje prijevara u CA.
Vodanović je također iznijela podatak da u slučaju kada avion CA u Hrvatsku doveze putnika bez odgovarajućih osobnih dokumenata, kompanija po prijavi granične policije plaća kaznu od 23000 kuna. Bez obzira na to što je, primjerice, neki policijski službenik na polaznom aerodromu previdio da je putniku istekla putovnica, kažnjava se aviokompanija. Godišnje CA ima problem s oko 350 putnika s nevažećim dokumentima. Rješenje Karolina Vodanović vidi u izmjeni zakonske regulative.
Na skupu je iznesena i velika zabrinutost aviokompanija da će izmjena tumačenja Uredbe EU koja regulira prava putnika na odštetu u slučajevima kašnjenja leta, uskraćenog ukrcaja ili otkazanog leta kompanijama donijeti goleme financijske gubitke. Ivana Podrug, voditeljica odnosa s korisnicima u CA, naglašava kako je odštetnih zahtjeva putnika sve više te upozorila na sve veći broj posredničkih tvrtki čiji agenti po aerodromima hvataju putnike i u njihovo ime podnose zahtjeve za odštetu te uzimaju 30% vrijednosti. Ona je istaknula kako isplate odšteta putnicima znatno financijski opterećuju CA.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....