SKLOPIO S VLADOM DOGOVOR IZ SNOVA

Jure Radić dobiva 100 milijuna kuna za novi aerodrom: Bez obzira na to tko gradi moraju uzeti projekt IGH

Idejni i glavni projekt budućeg novog terminala zagrebačkog aerodroma radit će više hrvatskih projektantskih kuća na čelu s tvrtkom IGH. Jure Radić dobiva, dakle, bez obzira na to tko će graditi. Ukupan prihod mogao bi iznositi 100 milijuna kuna!

U pravilima natječaja za izradu idejnog rješenja budućeg terminala, raspisanog 2008., stoji da će terminal projektirati pobjednici natječaja ili osoba koju pobjednik ovlasti za projektiranje.

Cjenik Komore

Pobjednici ovog međunarodnog natječaja su Branko Kincl, Velimir Neidhardt i Jure Radić i za posao projektiranja ovlastili su IGH koji će zajedno s partnerima raditi ovaj veliki posao.

Naši sugovornici tvrde kako je to uobičajena stvar prilikom provedbe ovakvih natječaja kako bi se izvoditelje radova onemogućilo da naprave projekt suprotan onome koji je pobjedio na natječaju.

Prema cjeniku komore arhitekata nadzor i projektiranje iznosi između 6 i 8 posto od ukupne investicije. IGH i partneri bi, dakle, dobili oko 100 milijuna kuna.

No, poznavatelji situacije na tržištu tvrde da će cijena biti stvar dogovora s investitorom te da bi u vrijeme krize projektanti mogli zaraditi između 50 i 60 milijuna kuna.

Povjerenstvo Ministarstva prometa za izbor koncesionara trebalo bi krajem mjeseca objaviti tko je od ponuđača ušao u drugi krug. No, sad je već poznato da je u drugom krugu šestero kandidata i s jednim od njih će početkom sljedeće godine biti sklopljen ugovor o koncesiji. Sljedeće godine bi trebala početi i gradnja novog terminala.

Investicija je vrijedna oko 200 milijuna eura, a izabrani koncesionar će aerodromom upravljati 30 godina. Prema našim izvorima predradnje za ishođenje potrebne dokumentacije uglavnom završene. Teren za novi terminal je određen. Od ukupnog zemljišta potrebno je otkupiti još četiri parcele i to je u postupku.

Ishođenje dozvole

Iako - prema prijedlogu ugovora o koncesiji - budući koncesionar mora napraviti Studiju utjecaja na okoliš, ona je već dijelom napravljena kako bi se u konačnici ubrzala proceduru ishođenja lokacijske dozvole.

Nadalje, sa Ministarstvom obrane je usuglašena lokacija stajanke za borbene avione na novom terminalu. Visina ponuđenih koncesijskih naknada najvjerojatnije će biti najvažniji kriterij za odabir budućeg koncesionara. Prema tvrdnjama tjednika Nacional u prijedlogu koncesijskog ugovora traži se da budući koncesionar odmah uplati 2 milijuna eura, a po svakom putniku u sljedećih 30 godina morat će uplatiti minimalno 50 eurocenta. Osim toga, morat će državi uplaćivati postotak od bruto prihoda. Prema nekim ranijim najavama od koncesionara će se tražiti da ukoliko godišnje ostvari 20 i više posto dobiti, polovicu uplati u državni proračun.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 01:54