LIPANJSKI BOOM

Hotelijeri: Ovo će biti najbolja sezona otkad je hrvatskog turizma!

Nakon pada u svibnju, prvi lipanjski rezultati znatno su bolji od očekivanja, što je razbuktalo optimizam naših turističkih radnika
 Dubravec/CROPIX

ZAGREB - Hrvatski će turizam dobiti strategiju razvoja. Za 4,5 milijuna kuna do kraja iduće godine izradit će je Institut za turizam. Nova strategija predstavlja se kao prva sveuobuhvatna, no takvu je 2003. ostavila Vlada Ivice Račana, ali ju je tada nova vlast odbacila. Zadatak Sande Čorak, ravnateljice Instituta za turizam, jest napisati podlogu potrebnu da bi se za turizam kroz projekte mogao povlačiti novac iz fondova EU, 150 milijuna eura godišnje.

Projekti će kasniti

Rok dovršetka strategije je kraj 2012., samo šest mjeseci prije nego što će se EU fondovi otvoriti. Dok je Sabor usvoji i turistička branša upozna, s projektima će se već ozbiljno kasniti. Strategija je naručena u izbornoj godini i može joj se dogoditi da bude zaboravljena. Strateško nesnalaženje u turizmu zamagljuju najave rekordne sezone. Ne bude li, gospodarstvu bi se moglo dogoditi da ne uhvati ni 1,5 posto ukupnog rasta. Ministar Bajs kaže da će, unatoč svibanjskom padu od 5,4 posto te 7,5 posto manje stranaca u svibnju, lipanj nadmašiti lanjski. - Pad u svibnju bio je očekivan zbog blagdana koji su sada u lipnju. U svih pet mjeseci u odnosu na isto razdoblje lani bilježimo rast od četiri posto, što je izvrstan ulazak u sezonu. Lipanj bi mogao biti 10 posto bolji od lanjskog - sažima Bajs.

Nema objašnjenja

Ne zna objasniti što i koliko potiče taj rast i je li riječ o domaćoj zasluzi ili koristima od grčke propasti i nestabilnosti sjeverne Afrike. Ostaje nejasno koliko lipanjski rast pogoni pomični blagdan Tijelovo koji je ove godine u lipnju pa je potopio svibanj. Dubrovački Adriatic Luxury Hotels (ALH), iako je ukupno tržište palo, imao je pak rast i u svibnju u odnosu na lanjski, i to osam posto u popunjenosti, a prosječna cijena sobe porasla je sedam posto, dok im je ovogodišnji svibanjski prihod narastao 13 posto u usporedbi s lanjskim.

Sanda Čorak, nova šefica za izradu strategije, ima tri prijedloga za poboljšanja u turizmu.

- Potrebno je bolje informirati turiste o ponudi putem internetskih stranica turističkih zajednica koje nisu dovoljno informativne. Turisti bi na recepcijama hotela ili u turističkim uredima trebali dobivati bolje informacije - kaže Čorak, čiji je drugi prijedlog kreiranje više turističkih paketa za turiste s posebnim interesima. - Primjerice, tematsko putovanje obilaženja otoka i nacionalnih parkova - kaže Čorak. Treći prijedlog je poboljšanje sadržaja na destinacijama, ponude restorana i trgovačkog sadržaja. - Puno smo napredovali, ali konkurencija također radi - kaže Čorak, koja smatra da Hrvatska neće tako brzo moći preokrenuti smještajnu strukturu u kojoj polovicu kapaciteta čini privatni smještaj, a samo 13 posto su hoteli. Niki Buliću, direktoru Hrvatske turističke zajednice, nije se svidjela ocjena Sande Čorak o neinformativnosti internetskih stranica turističkih zajednica. - Neki imaju mogućnost da znanstveno komentiraju, a neki sudbinu da rade na terenu - kaže Bulić.

Premalo hotela

Od nove strategije on očekuje da se u idućih deset godina udio hotelskih kapaciteta u ponudi sa 13 posto podigne na 22 do 25 posto. Najave rekordne sezone Bulić oprezno komentira: - Ostvarili smo 10 posto godišnjeg rezultata, ostaje nam realizacija 90 posto plana! Zaključak Sande Čorak da nema dovoljno specijaliziranih paketa komentirao je Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija. Ove je godine predstavljeno, kaže, 273 paketa. - Jedan je tematsko putovanje za promatrače ptica u Kopački rit, a ciljano tržište je 28 milijuna ljudi - kaže Žgomba. A zašto se tek sada bavimo time?

- Sabiranje 273 paketa trajalo je godinu i pol - kaže Žgomba.

Sigurno je da će, ne poremete li je vulkanski pepeo ili loše vrijeme, ova sezona biti bolja od lanjske i bez strategije. Turizam posluje kao i dosad, po inerciji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. srpanj 2024 07:10